  • 171. Data: 2010-05-24 14:03:27
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:58, Liwiusz wrote:

    > A kto pilnuje przestrzegania prawa w Polsce?

    A z tym roznie bywa.
    Teoria i praktyka czesto sie znacznie rozni.

    > A, jeśli większość, to z góry można założyć, że nic mądrego z tego nie
    > wynika.

    > Niesamowite, prawda?

    Domy z gliny, brak kanalizacji - tak, w jakims sensie jest to niesamowite.

    (...)

    > Nawet w królestwie?

    Krolestwie Norwegii, czy o jakie ci chodzi?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 172. Data: 2010-05-24 14:04:22
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 15:46, Liwiusz wrote:

    > Jest naukowo dowiedzione, że całkowite wyłączenie ruchu samochodowego
    > powoduje spadek wypadków do zera.
    >
    > TYLKO CO Z TEGO?
    >
    > Każda czynność wiąże się z ryzykiem.

    Pewne rzeczy sie optymalizuje (w przypadku ryzyka, nazywa sie to
    minimalizacja ryzyka).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 173. Data: 2010-05-24 17:06:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Domy z gliny, brak kanalizacji - tak, w jakims sensie jest to niesamowite.

    No tak, bo domy murowane są tylko dlatego, że tak każą przepisy.
    Zapomniałem o przewodniej roli partii w odszambianiu miast i wsi.

    > (...)

    > Krolestwie Norwegii, czy o jakie ci chodzi?

    W jakimkolwiek.

    --
    Liwiusz

  • 174. Data: 2010-05-24 17:07:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Pewne rzeczy sie optymalizuje (w przypadku ryzyka, nazywa sie to
    > minimalizacja ryzyka).

    Rozumiem. Dyskutujemy tylko na ile ma to optymalizować państwo, a na
    ile dany obywatel (tudzież poddany). Nie od dziś wiadomo, że decyzje
    jednostek zazwyczaj są bardziej optymalne niż centralne decyzje państwa.
    Również z tego powodu, że są bardziej różnorodne.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2010-05-24 17:32:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 19:06, Liwiusz wrote:

    > No tak, bo domy murowane są tylko dlatego, że tak każą przepisy.
    > Zapomniałem o przewodniej roli partii w odszambianiu miast i wsi.

    Zbudujesz na spolke z sasiadem rurociag do odprowadzania nieczystosci do
    najblizszej rzeki? Przy okazji dobrze by bylo, gdybys po drodze zbudowal
    oczyszczalnie.

    No to "obywatel" tez moze byc.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 176. Data: 2010-05-24 17:37:22
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 19:07, Liwiusz wrote:

> [...]
    > jednostek zazwyczaj są bardziej optymalne niż centralne decyzje państwa.
    > Również z tego powodu, że są bardziej różnorodne.

    Otoz to, kluczowe jest slowo "zazwyczaj".

    Np. optymalnie dla jednostki bedzie, gdy nie bedzie placila absolutnie
    zadnych podatkow i bedzie pracowala na czarno (i jeszcze jakis lewy
    zasilek dla bezrobotnych sie wezmie)?

    Przeciez wiecej w kieszeni zostanie.

    Wniosek: wszyscy powinni pracowac na czarno i nie placic podatkow?
    Raczej nie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 177. Data: 2010-05-24 17:37:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > bardziej optymalne

    Dygresja: strasznie mi zgrzyta w uszach to sformułowanie ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 178. Data: 2010-05-24 17:38:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Zbudujesz na spolke z sasiadem rurociag do odprowadzania nieczystosci do
    > najblizszej rzeki? Przy okazji dobrze by bylo, gdybys po drodze zbudowal
    > oczyszczalnie.

    Dziękuję za uwagi, zapamiętam jak się będę z sąsiadem budwał.

    > No to "obywatel" tez moze byc.

    Bardziej by pasował poddany. Ale i tak nie pasuje do niewolnika.

    --
    Liwiusz

  • 179. Data: 2010-05-24 17:43:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Np. optymalnie dla jednostki bedzie, gdy nie bedzie placila absolutnie
    > zadnych podatkow i bedzie pracowala na czarno (i jeszcze jakis lewy
    > zasilek dla bezrobotnych sie wezmie)?

    Dlatego dobrym podatkiem jest podatek pogłówny i brak zasiłków.

    > Przeciez wiecej w kieszeni zostanie.

    Mówi się, że szara strefa to 30% gospodarki. To potężna ilość.

    > Wniosek: wszyscy powinni pracowac na czarno i nie placic podatkow?
    > Raczej nie.

    To zależy od podatków i od systemu. Za Hitlera, czemu nie, za
    Stalina, tak, a za Barroso? Niech każdy podejmie decyzję. Z pewnością
    dla gospodarki lepiej, aby ktoś pracował na czarno, niźli miałby w ogóle
    nie pracować.

    Podatki winny być na tyle niskie, aby dla 90-95% społeczeństwa nie
    opłacało się oszukiwać.

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2010-05-24 18:01:43
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 19:37, Jacek_P wrote:

    > Dygresja: strasznie mi zgrzyta w uszach to sformułowanie ;)

    Zawsze jak juz podatki sie zrobi bardziej optymalne, to mozna przyszle
    wplywy pocwiartowac na trzy nierowne polowy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org