  • 51. Data: 2010-04-22 07:21:56
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-22 09:07, cyklista pisze:
    > to że ty miałeś problem z wpisaniem numeru konta sprzedawcy zamiast
    > allegro to jestes wyjątkiem a nie regułą.

    Nie masz pojęcia jak działa PzA. Nic nie wpisuję. Klikam ,,Zapłać'' i
    tyle. Nie muszę przeklejać wszystkich danych i generować ręcznie przelewów.

    > mam cynk że dałeś pieniądze pośrednikowi, a pieniądze trafią na moje
    > konto najwcześniej w poniedziałek ostatnią sesją a w 90% przypadków jest
    > to wtorek albo środa

    Ale wiesz, że już zapłaciłem i że możesz spokojnie towar pakować i
    wysyłać, bo dojdzie we wtorek. Bez PzA czekałeś do wtorku albo dłużej,
    bo mi się nie chciało walczyć z przelewami.

    > z tego względu zadowolony, ale z powodu opóźnienia wysyłki o 3 dni już
    > nie jest taki zadowolony

    Jak sprzedawca złośliwy, to opóźnia przesyłki. Jak normalny, to
    przyspiesza, bo od razu wie, że wpłata poszła i czekanie 3 dni aż
    faktycznie dojdzie na konto nic nie zmienia. I tak przez te 3 dni nie
    masz kasy,a towar chomikujesz w magazynie, co tylko koszty podnosi, a
    nie zmniejsza.

    > natychmiastowe informacje o przekazaniu pieniędzy pośrednikowi (dawniej
    > tez ludzie potrafili napisać że już zrobili przelew a nawet wysłać pdf z
    > potwierdzeniem),

    No to powodzenia w ufaniu takim pdfom albo napisaniu, że zrobiłem
    przelew. Dostałeś narzędzie powiadamiające i jeszcze narzekasz, bo za
    niemca też się dało, tylko skomplikowaniej... Eh...

    > i tak dopiero jak kasa jest na moim koncie (a nie
    > jakiegoś pośrednika) nastepuje wydanie towaru

    No cóż, są sprzedawcy i ,,sprzedawcy''. Myślę, że powinniście się
    zjednoczyć i pisać na aukcjach na samej górze ,,Jestem nadęty i obrażony
    i towar wyślę dopiero jak mi się zachce, bo nie lubię PzA''. I ludzie
    będą wiedzieli kogo unikać.

    > nie widzę tutaj żadnej zachęty

    Ja widzę. Nieraz kończyłem aukcje wieczorem, nie chciało mi się robić
    zabawy w przelewanie, więc płaciłem za kilka dni, jak w końcu mnie
    motywował upływający termin. A teraz jak mam kliknąć w ZAPŁAĆ, to to
    robię od razu.

    > w przypadkach licytacji to masz rację, ale większość sprzedawców to kup
    > teraz i nie ma znaczenia na ile wystawiona została aukcja,

    Ale liczysz się z tym, że ktoś kupi dopiero za 14 dni, a nie od razu.

    zwłoka w
    > kontakcie może być dokładnie taka sama, a pieniądze i tak są min 2 dni
    > później, w twoim przypadku przyśpieszyło płacenia i chwała za to PZA,
    > ale przecież wątek nie jest o tym że to przeszkadza ale o tym że jest to
    > przymusowe, a nie opcja dobrowolna której powszechność ureguluje rynek

    No i dla mnie OK. bo jak trafiam aukcje z zablokowanym PzA to się
    wkurzam i piszę do sprzedawcy, że to ostatni raz u niego kupuję.

    Swoją szosą: Jakie przymusowe, skoro co jakiś czas trafiam na brak
    takiej opcji?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2010-04-22 07:27:10
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 09:21:56 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Swoją szosą: Jakie przymusowe, skoro co jakiś czas trafiam na brak
    > takiej opcji?

    To są stare oferty, wystawione przed zmianą. Zanikająca forma życia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 53. Data: 2010-04-22 08:00:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-22 09:13, cyklista pisze:
    > Jak najbardziej jest taka możliwość

    Nie ma, chyba żeby była sztucznie wymuszona. Jako klient nie zaglądam na
    świstaka, bo po co? Na Allegro są lepsze oferty. Sprzedawcy zaś nie
    wystawiają na świstaku, bo tam nie ma klientów.

    Jednym słowem, trzy serwisy po 33% oznaczały by konieczność obsługi
    przez sprzedawcę trzech oddzielnych platform, więc dawały by trzy razy
    więcej roboty. Do tego co z tymi sprzedawcami, co mają 1 sztukę towaru?

    Klient zaś musiałby zaglądać na 3 niezależne platformy i ręcznie
    porównywać oferty.

    > Do wyścigu nie startowało N, byli pierwsi i na tym skorzystali.

    No nie wiem czy byli pierwsi. Jako jedyni zostali z tych, co wtedy
    startowali, ale chyba było kilka konkurentów wówczas.

    > Ja widzę chęć masowej
    > ucieczki, ale jak kupujący tam nie zaczną kupować to sprzedawcy będą
    > dalej wystawiać równolegle na obu platformach.

    No właśnie, czyli sam widzisz, że istnienie równoległych platform to
    mrzonka. Jedna musi być i tyle. Równoległość mogłaby ewentualnie się
    zrobić branżowo. Np. 1 serwis elektronika, 1 serwis książki, 1 serwis
    cośtam.

    > (gdyby tylko na świstaku zaczęło mi się sprzedawać 50% tego co na
    > allegro to bym z allegro zrezygnował całkowicie,

    O! Widzisz! Sam mówisz, że chciałbyś wiodącego serwisu. Tylko zamiast
    wygodnego Allegro, chciałbyś chaotycznego i bez sensu działającego świstaka.

    > ale właśnie dzięki
    > takim posunięciom allegro jak teraz, powoli coraz więcej kupujących też
    > się przekonuje do innych serwisów)

    Przecie dla kupujących to są same zalety -- co właśnie opisałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 54. Data: 2010-04-22 08:04:10
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    > Nie masz pojęcia jak działa PzA. Nic nie wpisuję. Klikam ,,Zapłać'' i
    > tyle. Nie muszę przeklejać wszystkich danych i generować ręcznie przelewów.

    Z tym się zgodzę, że nie trzeba przeklejac i z tego względu jest łatwiej.

    > Ale wiesz, że już zapłaciłem i że możesz spokojnie towar pakować i
    > wysyłać, bo dojdzie we wtorek. Bez PzA czekałeś do wtorku albo dłużej,
    > bo mi się nie chciało walczyć z przelewami.

    Niestety, nie mogę pakować bo do paczki wkładam paragon albo rachunek, a
    tego nie wystawiam dopóki nie mam pieniędzy na koncie.

> [...]
    > faktycznie dojdzie na konto nic nie zmienia. I tak przez te 3 dni nie
    > masz kasy,a towar chomikujesz w magazynie, co tylko koszty podnosi, a

    Gdyby nie obowiązek kasy fiskalnej to bys miał rację, a tak to niestety
    nie będę fiskalizował prawdopodobnej przyszłej transakcji, a dopiero
    rzeczywistą zapłatę i wydanie towaru. Nie ma tu żadnej złośliwości tylko
    pełna uczciwość i zgodność z przepisami

> [...]
    > zjednoczyć i pisać na aukcjach na samej górze ,,Jestem nadęty i obrażony
    > i towar wyślę dopiero jak mi się zachce, bo nie lubię PzA''. I ludzie

    Nie mogę tak napisać bo allegro zabrania tego w regulaminie.
    O mojej jakości sprzedawcy świadczy w tej chwili 1300 pozytywów, jeden
    neutral i zero negatywów, nie musze się dowartościowywać poprzez pza
    (a na poprzednim koncie było parenaście tysięcy pozytywów przy jakiś 3
    negatywach).
    Po drugie nie wysyłam towaru jak mi się "zachce" ale jak uzyskam zapłatę.

> [...]
    > zabawy w przelewanie, więc płaciłem za kilka dni, jak w końcu mnie
    > motywował upływający termin. A teraz jak mam kliknąć w ZAPŁAĆ, to to

    i dlatego już pisałem że dla Ciebie ta opcja jest bardzo dobra, i ja
    jako sprzedający też nie zamierzam jej wyłączać (nawet jak nie będzie
    przymusowa), ale oczekuję uczciwego poinformowania sprzedających o
    możliwości normalnego przelewu (zauwaz że jakoś przy płatności prozwizji
    allego jest możliwy mtransfer i inne, więc da się bez pośredników zrobić
    bezpośredni przelew bez kopiowania danych, ale to nie leży w interesie
    allegro), brak przymusu w tym względzie, umieszczanie informacji od
    sprzedającego na pierwszym miejscu, niezabraniania pisania o pza na
    swoich aukcjach

    > Ale liczysz się z tym, że ktoś kupi dopiero za 14 dni, a nie od razu.

    oczywiście że sie liczę, bo jest jednak wielu którzy czekają do
    ostatniego dnia z takim zakupem, ale nie ma to związku z metodą zapłaty

> [...]
    > wkurzam i piszę do sprzedawcy, że to ostatni raz u niego kupuję.
    >
    > Swoją szosą: Jakie przymusowe, skoro co jakiś czas trafiam na brak

    brak takiej opcji jest możliwy tylko w jednym przypadku, sprzedający
    oficjalnie w ustawieniach aukcji umożliwia tylko odbiór osobisty i nie
    zezwala na żadne przedpłaty, a w treści aukcji umieszcza inne sposoby
    zapłaty i wysyłki

  • 55. Data: 2010-04-22 08:35:23
    Od: cyklista <c...@k...pl>

> [...]
    > więcej roboty. Do tego co z tymi sprzedawcami, co mają 1 sztukę towaru?
    >
    > Klient zaś musiałby zaglądać na 3 niezależne platformy i ręcznie

    Na innym serwisie mogę mieć lepsze ceny i zaglądną tam klienci szukający
    najtaniej, na allegro ze względu na jego koszty nie mogę mieć takich cen
    więc tu zaglądną klienci chcący więcej i wygodniej.

    Problem nie w przewadze jednego ale wykorzystywaniu pozycji rynkowej, a
    tym powinien się zajmować urząd do tego powołany.

    Przecież tak samo jest z intelem i amd, microsoftem i linuxem, goglem i
    innymi - i tam jakoś potrafią karać za praktyki monopolistyczne i
    przymuszać do określonych zachowań dominujące firmy.

  • 56. Data: 2010-04-22 09:32:49
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Skup się....

    Sam się skup

    >Jak zrobię Ci przelew na Twoje konto w piątek wieczorem, to
    > dojdzie do ciebie koło poniedziałku popołudnia.

    Mamy konto w tym samym banku. Mimo, że w łikend nie ma sesji
    międzybankowych, mam twoje pieniądze na swoim koncie w sekundę po zleceniu
    przelewu przez Ciebie. Na cholerę mi inne przelewanie ?!

    >Do tego komplikacje przy
    > innych płatnościach niż PzA powodują, że nieraz płaciłem dobre kilka dni
    > później.

    Jakie ? Wpisujesz numer konta, nazwę, adres, kwotę, przelewasz. Rozumiem, że
    Ci się nie chce. No ale to napisz, że jesteś leniem i inni są leniami i
    dlatego to rozważasz.

    > Przy PzA klikam od razu. Więc realne opóźnienie przy starej
    > metodzie mogło wynosić i ponad tydzień.

    Skąd ?!

    > Jak zrobię ci przelew na PzA to masz od razu w piątek cynk i możesz w
    > sobotę pakować towary.

    W sobotę ?! W sobotę nie pracuję a w poniedziałek zaczekam na wpłynięcie
    kwoty.

    > A jak sobie przelejesz na swoje konto to też
    > będziesz miał np. w poniedziałek.

    A jak Ty mi przelejesz to, jak wyżej, będę miał w piątek.

    > Więc masz dzięki PzA:
    >
    > a) Zadowolny klient, który nie musi się wyginać z innymi płatnościami

    To nie ja mam tylko Ty masz. I tak będziesz miał aż wprowadzą opłaty.

    > b) Natychmiastowe informacje o płatności, a nie dopiero jak kasa dojdzie
    > na konto

    Po co to komu ????

    > c) zachętę dla klientów do szybkiego płacenia

    Ile na tym zarobi sprzedawca ?

> [...]
    > pozwalającym nawet na 7 dniową zwłokę w KONTAKCIE (a dopiero po
    > kontakcie przelew), to nie można nagle marudzić, że pieniądze nie są w

    Ty kupujący marudzisz, nie sprzedawcy.

    > W moim przypadku PzA to raczej
    > przyśpieszyło moje płacenie, więc ja to widzę odwrotnie.

    No ale Ty jesteś kupującym.

  • 57. Data: 2010-04-22 09:39:53
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Oczywiście oceniasz siebie w ten sposób.

    Nie, twoje wypociny

    > Jakie zasady? Każdy podmiot może mieć swoje.

    O tym właśnie piszę. Czytać nie umiesz ?

    > A allegro jest dominujące, bo w tej branży nie ma innej możliwości. Po
    > prostu nie istnieje realna opcja żeby były np. 3 identyczne allegra po
    > 33% udziału w rynku.

    Masz 3 identyczne: oryginalne, wp i gdzie tam jeszcze. Jedyny kłopot, że nie
    ma między nimi konkurencji.

    > No właśnie wolny rynek wykreował taką sytuację.

    Nie wolny rynek tylko podmioty na nim działające. Wolny rynek niczego nie
    kreuje bo jest wolny.

    >Startowało do wyścigów N
    > podmiotów. Wygrał najlepszy i sytuacja się ustabilizowała.

    Nie wygrał najlepszy tylko pierwszy. Tak samo jak w komunikatorach.

    >Do tego
    > warunki oferowane przez Allegro są bardzo dobre i poza kilkoma
    > pieniaczami, nie widzę jakoś masowej ucieczki z Allegro np. do Świstaka.

    Sam jesteś pieniacz.

  • 58. Data: 2010-04-22 09:45:29
    Temat: Re: Allegro - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Opinia klienta, który z tego korzysta i bardzo jest zadowolony.

    No ale po co klient spędza czas na niusach i pieprzy reklamowe głupoty ?

  • 59. Data: 2010-04-22 10:01:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.04.2010 10:04), cyklista wrote:
    > Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
    [...]
    > Niestety, nie mogę pakować bo do paczki wkładam paragon albo rachunek, a
    > tego nie wystawiam dopóki nie mam pieniędzy na koncie.

    Na paragonach się nie znam, ale co ci szkodzi wystawić rachunek przed
    dotarciem pieniędzy na twoje konto?

    [...]
    > Gdyby nie obowiązek kasy fiskalnej to bys miał rację, a tak to niestety
    > nie będę fiskalizował prawdopodobnej przyszłej transakcji,

    Dlaczego "prawdopodobnie przyszłej"? Transakcja została już zawarta.
    Klient Ci zapłacił, a konkretnie twojemu pośrednikowi.

    To tak jakbyś się wstrzymywał przed fiskalizowaniem dopóki nie wypłacisz
    kasy z bankomatu. Bo przecież dopóki nie wypłacisz to kasa do Ciebie nie
    dotarła tylko w jakimś banku siedzi.

    Poza tym, ciekawe jak sobie radzą ci co wysyłają za pobraniem. Przecież
    wtedy kasa jest na koncie ohoho (ostatni raz jak tak wysyłałem to po 2
    tygodniach do mnie dotarła).

    p. m.

  • 60. Data: 2010-04-22 10:10:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-22 11:32, niusy.pl pisze:
    > Mamy konto w tym samym banku.

    Może wy macie.

    > Mimo, że w łikend nie ma sesji
    > międzybankowych, mam twoje pieniądze na swoim koncie w sekundę po
    > zleceniu przelewu przez Ciebie. Na cholerę mi inne przelewanie ?!

    Bo nie każdy ma w tym samym banku.
    Bo przelewanie zwykłe jest o wiele bardziej czasochłonne.
    Bo jeśli wprowadzą masową możliwość przelewu (a mam nadzieję, że
    wprowadzą), to w ogóle jak człowiek obskoczę całe zakupu jedną płatnością.

    > Jakie ? Wpisujesz numer konta, nazwę, adres, kwotę, przelewasz.

    No. I trzeba przeklejać, bawić się... Nie zawsze mi się chciało. Zajmuje
    to o wiele więcej czasu niż PzA.

    > Rozumiem, że Ci się nie chce. No ale to napisz, że jesteś leniem i inni
    > są leniami i dlatego to rozważasz.

    No owszem, chwalę że mam teraz łatwo i przyjemnie.

    > Skąd ?!

    Z tego, że nie chciało mi się bawić w przelewy, następnego dnia
    zapominałem o sprawie, przypominało mi się po czasie. Zakupy robię
    głównie przed snem, więc realność ,,nie chce mi się już dzisiaj bawić
    się w przelewy'' była spora. A do tego dochodzili sprzedawcy utajniający
    numer konta. Trzeba było do nich pisać, prosić o konto...

    > W sobotę ?! W sobotę nie pracuję a w poniedziałek zaczekam na wpłynięcie
    > kwoty.

    Ale nie jesteś jedynym sprzedawcą. Są tacy, co pracują w sobotę. A i ty,
    w poniedziałek rano możesz już pakować.

    > A jak Ty mi przelejesz to, jak wyżej, będę miał w piątek.

    Nie. Bo sesja wyjdzie dopiero w poniedziałek rano.

    > To nie ja mam tylko Ty masz.

    No ja mam. A ja zadowolony więcej u ciebie kupię.

    > Po co to komu ????

    Wiesz, że towar się sprzedał i przelew poszedł. Możesz np. zamawiać
    następną dostawę. Możesz szykować towar do wysyłki.

    > Ile na tym zarobi sprzedawca ?

    Na pewno nie straci na tym, że klient szybko zapłaci. Jak mu wisi czy
    teraz czy za miesiąc to owszem, nie zyska. Ale skoro mu wisi czy teraz
    czy za miesiąc to i PzA nie przeszkadza.

    > Ty kupujący marudzisz, nie sprzedawcy.

    Ja marudzę? Ja chwalę PzA i tylko narzekam na brak możliwości łączenia
    całości w jedną płatność.

    > No ale Ty jesteś kupującym.

    No i? To gorsza kategoria? Masz PRLowskie myślenie, że SKLEP to Stój
    Kliencie Lub Ewentualnie Poproś. Skoro ja jestem zadowolony, to Ty
    zyskujesz. Skoro ja płacę szybciej, to Ty szybciej kasę dostajesz.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek