  • 1. Data: 2007-03-16 16:55:39
    Temat: [pytanie] Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,
    Szybkie i proste pytanie mam: czy takie zestawienie:
    http://www.kariera.polsl.pl/rozne/lista_uczestnikow.
    pdf opublikowane w
    Internecie jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych??

    --
    michal

  • 2. Data: 2007-03-16 19:32:29
    Temat: Re: [pytanie] Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    pdf opublikowane w
    > Internecie jest zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych??

    IMO to zalezy od tego, czy na takie przetwarzanie osoby tam wymienione wyrazily
    zgode.

    pozdrawiam
    d.

  • 3. Data: 2007-03-16 19:45:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > IMO to zalezy od tego, czy na takie przetwarzanie osoby tam wymienione
    > wyrazily
    > zgode.

    Sądzę, że gdyby wyraziły, to by nie było problemu. Zastanawiam się jednak, czy
    samo imię i nazwisko jednoznacznie identyfikuje osobę. Moim zdaniem nie.

  • 4. Data: 2007-03-16 20:10:03
    Od: Michał <m...@g...pl>

    > Sądzę, że gdyby wyraziły, to by nie było problemu.

    Zgadza sie. Nikt nie prosil o zgode na publikacje takich danych, zatem
    mozna chyba uznac ze wymienione w spisie osoby zgody takiej nie wyrazily.

    --
    michal

  • 5. Data: 2007-03-16 20:10:24
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:etes7h$5a4$3@inews.gazeta.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> typed:

    > Sądzę, że gdyby wyraziły, to by nie było problemu. Zastanawiam się
    > jednak, czy samo imię i nazwisko jednoznacznie identyfikuje osobę.
    > Moim zdaniem nie.

    No raczej nie, ale w tym przypadku mamy podany numer telefonu, a to
    dosyć mocno zawęża krąg podejrzanych.

    Art. 6.
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby
    fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się
    na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    --
    tbr

  • 6. Data: 2007-03-16 20:20:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No raczej nie, ale w tym przypadku mamy podany numer telefonu, a to
    > dosyć mocno zawęża krąg podejrzanych.

    Nie, chyba że kto ma dostęp do wykazu abonentów, a telefon nie jest prepaidowy.

  • 7. Data: 2007-03-16 20:48:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> w

    > Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie, chyba że kto ma dostęp do wykazu abonentów, a telefon nie jest prepaidowy.

    A jeżeli nie jest prepaid, a do nazwiska można przypisać ulicę (bez numeru
    domu, ale jednak).

    Nie trudno odszukać ulice Jasną w Krakowie ;-)

    BTW
    Dziś u Weissa poruszany był przypadek wywieszenia nazwisk osób
    zamierzających zawrzec związek małżeński w gablocie kościelnej -- niezbyt
    długo przyszła panna młoda na telefony (oczywiście nie był podany w
    informacji w gablocie) z ofertami zorganizowania wesela musiała czekać.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-03-16 20:53:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jeżeli nie jest prepaid, a do nazwiska można przypisać ulicę (bez numeru
    > domu, ale jednak).

    Przy stacjonarnym numerze jest niby taka możlwiość. Ale i to może być mylące. na
    dłuzszej ulicy może mieszkac kilka osób o tym samym nazwisku.

    > Nie trudno odszukać ulice Jasną w Krakowie ;-)

    I co dalej?

> [...]
    > długo przyszła panna młoda na telefony (oczywiście nie był podany w
    > informacji w gablocie) z ofertami zorganizowania wesela musiała czekać.

    Słuchałem. Nie podobało mi się zakończenie rozmowy z GIOP-o. Weiss (jak go
    lubię), tak trochę niezbyt kulturalnie uciął tej kobiecie rozmowę.

    Ale generalnie, to sprawa publikacji nazwisk nowożeńców jest zaszłością
    historyczną i ma podstawy w prawie kanonicznym. Wstępując do związku
    wyznaniowego wyrażamy zgodę na obowiązujące tam zasady. Jedną z nich jest
    publikacja tzw. zapowiedzi. Tego aspektu zagadnienia jakoś nikt tam nie
    poruszył, chyba że mi coś umknęło, bo słuchałem przy pracy i "jednym uchem".

  • 9. Data: 2007-03-16 21:22:04
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:eteua8$cfn$1@inews.gazeta.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> typed:

    > Nie, chyba że kto ma dostęp do wykazu abonentów, a telefon nie jest
    > prepaidowy.

    A co z sytuacją typu: dzwonię na komórkę i mówię "Cześć Janku Kowalski,
    tak, wiem jak się nazywasz, przyjadę do ciebie i cię zbiję tak że
    zaśniesz". I tak dwieście razy?

    --
    tbr

  • 10. Data: 2007-03-16 22:23:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co z sytuacją typu: dzwonię na komórkę i mówię "Cześć Janku Kowalski,
    > tak, wiem jak się nazywasz, przyjadę do ciebie i cię zbiję tak że
    > zaśniesz". I tak dwieście razy?

    Będzie to najpewniej co najmniej złośliwe niepokojeni (wykroczenie). Jak Janek
    weźmie sobie te słowa na poważne, to załóżmy może to być kierowanie gróźb
    karalnych (przestępstwo. Ale z ochroną danych osobowych, to pomimo wysiłku,
    związku żadnego nie widzę.