  • 11. Data: 2019-06-25 23:23:16
    Temat: Re: przeszukanie w kurii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2019 22:32:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Uważasz, że zawartość tych akt nie ma znaczenia w prowadzonym obecnie
    > postępowaniu? Przejrzałem Konkordat i nie widzę tam nic, co by wyłączało
    > możliwość skorzystania z tych dokumentów. Jeśli nawet nie będą wprost
    > dowodem, to przecież mogą wskazać kierunki prowadzenia postępowania,
    > świadków.

    A Art 1 ? Polska i KK sa niezalezne i autonomiczne w swoich
    dziedzinach ... wiec co to za wydawanie nakazow w sprawie akt
    koscielnych ?

    A Art 5 ? KK ma zapewnione wykonywanie jurysdykcji na podstawie prawa
    kanonicznego ... to teraz sprawdzic, komu mozna udzielic dostepu do
    akt :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-06-25 23:48:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2019 o 23:23, J.F. pisze:

    > A Art 1 ? Polska i KK są niezależne i autonomiczne w swoich
    > dziedzinach ... wiec co to za wydawanie nakazow w sprawie akt
    > koscielnych ?

    Takie postanowienie ani nie narusza niezależności Kościoła, ani
    autonomiczności. Przecież nikt nie podważa podjętej w tym postępowaniu
    decyzji. Chcemy jedynie poznać ustalenia Kościoła, które w ocenie organu
    procesowego mogą byc pomocne. Czy uważasz, że ta ocena jest niedorzeczna
    sama w sobie?

    > A Art 5 ? KK ma zapewnione wykonywanie jurysdykcji na podstawie prawa
    > kanonicznego ... to teraz sprawdzic, komu mozna udzielic dostepu do
    > akt :-)

    No ja trochę inaczej rozumiem ten przepis. Państwo nie ma prawa się
    wtrącać w decyzje kościoła w sprawie zarządu jego sprawami. Czyli
    powiedzmy wydalony ze stanu kapłańskiego nie może iść do sądu cywilnego
    z pozwem o naruszenie dóbr osobistych. Ale nie bardzo widzę tu zakaz
    uzyskania dostępu do akt.

  • 13. Data: 2019-06-26 00:14:05
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    > powiedzmy wydalony ze stanu kapłańskiego nie może iść do sądu cywilnego
    > z pozwem o naruszenie dóbr osobistych. Ale nie bardzo widzę tu zakaz

    Skoro wiedzą, że będzie przeszukanie to to co wywołuje teraz strach jest
    juz spalone, zniszczone.

    Czytałeś kiedyś o wybuchu wieżowca, w którym były przechowywane
    dokumenty Bolka? Dla nich nie liczyło się to, że zginą ludzie, a inni
    nie będą mieli swojego dobytku i nie będą mieli gdzie mieszkać.

    --
    animka

  • 14. Data: 2019-06-26 06:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2019 23:48:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > decyzji. Chcemy jedynie poznać ustalenia Kościoła, które w ocenie organu
    > procesowego mogą byc pomocne. Czy uważasz, że ta ocena jest niedorzeczna

    Chodzi o sam fakt - nakaz prokuratora jakby narusza autonomie i
    niezaleznosc.

> [...]
    > powiedzmy wydalony ze stanu kapłańskiego nie może iść do sądu cywilnego
    > z pozwem o naruszenie dóbr osobistych. Ale nie bardzo widzę tu zakaz

    Nie zakaz, a prawo.
    Jest w prawie kanonicznym okreslone "dostep do akt maja: ...." ?
    Chyba jest.

    A wtedy nie jest pan uprawniony do otrzymania akt panie prokuratorze.
    No chyba ze w prawie kanonicznym dopuszczono organy panstwa, albo jest
    formulka "biskup moze udzielic dostepu innym osobom, w tym swieckim".

    J.

  • 15. Data: 2019-06-26 07:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 00:14:05 +0200, Animka napisał(a):
> [...]
    >
    > Czytałeś kiedyś o wybuchu wieżowca, w którym były przechowywane
    > dokumenty Bolka? Dla nich nie liczyło się to, że zginą ludzie, a inni

    Ale po tej linii idac, to ponoc nie mialo byc zadnego wybuchu.
    Tylko ewakuacja mieszkancow. A potem naprawa, w czasie ktorej akta by
    zniknely ...

    Prokuratura oskarza mieszkanca
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Gda%C5%8
    4sku_(1995)

    > nie będą mieli swojego dobytku i nie będą mieli gdzie mieszkać.

    Cos mi chodzi po glowie, ze im obiecano odbudowe.
    Oleksy obiecal ? Byl wtedy premierem.
    Cimoszewicz by powiedzial "bylo sie ubezpieczyc".

    Ale moze jak to polityk - jak mowi ze da, to mowi.

    A moze to Wałesa obiecywał

    Poza tym w duzych miastach to mniejszy problem - znajda sie mieszkania
    komunalne, a to byl łakomy kąsek.

    No i jeszcze mogly to byc mieszkania spoldzielcze-lokatorskie, a wtedy
    to byl problem spoldzielni :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-06-26 07:58:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 07:49:26 +0200, J.F. napisał(a):
> [...]

    P.S. https://youtu.be/Q187HGH7qEA?t=553

    Budynek byl ubezpieczony ?

    Sporo mieszkancow bylo ubezpieczonych ... ale ciekawe - na pelna
    wartosc, czy np "od zalania", ale juz nie od wybuchu gazu.

    J.

  • 17. Data: 2019-06-26 08:15:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2019 06:30:55 +0200, J.F. napisał(a):

    > Chodzi o sam fakt - nakaz prokuratora jakby narusza autonomie i
    > niezaleznosc.

    IMO na biskupie spoczywa (jak na każdym obywatelu) obowiązek
    poinformowania organów ścigania o przestępstwie i może on być powołany
    na świadka. A w sądzie zapytają "co obywatelowi wiadomo" i kłamać nie
    można.
    Oraz, oczywiście, autonomicznie i niezależnie może on prowadzić sprawę
    drogą kanoniczną, nikt mu nie broni.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2019-06-26 08:24:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > można.
    > Oraz, oczywiście, autonomicznie i niezależnie może on prowadzić sprawę

    Albo inaczej: prokuratura woli "iść na łatwiznę"/"zaoszczędzić sobie
    pracy" i oprzeć się (w sporawej części) na tym co KRK "już zebrał".
    W innej wersji: chcą mieć dupę krytą sprawdzeniem czy w dokumentach KRK
    nie ma czegoś co im "umknęło".

    "Autonomia i niezależność" jak najbardziej ale nie bez _grubej_ przesady.
    A czy to "gruba przesada" w tym przypadku to opinie są i będą "różne".

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2019-06-26 08:28:00
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 26 Jun 2019 08:15:47 +0200, użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > IMO na biskupie spoczywa (jak na każdym obywatelu) obowiązek
    > poinformowania organów ścigania o przestępstwie

    A podobno ta grupa nazywa się pl.soc.prawo a nie pl.soc.mitologia

  • 20. Data: 2019-06-26 08:54:38

    I pojawił się myk, że odbudować mieli mniejsze, bo tylko tym, co przeżyli, a tu
    "nieoczekiwanie" spadkobiercy zmarłych się zgłosili.
    Nie śledziłem, wiecie jak się skończyło?
    Może kongres krynicy demokracji podejmie jakąś rezolucję?

    -----