  • 51. Data: 2006-07-29 11:16:53
    Temat: Re: przeszukanie mieszkania
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Dr Dex" <d...@w...spamfree.pl> wrote in message
    news:eaf9o5$7vs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > zaraz - zaraz. Z mojej strony wyglada to tak: kupujac oprogramowanie
    > zgadzasz sie na warunki licencji swiadczace o tym ze oprogramowanie to
    > jest
    > legalne. Akceptujesz ten dokument automatycznie podczas instalacji systemu
    > (na etapie wpisywania numeru seryjnego).

    Nie prawda. Kupujac nie wiem co tam sobie M$ zapisal w EULA.
    Polecam kup sobie WinXP idz do domu i rozpakuj plytki, wyciagnij naklejke i
    instaluj system. W momencie czytania
    EULA stwierdzasz ze nie podoba Ci sie ta licencja, myslisz ze mozesz oddac
    system do sklepu i dostac kase ?

    > Jesli cos akceptujesz, a pozniej sie z tego nie wywiazujesz to znaszy ze
    > nie
    > uzywasz oprogramowania zgodnie z licencja - a wiec uzywasz go nielegalnie,
    > a na to z kolei jest juz jakas podstawa prawna - prawda ? Dostarczyciel
    > oprogramowania wywiazuje sie ze swojej czesci umowy (dajac ci
    > oprogramowanie), ty musisz sie wywiazac ze swojej czesci zawartej w
    > warunkach umowy licencyjnej

    Nie wiem co Ty rozumiesz przez zwrot "nielegalne" bo dla mnie jest to
    dzialanie lamiace obowiazujacego w Polsce prawo.
    Jesli M$ zapisze w EULA ze przed kazdym uruchomieniem windowsa masz sie
    rozebrac do naga i wsadzic sobie w tylek
    swieczeke bedziesz to robil ? Przypominam ze w momencie zakupu nie wiesz nic
    o tym co tam pisze w EULA.
    Zrozum tez ze zlamanie umowy cywilnoprawnej, a taka jest EULA nie jest
    przestepstwem w Polsce. Kazda ze stron moze
    pozwac druga do sadu i tam dochodzic odszkodowania z tytulu nie wywiazania
    sie z umowy. Jak myslisz ile osob juz M$
    pozwal za brak naklejki i ile kasy za to wygral w sadach ?

    Daniel

    ps. Pracujesz moze w BSA ?

  • 52. Data: 2006-07-29 12:53:23
    Od: inkaso <m...@a...pl>

    Daniel Chlodzinski wrote:

> [...]
    > instaluj system. W momencie czytania
    > EULA stwierdzasz ze nie podoba Ci sie ta licencja, myslisz ze mozesz oddac

    eee, sproboj kupic kompa _bez_ Windosa.

> [...]
    > sie z umowy. Jak myslisz ile osob juz M$
    > pozwal za brak naklejki i ile kasy za to wygral w sadach ?

    Nie wiem ile, wiem natomiast ze MSyf dostal troche wlasnego lekarstwa:

    http://news.findlaw.com/legalnews/lit/microsoft/

  • 53. Data: 2006-07-29 13:18:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dr Dex wrote:

    > a to nie jest przypadkiem tak, ze jak kupujesz windowsa to pelny komplet

    Może ty kupujesz windowsa, ale ja np. nie. Wolę SuSE.

    > dokumentow swiadczacy o legalnosci to:
    > - oryginalny nosnik

    Internet.

    > - naklejka na kompie

    Hę?

    > - FV (lub inny) dowod zakupu w/w ?

    Zakupu?

  • 54. Data: 2006-07-29 14:27:33
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 28 Jul 2006 21:19:22 +0200, Dr Dex napisał(a):

    > a to nie jest przypadkiem tak, ze jak kupujesz windowsa to pelny komplet
> [...]

    Może ktoś podać podstawę prawną? Bo nie rozumiem jaka jest różnica
    np. między aparatem foto a programem - że w przypadku pierwszego jest mój
    (dopóki ktoś nie udowodni że tak nie jest), a w drugim to ja muszę
    udowadniać że go kupiłem legalnie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 55. Data: 2006-07-29 14:43:22
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    inkaso napisał(a):
    > eee, sproboj kupic kompa _bez_ Windosa.

    A co za problem? Wiele zestawów jest sprzedawanych z DOSem,
    Linuksem, lub nawet bez systemu.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 56. Data: 2006-07-29 14:51:56
    Od: inkaso <m...@a...pl>

    Piotr "Gerard" Machej wrote:

    > A co za problem? Wiele zestawów jest sprzedawanych z DOSem,
    > Linuksem, lub nawet bez systemu.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Gerard

    wiele znaczy ile. Bo mnie sie zdaje ze HP nie sprzedaje w ogole kompow
    bez Win. Chcesz czy nie, w cene kompa jest wliczony podatek dla Gatesa.

  • 57. Data: 2006-07-29 15:23:41
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    inkaso napisał(a):
    > wiele znaczy ile.

    Wystarczająco, żeby można było kupić ;) Nie widziałem żadnych statystyk,
    ani nie podejmuję się takich sporządzić.

    > Bo mnie sie zdaje ze HP nie sprzedaje w ogole kompow
    > bez Win. Chcesz czy nie, w cene kompa jest wliczony podatek dla Gatesa.

    A tylko HP robi komputery? Nie wiedziałem...

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 58. Data: 2006-07-29 15:35:38
    Od: inkaso <m...@a...pl>

    Piotr "Gerard" Machej wrote:

    > Wystarczająco, żeby można było kupić ;) Nie widziałem żadnych statystyk,
    > ani nie podejmuję się takich sporządzić.

    > A tylko HP robi komputery? Nie wiedziałem...

    nie nie tylko. Toshiba tez, i tez ma umowe z MS ze klient musi kupic
    kompa z Win.

    I jest tak w przypadku wszystkich komputerow wiekszych firm.

    Wiec klient wiekszego wyboru w sklepie nie ma.

  • 59. Data: 2006-07-29 15:59:53
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 29 Jul 2006 17:23:41 +0200, Piotr "Gerard" Machej napisał(a):

    > A tylko HP robi komputery? Nie wiedziałem...

    Ostatnio miałem IBM i Toshibę - Winda zainstalowała się od razu jak tylko
    włączyłem. Chyba nawet nie mam nośnika z Win - wszystko poszło z dysku,
    a serial jest już naklejony na kompa.
    Oczywiście jak ktoś kupuje składaka skleconego przez studentów
    w piwnicy to pewnie Win nie będzie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 60. Data: 2006-07-29 16:27:54
    Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Może ty kupujesz windowsa, ale ja np. nie. Wolę SuSE.

    zapraszam do przegladniecia naglowka poczty - tam bedziesz mial napisane co
    ja wole...

    mowa jest o licencjach M$

    --
    pozdro