  • 101. Data: 2013-05-16 15:08:04
    Temat: Re: przygody fotograficzne z BORem i policja
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 16-05-2013 14:49, Marek Dyjor pisze:

    > tylko ci się tak wydaję...
    >
    > podobnie jak rwizja na blachę.
    Masz pewność Aby podważyć słowo policjanta potrzebujesz świadka on nie.

  • 102. Data: 2013-05-16 15:08:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-16 15:05, trolling tone pisze:
    > Jeszcze raz - kto i jak będzie w stanie mnie zmusić do obsługiwania
    > rudych? Bez ingerencji państwa?

    162kk.

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2013-05-16 15:09:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :

    > No i?

    Już byś go nie męczył :-)
    Konsul ma wiedzę sprzed 30 lat. Tabliczka nic nie zmienia. Tak jakby
    jej nie było. To czego nie można fotografować jest niedostępne dla
    osób postronnych. Powinien o to zadbać zarządzający tym zabronionym
    do focenia obiektem.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

  • 104. Data: 2013-05-16 15:12:36
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-16 15:03, JDX pisze:
    > On 2013-05-16 13:09, trolling tone wrote:
    > [...]
    > Po prostu znajdzie się ktoś inny kto założy konkurencyjną firmę i będzie
    > obsługiwał rudych oraz nierudych. Może nawet co jakiś czas będzie ci
    > podsyłał flaszeczkę za to, że mu klientów odstępujesz. :-D

    Skąd masz pewność, że będzie lepszy i mnie wygryzie? W westernach tak
    jest, że ten dobry charakter równocześnie szybciej strzela, w życiu
    niekoniecznie. A tych pięciu rudych w miasteczku chętnie odstąpię za
    flaszkę, nie wpłynie to znacząco na zyski.

  • 105. Data: 2013-05-16 15:14:57
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > ale kluczem jest pytanie na jakiej podstawie prawnej zadali to pytanie.
    Ustawa o BOR
    http://www.bor.gov.pl/!2pliki/ustawa_bor.pdf

    Art. 11. W celu zapewnienia ochrony, o której mowa w art. 2 ust. 1, BOR
    w szczególnosci:
    1) planuje zabezpieczenie osób, obiektów i urzadzen;
    2) rozpoznaje i analizuje potencjalne zagro3enia;
    3) zapobiega powstawaniu zagro3en;
    4) koordynuje realizacje działan ochronnych;
    5) wykonuje bezposrednia ochrone;
    6) zabezpiecza obiekty i urzadzenia;
    7) doskonali metody pracy.
    Art. 13. 1. Funkcjonariusz, wykonujac zadania, o których mowa w art. 2
    ust. 1, ma prawo:
    1) wydawac polecenia osobom, których zachowanie mo3e stworzyc zagro3enie
    dla bezpieczenstwa
    osób, obiektów i urzadzen podlegajacych ochronie BOR, a w szczególnosci
    wydawac polecenia:
    _a) opuszczenia przez osoby miejsca, w którym przebywanie mo3e stanowic
    zagro3enie dla realizacji__
    __zadania,_
    b) zatrzymania pojazdu,
    c) usuniecia pojazdu z miejsca postoju;
    _2) legitymowac osoby w celu ustalenia ich to3samosci;_
    _3) zatrzymywac osoby stwarzajace w sposób oczywisty bezposrednie
    zagro3enie dla 3ycia lub zdrowia__
    __ludzkiego oraz dla mienia, a tak3e osoby w sposób ra3acy naruszajace
    porzadek publiczny;_
    _4) dokonywac kontroli osobistej, a tak3e przegladac zawartosc baga3y i
    sprawdzac ładunki i__
    __pomieszczenia, w sytuacjach, je3eli jest to niezbedne dla zapewnienia
    bezpieczenstwa ochranianych__
    __osób, obiektów i urzadzen;_
    5) 3adac niezbednej pomocy od instytucji panstwowych, organów
    administracji rzadowej i samorzadu
    terytorialnego oraz jednostek gospodarczych prowadzacych działalnosc w
    zakresie u3ytecznosci
    publicznej; wymienione instytucje, organy i jednostki sa obowiazane, w
    zakresie swojego działania,
    do udzielenia tej pomocy;
    6) zwracac sie o niezbedna pomoc do innych jednostek gospodarczych i
    organizacji społecznych, jak
    równie3 zwracac sie w nagłych wypadkach do ka3dej osoby o udzielenie
    doraznej pomocy.
    2. Osobie zatrzymanej na podstawie ust. 1 pkt 3 przysługuja uprawnienia
    przewidziane w Kodeksie
    postepowania karnego.
    3. Zatrzymanie osoby mo3e nastapic tylko wówczas, gdy czynnosci, o
    których mowa w ust. 1 pkt 1, 2
    i 4, okazały sie nieskuteczne.
    4. Osobe zatrzymana nale3y niezwłocznie poddac, w przypadku uzasadnionej
    potrzeby lub na
    prosbe tej osoby, badaniu lekarskiemu lub udzielic jej pierwszej pomocy
    medycznej.
    5. Czynnosci, o których mowa w ust. 1, powinny byc wykonywane w sposób
    mo3liwie najmniej
    naruszajacy dobra osobiste osoby, wobec której zostaja podjete.
    6. Rada Ministrów okresli, w drodze rozporzadzenia, szczegółowy tryb
    wykonywania czynnosci, o
    których mowa w ust. 1, z uwzglednieniem uprawnien osób, wobec których
    czynnosci te sa podejmowane.
    7. Minister własciwy do spraw wewnetrznych, w porozumieniu z ministrem
    własciwym do spraw
    zdrowia, okresli, w drodze rozporzadzenia, tryb przeprowadzania badan
    lekarskich, o których mowa w ust.
    4, w sposób zapewniajacy ochrone zdrowia osoby zatrzymanej.
    Rozporzadzenie powinno okreslic w
    szczególnosci osoby własciwe do przeprowadzenia badan, przypadki u3ycia
    specjalnego srodka
    transportu oraz sposób dokumentowania przypadków uniemo3liwienia
    przeprowadzenia badania.
    akty wykonawcze

  • 106. Data: 2013-05-16 15:18:29
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-16 14:54, Marek Dyjor pisze:

    > a jakby koleś był kumplem gubernatora a właściciel gazety jego kuzynem?

    Nie musi. W "normalnym" państwie rządzonym przez UPR prasa i tv byłyby
    po mojej, słusznej stronie.

  • 107. Data: 2013-05-16 15:19:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 14:47, k...@w...pl pisze:

    > A może to była zasłona dymna?

    Kombinujesz jak koń pod górę.

    > Narzędzie gwałtu to bardzo szerokie pojęcie.
    > Pewnie powiedziałbym, a bujaj się.

    Jak śmiesz nie wykonywać poleceń funkcjonariusza, który tylko dba o to,
    żeby żadna kobieta nie została przez ciebie zgwałcona (co przecież
    potencjalnie możesz zrobić).

  • 108. Data: 2013-05-16 15:19:45
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-05-16 15:06, Liwiusz pisze:

    > To ktoś inny zakłada pogotowie obsługujące tyko rudych w mieście i
    > cieszy się monopolem.

    Życzę mu powodzenia :D

  • 109. Data: 2013-05-16 15:20:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 15:02, Marek Dyjor pisze:

    > Generalnie jeśli nie ma żadnego USTAWOWEGO zakazu fotografowania, czy
    > przebywania na terenie publicznym w okolicy belwederu, to panowi borowcy
    > nie mają żadnej podstawy zadawać takiego pytania.

    No nie do końca - jakby płoszył tym fotografowaniem jakieś gniazdujące
    ptaki to podstawa prawna by się znalazła ;)

  • 110. Data: 2013-05-16 15:22:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2013 15:14, k...@w...pl pisze:

> [...]
    > a w szczególnosci wydawac polecenia:
    > _a) opuszczenia przez osoby miejsca, w którym przebywanie mo3e stanowic

    Z tym że było to zagrożenie tak samo realne, jak zagrożenie że każda
    kobieta znajdująca się w twoim sąsiedztwie może zostać przez ciebie
    zgwałcona.