  • 41. Data: 2010-04-21 21:31:17
    Temat: Re: Allegro - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Plepleple.... Akurat ja jestem znany od lat i wszyscy wiedzą, że to nie
    > reklama.

    Jak nie reklama to co ?

  • 42. Data: 2010-04-22 05:45:18
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: tomekr <t...@n...pl>

    niusy.pl pisze:

    > Pierdoły do kwadratu. Jak ktoś wpłaci na moje konto w banku to te
    > pieniądze mam i mogę z nimi zrobić co chcę. Jak wpłaci pośrednikowi to
    > on je ma a nie ja.

    Co więcej, jeżeli pośrednik finansowy nie wywiąże się i nie przeleje
    pieniędzy sprzedającemu (bankructwo, problemy z płynnością, błąd w
    systemie, hackerzy, działanie celowe "zablokowanie konta" itp.) to
    oznacza że kupujący NIE ZAPŁACIŁ i sprzedawca ma prawo domagać się od
    niego zapłaty.

    Przelew na konto w banku jest pewny, bo pojawienie się kwoty na koncie
    sprzedawcy oznacza że zostało zapłacone.

  • 43. Data: 2010-04-22 06:28:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-21 23:09, niusy.pl pisze:
    > Pierdoły do kwadratu. Jak ktoś wpłaci na moje konto w banku to te
    > pieniądze mam i mogę z nimi zrobić co chcę. Jak wpłaci pośrednikowi to
    > on je ma a nie ja.

    Skup się.... Jak zrobię Ci przelew na Twoje konto w piątek wieczorem, to
    dojdzie do ciebie koło poniedziałku popołudnia. Do tego komplikacje przy
    innych płatnościach niż PzA powodują, że nieraz płaciłem dobre kilka dni
    później. Przy PzA klikam od razu. Więc realne opóźnienie przy starej
    metodzie mogło wynosić i ponad tydzień.

    Jak zrobię ci przelew na PzA to masz od razu w piątek cynk i możesz w
    sobotę pakować towary. A jak sobie przelejesz na swoje konto to też
    będziesz miał np. w poniedziałek.

    Więc masz dzięki PzA:

    a) Zadowolny klient, który nie musi się wyginać z innymi płatnościami

    b) Natychmiastowe informacje o płatności, a nie dopiero jak kasa dojdzie
    na konto

    c) zachętę dla klientów do szybkiego płacenia

    Jak się coś wystawia do sprzedaży na 2 tygodnie, liczy z regulaminem
    pozwalającym nawet na 7 dniową zwłokę w KONTAKCIE (a dopiero po
    kontakcie przelew), to nie można nagle marudzić, że pieniądze nie są w
    pół sekundy na Twoim koncie. W moim przypadku PzA to raczej
    przyśpieszyło moje płacenie, więc ja to widzę odwrotnie.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2010-04-22 06:32:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-21 23:26, niusy.pl pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>
    > Ależ brednie.

    Oczywiście oceniasz siebie w ten sposób.

    > Zasady są ustalane przez dominujące podmioty.

    Jakie zasady? Każdy podmiot może mieć swoje.
    A allegro jest dominujące, bo w tej branży nie ma innej możliwości. Po
    prostu nie istnieje realna opcja żeby były np. 3 identyczne allegra po
    33% udziału w rynku.

    > To te
    > podmioty czynią możliwość konkurowania beznadziejną. Gdyby nie narzucone
    > zasady mielibyśmy wolny rynek.

    No właśnie wolny rynek wykreował taką sytuację. Startowało do wyścigów N
    podmiotów. Wygrał najlepszy i sytuacja się ustabilizowała. Do tego
    warunki oferowane przez Allegro są bardzo dobre i poza kilkoma
    pieniaczami, nie widzę jakoś masowej ucieczki z Allegro np. do Świstaka.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2010-04-22 06:35:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-21 22:25, Marcin Wasilewski pisze:
    > Ale to dotyczy jedynie zakupu na wielu aukcjach JEDNEGO sprzedaj?cego.

    A tak, to wiem. Mi chodzi o globalne łączenie. Skoro całość trafia i tak
    na konta allegro, to mogłoby to być zrealizowane całościowo.

    > Ale przyznam, ?e np. w przypadku zakupu element?w elektronicznych, gdzie
    > czasami zam?wienie to kilkana?cie - kilkadziesi?t r?nych pozycji, to opcja
    > ta bardzo si? przydaje.

    No oczywiście lepsza taka opcja niż żadna, ale lepsza byłaby masowa
    jednorazowa płatność. Kupowałem tydzień temu z 20 książek i trochę się
    naklikałem, to wiem. Wiem też, że gdyby nie PzA to w ogóle bym nie
    kupował, bo klikanie PzA jeszcze jakoś dałem radę, ale zwykłe przelewy
    to bym olał na 100%.

    Stąd moje twierdzenie, że PzA przyspiesza transakcje i zwiększa pulę
    klientów, a nie odwrotnie, jak twierdzą malkontenci.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2010-04-22 06:37:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-21 23:31, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl>

    > Jak nie reklama to co ?

    Opinia klienta, który z tego korzysta i bardzo jest zadowolony. No z
    wyjątkiem tego, że nie ma opcji zapłacenia masowo za wszystkie
    transakcje z danego dnia. Tego mi owszem brakuje.

    Możesz bredzić o tym, że Allegro mi płaci za reklamę, mi to wisi. Ja
    dzięki PzA mam większą wygodę i więcej kupuję.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 47. Data: 2010-04-22 06:55:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-04-22 08:32, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > A allegro jest dominujące, bo w tej branży nie ma innej możliwości. Po
    > prostu nie istnieje realna opcja żeby były np. 3 identyczne allegra po

    A to, że nie istnieje realna opcja z czegoś wynika, czy stwierdzasz "tak
    bo tak"?

  • 48. Data: 2010-04-22 07:07:20
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    > innych płatnościach niż PzA powodują, że nieraz płaciłem dobre kilka dni
    > później. Przy PzA klikam od razu. Więc realne opóźnienie przy starej

    Nie uprawiaj takiej demagogi, opóźnienie przelewu jest takie same dla
    jednego i drugiego przypadku, (a jak weźmiesz pod uwagę że np. mi PZA z
    allegro wpływają zawsze ostatnią sesją o 16.00 to dodaj 1 dzień do
    czasu, a od klientów jednak w 88% mam na koncie przed 14.00 i mogę w ten
    sam dzień towar wysłać)

    to że ty miałeś problem z wpisaniem numeru konta sprzedawcy zamiast
    allegro to jestes wyjątkiem a nie regułą.

    > Jak zrobię ci przelew na PzA to masz od razu w piątek cynk i możesz w
    > sobotę pakować towary. A jak sobie przelejesz na swoje konto to też
    > będziesz miał np. w poniedziałek.

    mam cynk że dałeś pieniądze pośrednikowi, a pieniądze trafią na moje
    konto najwcześniej w poniedziałek ostatnią sesją a w 90% przypadków jest
    to wtorek albo środa

    > Więc masz dzięki PzA:
    >
    > a) Zadowolny klient, który nie musi się wyginać z innymi płatnościami
    z tego względu zadowolony, ale z powodu opóźnienia wysyłki o 3 dni już
    nie jest taki zadowolony

    > b) Natychmiastowe informacje o płatności, a nie dopiero jak kasa dojdzie
    > na konto

    natychmiastowe informacje o przekazaniu pieniędzy pośrednikowi (dawniej
    tez ludzie potrafili napisać że już zrobili przelew a nawet wysłać pdf z
    potwierdzeniem), i tak dopiero jak kasa jest na moim koncie (a nie
    jakiegoś pośrednika) nastepuje wydanie towaru

    > c) zachętę dla klientów do szybkiego płacenia

    nie widzę tutaj żadnej zachęty

> [...]
    > pół sekundy na Twoim koncie. W moim przypadku PzA to raczej
    > przyśpieszyło moje płacenie, więc ja to widzę odwrotnie.

    w przypadkach licytacji to masz rację, ale większość sprzedawców to kup
    teraz i nie ma znaczenia na ile wystawiona została aukcja, zwłoka w
    kontakcie może być dokładnie taka sama, a pieniądze i tak są min 2 dni
    później, w twoim przypadku przyśpieszyło płacenia i chwała za to PZA,
    ale przecież wątek nie jest o tym że to przeszkadza ale o tym że jest to
    przymusowe, a nie opcja dobrowolna której powszechność ureguluje rynek

  • 49. Data: 2010-04-22 07:13:51
    Od: cyklista <c...@k...pl>

> [...]

    > A allegro jest dominujące, bo w tej branży nie ma innej możliwości. Po
    > prostu nie istnieje realna opcja żeby były np. 3 identyczne allegra po

    Jak najbardziej jest taka możliwość

> [...]
    > warunki oferowane przez Allegro są bardzo dobre i poza kilkoma
    > pieniaczami, nie widzę jakoś masowej ucieczki z Allegro np. do Świstaka.

    Do wyścigu nie startowało N, byli pierwsi i na tym skorzystali. Warunki
    oferowane nie są bardzo dobre, cały czas są problemy z działaniem
    serwisu po stronie sprzedających i nie chodzi o kilku pieniaczy ale o
    dziesiątki firm powaznie tam sprzedających. Ja widzę chęć masowej
    ucieczki, ale jak kupujący tam nie zaczną kupować to sprzedawcy będą
    dalej wystawiać równolegle na obu platformach.

    (gdyby tylko na świstaku zaczęło mi się sprzedawać 50% tego co na
    allegro to bym z allegro zrezygnował całkowicie, ale właśnie dzięki
    takim posunięciom allegro jak teraz, powoli coraz więcej kupujących też
    się przekonuje do innych serwisów)

  • 50. Data: 2010-04-22 07:15:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > Stąd moje twierdzenie, że PzA przyspiesza transakcje i zwiększa pulę
    > klientów, a nie odwrotnie, jak twierdzą malkontenci.

    Zaprotestuje, wskaż kto twierdzi że pza zmniejsza pulę klientów.

    Powtarzam, chodzi o przymusowość tego instrumentu a nie jego obecność.