  • 11. Data: 2009-03-22 14:43:08
    Temat: Re: przyrzeczenie
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    Jeśli mówimy o postępowaniu karnym to u mnie 99 % świadków słucha się
    bez przyrzeczenia.
    Po za tym o przyrzeczenie można wnioskować w każdym momencie słuchania
    świadka.

  • 12. Data: 2009-03-22 14:56:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Niektóre nie mogą być odwoływane (np. cofnięcie części powództwa wraz ze
    > zrzeczeniem się roszczenia, inne IMHO mogą, bo strona zawsze może
    > prezentować zmienione stanowisko do zakończenia sprawy (pomijam rygory
    > post. gosp.)

    Pogadać to sobie strona może, ale liczy się to czy w chwili wydania
    postanowienia było ono "dobre".
    Co ma znaczyć stanowisko strony? Argumentacja ? jeśli to to gadać sobie
    może, ale sąd nie jest związany jej oceną prawną stanu faktycznego.
    Bo jeśli stanboiwko strony to żądanie to zmiana stanowiska strony
    (zmiana powództwa, rozrzxrzenie powództwa, cofniecie powództwa) są
    wyraźnie uregulowane w kpc i to tylko strona może sobie "zmieniać" i
    tylko w sposób tam określony.

    > Sąd zwalnia, a właściwie może zwolnić, ale za zgodą stron. Kiedy strona
    > uznaje, ze z dowolnych powodów nie ma jej dalszej zgody na zwolnienie
    > sad moim zdaniem nie bardzo ma możliwość utrzymania zwolnienia.

    Nie ma czynności procesowej "utrzymanie zwolnienia", nie ma w kpc
    wniosku o odebranie przyrzeczenia. Jest tylko możliwość wydania
    postanowienia o zwolnieniu świadka od przyrzeczenia.
    Sąd co prawda może, ale nie musi takiego postanowienia zmienić (art. 359
    kpc).

    > Przede wszystkim strona by miała niezłą podstawę apelacji.

    Na pewno sąd odwoławczy padł by ze śmiechu na taki zarzut.
    Nawet przyjmując że byłoby to naruszenie prawa procesowego, a moim
    zdaniem nie jest, to nie da się wykazać w żaden sposób wpływu takiego
    naruszenia na wynik postępowania.
    Wracamy do tego co napisałem już wcześniej, jaki wypływ na treść zeznań
    ma przyrzeczenie ? Jak udowodnić, czy choćby uprawdopodobnić że świadek
    zeznając bez przyrzeczenia zeznaje inaczej niż świadek po odebraniu
    przyrzeczenia?

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 13. Data: 2009-04-06 07:47:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    piotrliwszic pisze:
    > Jeśli mówimy o postępowaniu karnym to u mnie 99 % świadków słucha się
    > bez przyrzeczenia.
    > Po za tym o przyrzeczenie można wnioskować w każdym momencie słuchania
    > świadka.

    Ale widząc ten cytat - u ciebie wszystko na głowie stoi ;->