  • 71. Data: 2005-01-26 12:17:26
    Temat: Re: przeszukanie w domu i co dalej ?
    Od: Exec <e...@t...net>

    Mithos napisał(a):

    > To zadnego zajecia znalezc sie nie da? Z tego co pamietam to ludzie, ktorzy
    > studiowali informatyke parali sie robieniem jakichs stron www ,
    > dogladaniem/konfiguracja/zakladaniem sieci lan, ewentualnie wykonywali
    > jakies inne proste czynnosci (reinstalacja windowsa, skladanie kompa itp.) i
    > jakos dawali sobie rade w trakcie studiow.

    tego tez probuje, ale nie jest latwo - przynajmniej w moim miescie...

    --
    pozdrawiam,
    Exec

  • 72. Data: 2005-01-26 12:18:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:

    > A pozyczki dla studentow to co?

    Wszyscy używający komputerów to studenci?

    > Dokladnie tak jak to dziala na mojej i wiekszosci powaznych uczelni.

    Uczelnie zlecające odpłatnie studentom tłumaczenia? Ciekawe...

  • 73. Data: 2005-01-26 12:27:49
    Od: Exec <e...@t...net>

    Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

    > O i kolejny :) Bedziesz juz nasta osoba ktora tak mowi, ale nikt nigdy
    > tego nie uzasadnil. Czegos to niby brakuje w GIMP, nadziejo informatyki,
    > polski Billu, moja przyszla konkurencjo?

    uzasadnienie - proste - nawet nie chodzi o braki, bo ich w gimpie nigdy
    nawet nie szukalem - oczywiscie, ze probowalem radzic sobie tylko gimpem
    - ten jednak skutecznie utrudnial wiekszosc moich dzialan, a grafikiem
    nie jestem i nie planuje byc, wiec zakladajac, ze moglbym zrobic to samo
    w gimpie, co w corelu, to zajeloby mi to po prostu 5x wiecej czasu...
    no a czasu niestety brakuje...

    > Na mojej uczelni jest oprogramowanie i M$ i OS.
    >
    > Swoja droga, moja uczelnia daje wszystkim studentom prawo do posaidania
    > calego oprogramowania za darmo (odpowiedni umowy z dystrybutorami).

    widzisz, podejrzewalem ze u mnie jest identycznie - okazalo sie
    niestety, ze rok temu uczelnia nie przedluzyla umowy... zonk :(

    > Rotfl :) A praca przez internet to co niby jest? Chcesz niby byc
    > programista czy szwaczem?

    wciaz szukam takowej, a programista rzeczywiscie nie chce byc...

    --
    pozdrawiam,
    Exec

  • 74. Data: 2005-01-26 12:30:56
    Od: Exec <e...@t...net>

    Przemek R. napisał(a):

    > albo triala i sie pofatygowac co 3 miesiace na reinstalke.

    do triala tez trzeba sie rejestrowac... wlasnie po to, aby nie stosowac
    tej techniki...

    czyzbym mial sie rejestrowac co 3 miesiace na inne dane? to chyba tez
    niezgodne z prawem, namawiasz mnie do czegos? :)

    --
    pozdrawiam,
    Exec

  • 75. Data: 2005-01-26 13:28:24
    Od: Oz <a...@e...hij>

    apropos:
    http://info.onet.pl/1043494,11,item.html

    "złodzieje" gonią "złodziei"?

  • 76. Data: 2005-01-26 13:38:06
    Od: Dominik <D...@w...pl>

    Użytkownik Exec napisał:

    > o 06 rano do kilku osob jednoczesnie wpadla policja z bieglymi sadowymi,
    > przeszukala mieszkania, zabrala nielegalne plyty i komputery z
    > zainstalowanym nielegalnym oprogramowaniem

    Jeśli byli (prze)biegli, to powinni wiedzieć, co jest co.
    Dowodem w sprawie posiadania nielegalnego oprogramowania
    (co w zasadzie nie jest żadnym przestępstwem) czy jego
    powielania w celu rozpowszechniania (co już przestępstwem jest)
    jest HDD, a ściślej jego zawartość. Zasilacz, obudowa, płyta
    główna itp. nie mogą stanowić takowego dowodu.

    Komputer bez dysku powinni teoretycznie oddać zgodnie z Art. 230
    par. 2 ( "Należy również zwrócić osobie uprawnionej zatrzymane
    rzeczy niezwłocznie po stwierdzeniu ich zbędności dla
    postępowania karnego.").

    Co do zatrzymania sprzętu "na poczet przepadku"-
    do tego potrzebne jest postanowienie prokuratora
    i postawienie zarzutów (Art 291 i dalsze kpk),
    w przeciwnym razie (bez postanowienia prokuratora
    czy sądu) powinni zatrzymany sprzęt oddać w ciągu
    7 dni.

    Swego czasu Kazimierz Olejnik, z-ca prokuratora
    generalnego, tłumaczył się gęsto, czemu nie można
    zabezpieczyć mienia Kulczyka :-)

    Możesz więc teoretycznie złożyć zażalenie
    zgodnie z art. 236 kpk.

    > czy jest jakis okreslony czas na przedstawienie zarzutow, czy

    "Rozsądny termin" wg kpk.

    > moze postepowanie ulega jakiemus przedawnieniu?

    5 lat od zaistnienia zdarzenia?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 77. Data: 2005-01-26 14:23:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > czyzbym mial sie rejestrowac co 3 miesiace na inne dane? to chyba tez
    > niezgodne z prawem, namawiasz mnie do czegos? :)

    jestes pewny ze trzeba, probowales chociaz?

    P.

  • 78. Data: 2005-01-26 16:13:10
    Od: Exec <e...@t...net>

    Przemek R. napisał(a):

    > jestes pewny ze trzeba, probowales chociaz?

    jasne, nawet w chwili obecnej uzywam 30 dniowej wersji ms office 2003,
    ale to tylko do 31go stycznia...

    --
    pozdrawiam,
    Exec

  • 79. Data: 2005-01-26 17:12:50
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@l...SPAM_PRECZ.com news:ct81qt$oqp$2@opal.futuro.pl

    > Wszyscy używający komputerów to studenci?

    Mowimy teraz o studencie

    > Uczelnie zlecające odpłatnie studentom tłumaczenia? Ciekawe...

    Nie, kazdy student moze miec w domu pelna wersje windowsa, liunxa i kilku
    innych drogich produktow.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 80. Data: 2005-01-26 17:14:06
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    e...@t...net news:ct82c6$one$1@dami.news.tkdami.net

> [...]
    > nie jestem i nie planuje byc, wiec zakladajac, ze moglbym zrobic to samo
    > w gimpie, co w corelu, to zajeloby mi to po prostu 5x wiecej czasu...

    Tu tez 0 konkretow. Po prostu nie masz pojecia o gimpie, zamiast poswiecic
    dzien zeby sie go nauczyc to wolisz ukrasc bo prosciej i mi sie nalezy.

    --