  • 101. Data: 2010-05-21 12:29:43
    Temat: Re: punkty karne dla pasazera
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Pyrtek napisał(a):

    > Wprost przeciwnie. Nie chce mi się guglać. Po wprowadzeniu obowiązku
    > jazdy na światłach przez cały dzień i cały rok - wypadkowość nie
    > zmniejszyła się ani trochę.

    Niektórzy twierdzę, że się zwiększyła: http://bezswiatel2.ath.cx/

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 102. Data: 2010-05-21 12:34:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-21 14:01, Icek pisze:
    > skutkow.
    > tak ?

    Tak.

    > czy
    > jakis konkret?

    A masz jakiś inny?

    Bo ja od 10 lat jeżdżę na światłach i od dawna widzę, że to ułatwia.

    > Bo ja widze tylko miliony ton ropy wyswiecone w dzien i nic
    > nie dajace.

    Więcej jest wyjeżdżone złą techniką jazdy oraz źle zarządzaną
    komunikacją miejską a nie małym światełkiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 103. Data: 2010-05-21 13:04:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A masz jakiś inny?
    >
    > Bo ja od 10 lat jeżdżę na światłach i od dawna widzę, że to ułatwia.

    no to faktycznie zajebisty argument.

    Ja nie. Ja zauwazam, ze po wlaczeniu swiatel auto konsumuje zdeczkow iecej
    paliwa.

    > Więcej jest wyjeżdżone złą techniką jazdy oraz źle zarządzaną
    > komunikacją miejską a nie małym światełkiem.

    czyli swiatla swiecone calodobowo i calorocznie nie zwieksza zuzycia paliwa
    ??????

    Z fizycznego punktu widzenia energia zuzyta przez zarowke musi byc
    wyprodukowana zamieniajac energie chemiczna paliwa w energie elektryczna.
    Oznacza to, ze wlaczenie dodatkowego oswietlenia o mocy stu kilkudziesieciu
    watow powoduje zwiekszone zuzycie paliwa. I nie interesuje mnie Twoje
    odczucie, ze u Ciebie tak nie jest.

    Icek

  • 104. Data: 2010-05-21 13:10:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-21 15:04, Icek pisze:
    > czyli swiatla swiecone calodobowo i calorocznie nie zwieksza zuzycia paliwa
    > ??????

    Ile zwiększają? 3 kropelki?

> [...]
    > Oznacza to, ze wlaczenie dodatkowego oswietlenia o mocy stu kilkudziesieciu
    > watow powoduje zwiekszone zuzycie paliwa. I nie interesuje mnie Twoje

    Tylko wylicz ile tego zużycia masz. Wg mnie śladowe ilości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 105. Data: 2010-05-21 13:17:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ile zwiększają? 3 kropelki?

    no chocby. Na skale zuzycia u mnie gdzie pracuje to zakladajac, ze to tylko
    2% to wzrost kosztow paliwa byl na poziomie 100 zlotych miesiecznie. 1200
    zlotych rocznie.

    > Tylko wylicz ile tego zużycia masz. Wg mnie śladowe ilości.

    razy miliony samochodow i te sladowe ilosci nie sa sladowe

    A kto za to placi ??

    Tak jest ze wszystkim. Tu sladowe ilosci podatku dochodowego, tu sladowe
    ilosci VAT, tu sladowe podwyzki za prad, wode, gaz, mieszkanie, oplate za
    psa, za wydanie DO, PJ, RD, tablic, sladowe oplaty skarbowe i tak dalej. I
    te wszystkie sladowe ilosci skladaja sie na spore koszty.

    I myslisz, ze te "sladowe ilosci" nie maja wplywu na portfele ? Na
    gospodarke ?

    Icek

  • 106. Data: 2010-05-21 13:21:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Michał Gut pisze:

    > matka urodzila dziecko.
    > jako juz dorosly czlowiek stal sie zolnierzem.
    > kraj wyslal go na wojne gdzie zabil czlowieka.
    >
    > jaki z tego wniosek?
    > matka jest mordercą!

    Nie jest, bo zabijanie na wojnie jest objęte kontratypem.

    --
    @2009 Johnson

  • 107. Data: 2010-05-21 13:21:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > Ja nie. Ja zauwazam, ze po wlaczeniu swiatel auto konsumuje zdeczkow iecej
    > paliwa.

    Masz pomiar zużycia paliwa z mililitrach?

    > czyli swiatla swiecone calodobowo i calorocznie nie zwieksza zuzycia paliwa
    > ??????

    W granicach błędu statystycznego.

    Co więcej dzięki lepszej widoczności pojazdu oświetlonego istnieje
    mniejsze ryzyko gwałtowniejszych (bardziej energochłonnych) manewrów -
    można jechać płynniej i dzięki temu oszczędniej.

    Co miałeś z fizyki i matematyki?

  • 108. Data: 2010-05-21 13:23:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > no chocby. Na skale zuzycia u mnie gdzie pracuje to zakladajac, ze to tylko
    > 2% to wzrost kosztow paliwa byl na poziomie 100 zlotych miesiecznie. 1200
    > zlotych rocznie.

    Zmniejsz prędkość o 1km/h - wyjdzie mniej-więcej na to samo.

    A jakbyś jeszcze zaczął jeździć zgodnie z ograniczeniami prędkości...

  • 109. Data: 2010-05-21 13:29:20
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Zmniejsz prędkość o 1km/h - wyjdzie mniej-więcej na to samo.
    >
    > A jakbyś jeszcze zaczął jeździć zgodnie z ograniczeniami prędkości...

    A gdybyś zmniejszył prędkość do zera?
    Popatrz - jakie zajebiste oszczędności!
    Zaprzeczysz?

    (P.S. - ja słabo pamiętam, ale czy Ty jesteś niebanalnym wzrostem
    "Andrzejem od wieży" z Opola?)

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 110. Data: 2010-05-21 13:31:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Masz pomiar zużycia paliwa z mililitrach?

    Ziarnko do ziarnka i ...
    I nie koniecznie trzeba to "widzieć". żarówki to małe silniki fotonowe
    działającemu w przeciwnym kierunku niż kierunek jazdy. Poza tym energia
    na świecenie też skądś musi pochodzić.

    > Co miałeś z fizyki i matematyki?

    Ja 4 :)ale nawet jakbym miał 3 to wiedziałbym że perpetum mobile nie
    istnieje.

    --
    @2009 Johnson