  • 1. Data: 2007-12-09 08:27:07
    Temat: punkty karne na a prawo jazdy wydane za granica
    Od: a...@g...com

    Witam wszystkich

    Posiadam prawo jazdy wydane za granica i zastanawia mnie, czy jesli
    uzbieraja mi sie "punkty", to czy mimo to bede mogl prowadzic pojazd
    na tym prawie jazdy.
    Wczoraj policjant, ktory wystawial mi mandat powiedzial, ze punkty te
    sa przyporzadkowane do osoby, a nie - dokumentu i mimo iz formalnie
    nikt tego angielskiego prawka nie moze mi zabrac, to policjant w
    trakcie kontroli sprawdza moja ilosc punktow i jesli bedzie za wysoka
    to moze zarekwirowac mi pojazd, a mnie odeslac do aresztu.
    Zastanawia mnie to, bo przypomnialo mi sie, ze jeden znajomy, ktoremu
    kilka lat temu zabrano prawo jazdy za jazde "po pijaku" bez problemu
    uzywal pozniej niemieckiego prawa jazdy.

    P.S. dziekuje wszystkim za wyczerpujace odpowiedzi na moj poprzedni
    post dot. konsekwencji niestawiennictwa na rozprawe sadu grodzkiego.

  • 2. Data: 2007-12-09 08:48:39
    Temat: Re: punkty karne na a prawo jazdy wydane za granica
    Od: a...@g...com

    Poza tym pozwole sobie zadac takie ogolne pytanie:
    Czy art 135 "Prawo o Ruchu Drogowym" moze miec zastosowanie do
    dokumentu wydanego za granica?

  • 3. Data: 2007-12-09 09:59:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    a...@g...com pisze:
    > Poza tym pozwole sobie zadac takie ogolne pytanie:
    > Czy art 135 "Prawo o Ruchu Drogowym" moze miec zastosowanie do
    > dokumentu wydanego za granica?

    może

    KG

  • 4. Data: 2007-12-09 10:20:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Zastanawia mnie to, bo przypomnialo mi sie, ze jeden znajomy, ktoremu
    > kilka lat temu zabrano prawo jazdy za jazde "po pijaku" bez problemu
    > uzywal pozniej niemieckiego prawa jazdy.

    Za jazde po pijaku nie zabiera sie prawa jazdy, tylko orzeka zakaz
    prowadzenia pojazdow. Jesliby doszli, ze to ten sam Kowalski, wobec ktorego
    orzeczono zakaz, to bedzie mial zarzut zlamania orzeczenia sadowego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-09 10:37:25
    Od: a...@g...com

    > Za jazde po pijaku nie zabiera sie prawa jazdy, tylko orzeka zakaz
    > prowadzenia pojazdow.

    A czy za "punkty" tez wydaje sie taki zakaz, czy jedynie fizycznie
    zabiera sie prawo jazdy i mozna jezdzic na zagranicznym?

    KG w poscie nr 2. twierdzi ponadto, ze w ramach dzialania art 135 PoRD
    policja moze zabrac dokument prawa jazdy wydany za granica.
    Mi sie wydawalo, ze musi istniec jakis silniejszy przepis dzialajacy w
    pierwszej kolejnosci, ze zaden organ nie powinien rekwirowac dokumentu
    wydanego za granica (typu paszport, prawo jazdy ...). Prosze zwrocic
    uwage jak dziwnie by to wygladalo, gdyby tak zabrano obywatelowi PL
    prawo jazdy w na przyklad Niemczech.
    Jestescie Panowie pewni?

  • 6. Data: 2007-12-09 10:43:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > A czy za "punkty" tez wydaje sie taki zakaz, czy jedynie fizycznie
    > zabiera sie prawo jazdy i mozna jezdzic na zagranicznym?

    Za punkty nie orzeka sie zakazu, a jedynie odbiera uprawnienia. Wiec IMHO -
    jesli wynikaja one z innego zrodla, to mozna nadal jezdzic.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-12-09 10:52:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

> [...]

    > wydanego za granica (typu paszport, prawo jazdy ...). Prosze zwrocic
    > uwage jak dziwnie by to wygladalo, gdyby tak zabrano obywatelowi PL

    Naucz sie jezdzic zgodnie z przepisami a problem sam sie rozwiaze. Czy np. w
    Niemczech tez olewasz przepisy?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2007-12-09 11:27:12
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    a...@g...com pisze:
    > Mi sie wydawalo, ze musi istniec jakis silniejszy przepis dzialajacy w
    > pierwszej kolejnosci, ze zaden organ nie powinien rekwirowac dokumentu
    > wydanego za granica (typu paszport, prawo jazdy ...).

    wydawało się

    KG