  • 21. Data: 2008-12-04 13:08:25
    Temat: Re: przymus posiadania dowodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    czoper pisze:
> [...]
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Dowód_osobisty_w_Polsce
    > (Zgodnie z art. 45 ust. 3 art. tej ustawy dla osób bez stałego miejsca
    > zameldowania, jak i dla osób na stałe zamieszkałych za granicą, dowód
    > osobisty dla osób bez zameldowania wydaje organ dzielnicy Warszawa
    > Śródmieście.")
    > np mieszkałem w Ustrzykach albo Świnoujściu (gdzieś daleko od Warszawy)
    > chcę wyrobić sobie dowód to muszę jechać do Warszawy?? mam rozumieć że
    > każdy bezdomny zasuwa do stolicy? czy rozumieć dosłownie że wydaje i
    > prowadzi ewidencję Warszawa, ale odebrać można gdziekolwiek?

    Skoro mieszkasz w Ustrzykach, to masz obowiązek się zameldować w
    Ustrzykach.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2008-12-04 21:03:30
    Od: "czoper" <c...@p...com>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gh8ko6$4ad$1@news.onet.pl...

    > Skoro mieszkasz w Ustrzykach, to masz obowiązek się zameldować w
    > Ustrzykach.

    Mieszkam pod mostem bo zostałem wymeldowany, moje pytanie dotyczyło
    takiego przypadku, skoro można mieć dowód bez wpisanego adresu
    zameldowania i ponoć widnieje w tym polu informacja: BRAK.

  • 23. Data: 2008-12-04 21:48:01
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Skoro mieszkasz w Ustrzykach, to masz obowiązek się zameldować w
    > Ustrzykach.

    ale może on nie mieszka w ustrzykach, tylko tam przebywa jakis czas
    nieokreslony, wtedy też musi się meldować?

    nie mylmy pojęć potocznych z pojęciami prawniczymi ("mieszkać":O)

  • 24. Data: 2008-12-04 22:00:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > ale może on nie mieszka w ustrzykach, tylko tam przebywa jakis czas
    > nieokreslony, wtedy też musi się meldować?
    >
    > nie mylmy pojęć potocznych z pojęciami prawniczymi ("mieszkać":O)

    Przecież przebywanie to właśnie zamieszkiwanie. Chyba że chcesz
    powiedzieć, że prowadzi koczowniczy tryb życia - każdej nocy w innym
    lesie? No to wtedy ma problem. Jak taki buszmen potrzebuje dowodu
    osobistego, musi się fatygować do "stolycy".

    Generalnie jeśli ktoś gdzieś przebywa dłużej niż 3 doby, to ma się
    zameldować.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-12-04 23:49:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "czoper" <c...@p...com> napisał w wiadomości

    > Zanim się upełnoletniłeś już wiedziałeś, że nie wrócisz przed skończeniem
    > 18tki, czy potem tak wyszło? Miałeś antycypować w WKU że Ciebie nie
    > będzie w wieku poborowym pod miejscem zameldowania, czy jak? ;) Ciekawa
    > sytuacja.

    Takie rzeczy wszak można załatwić korespondencyjnie. Być Polakiem, to nie
    tylko zaszczyt czy prawo obywatela polskiego, ale i też obowiązki. Jednym z
    nich jest właśnie dopełnienie tych formalności związanych z uregulowaniem
    obowiązku do służby wojskowej, na straży których stoją przepisy prawa
    karnego. Polak podlega polskiej ustawie karnej na całym świecie,
    niezależnie od miejsca zamieszkania.

  • 26. Data: 2008-12-05 09:30:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2008, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nich jest właśnie dopełnienie tych formalności związanych z uregulowaniem
    > obowiązku do służby wojskowej, na straży których stoją przepisy prawa

    wKF: kojarzysz taki kabaretowy tekst, jak to "polonus", obywatel polski,
    zamieszkały w USA, przylatuje na Okęcie i jest witany przez urzędników?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-12-05 09:36:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2008, Telesfor Baudot wrote:

    > Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@b...man.szczecin.pl> napisał
    [...]
    > A skąd waidomo, że odbierający zamieszkuje razem z adresatem?
    > Chyba nie z adresu zameldowania

    No nie. Wypada sie zgodzić.

    > wpisanego w DO, bo zameldowanie i zamieszkiwanie to różne pojęcia.

    Jak mniemam na podstawie oswiadczenia osoby odbierającej,
    uprawdopodobnionego udokumentowaniem zameldowania.
    Nie ma kwitków pod ręką, ale nie ma tam jakiegoś zapiska w numerem
    dziennika ustaw albo wręcz cytatu że "uprawniona jest osoba
    ZAMIESZKUJĄCA" i że podpisujący to oświadcza?

    Jak sądzę uprawdopodobnianie za pomocą kolejnego oświadczenia o łamaniu
    prawa meldunkowego urząd może uznać za słabo przekonujące ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-12-05 09:39:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2008, Liwiusz wrote:

    > Generalnie jeśli ktoś gdzieś przebywa dłużej niż 3 doby, to ma się
    > zameldować.

    "gdzieś" czy pod adresem?
    Idzie o przypadek, jak to określiłeś, "buszmena".
    Ale na stałe rezydujacego w konkretnym kawałku lasu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-12-05 10:54:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > "gdzieś" czy pod adresem?
    > Idzie o przypadek, jak to określiłeś, "buszmena".
    > Ale na stałe rezydujacego w konkretnym kawałku lasu ;)

    Pod adresem. Przecież urzędnikowi nie zmieści się w głowie (w
    rubrykach), że ktoś może mieszkać tam, gdzie nie ma adresu :)

    Jako ciekawostkę mogę zapodać zasłyszaną historię z pewnej cygańskiej
    wioski (w Polsce). Mnóstwo cyganów meldowało się w pewnym domu, w końcu
    urząd stwierdził, że nie będzie więcej meldował osób pod tym adresem, bo
    niepodobna jest, aby wszystkie osoby tam się zmieściły. Ponadto dom,
    który miał niby stać pod tym adresem, już dawno fizycznie nie istniał :)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2008-12-05 11:54:38
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Przecież przebywanie to właśnie zamieszkiwanie. Chyba że chcesz

    zapodam z pamięci z naszego prawa: zamieszkanie to przebywanie z zamiarem
    pobytu stałego (ale to nasze prawo głupie:O)
    więc jesli nie ma zamiaru to nie ma zamieszkania a jest jedynie pobyt
    czasowy i tylko jako taki można się meldować, z drógiej strony kiedyś już
    mnie w urzędach meldunkowych pouczano że już ustał obowiazek melunku
    czasowego ponad 3 miesiace i nie trzeba, podstawy prawnej nie podali więc
    nie znam ale chyba to prawda, czy urzędnicy olewają robote?:O)

    > powiedzieć, że prowadzi koczowniczy tryb życia - każdej nocy w innym
    > lesie? No to wtedy ma problem. Jak taki buszmen potrzebuje dowodu
    > osobistego, musi się fatygować do "stolycy".

    a co do koczowniczego trybu rzycia to jak mieszkasz raz u jednej kochanki,
    raz u drógiej, raz w hotelu, raz u babci a raz u kumpla to znaczy ze tam
    "mieszkasz"?:O) ty tam tylko czasowo przebywasz, albo jak ci sie zdarzy 4
    doby nie nocować to gdzie masz zapodać mieszkanie, na ulicy, w tramwaju,
    samolocie czy w pracy?:O) aj ci biurokraci:O(

    > Generalnie jeśli ktoś gdzieś przebywa dłużej niż 3 doby, to ma się
    > zameldować.

    zameldowanie to nie zamieszkanie, znowu plączesz pojęcia prawnicze, oraz
    pojęcia praawnicze z normalno językowymi, czy potocznymi:O)