  • 11. Data: 2006-05-04 20:00:21
    Temat: Re: przestepstwo w obrocie gosp. ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur Ch. [###s...@r...pbz.###] napisał:

    > Jeżeli udowodni że kupiec nie miał zamiaru zapłacić za ten towar?

    Z tego co napisał na grupie nie wynika nic takiego. Gdyby zdołał tego
    dowieść, albo przynajmniej wykazać, że rozsądnie rzecz biorąc nie był
    w stanie wywiązać się ze zobowiązania, to można by było iść w stronę
    oszustwa.

  • 12. Data: 2006-05-04 20:01:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Miden" <m...@m...com> napisal w wiadomosci

    > A jesli dany rok podatkowy zakonczyl zyskiem, to czy nie jest to
    jakis
    > dowod ? W koncu brak zamiaru zaplaty mozna wywnioskowac
    > z 2 faktow : 1/ mial z czego 2/ ale nie zaplacil.

    Moze mial inne wydatki. Generalnie trzeba by bylo dowiesc, ze mial
    taki zamiar z góry.

  • 13. Data: 2006-05-04 20:20:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Skoro mial zysk w firmie ,to te inne wydatki mogly byc jedynie
    natury
    > osobistej - a te go nie tlumacza, bo brak zaplaty moze tlumaczyc
    wpadka
    > w interesach,a nie kupno basenu. Wydaje mi sie, ze dowody to jego
    KPiR
    > oraz lista operacji bankowych w danym roku i nastepnym. Skoro jest
    > sprawa karna, to dowody zbiera prokuratura, wiec tak naprawde rzecz
    > sprowadza sie do tego, by ich przekonac do przyjrzenia sie
    dokumentacji
    > goscia. Dobry trop ?

    Zly. Po pierwsze zysk w firmie wcale nie wyklucza zainwestowania w
    nia, bo przeciez srodki trwale wrzucasz w koszty w drodze amortyzacji.
    Po drugie nie jest istotne co on z tymi srodkami zrobil - mogli mu je
    nawet ukrasc. Wazna jest chwila zawierania kontraktu.

  • 14. Data: 2006-05-04 20:23:07
    Od: m...@m...com (Miden)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]

    osobistej - a te go nie tlumacza, bo brak zaplaty moze tlumaczyc wpadka
    w interesach,a nie kupno basenu. Wydaje mi sie, ze dowody to jego KPiR
    oraz lista operacji bankowych w danym roku i nastepnym. Skoro jest to
    sprawa karna, to dowody zbiera prokuratura, wiec tak naprawde rzecz
    sprowadza sie do tego, by ich przekonac do przyjrzenia sie dokumentacji
    goscia. Dobry trop ?

    Miden

  • 15. Data: 2006-05-04 20:57:36
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    m...@m...com (Miden) napisał(a):

    > Czesc!
    >
    > Klient wzial towar, fakture podpisal, nie zaplacil,
    > choc od swojego klienta zaplate otrzymal.
    > Komornik nic nie dal rady sciagnac
    > (ale jeszcze nie umorzyl postepowania).
    >
    > Na jakiej podstawie mozna zglaszac przestepstwo
    > do prokuratury w takim przypadku?
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    > Miden

    Jeśli nie da się udowodnić oszustwa, mozna iść w kierunku przywłaszczenia. Ale
    to zależy również od konstrukcji umowy (np. że towar do momentu zapłaty
    całości należy do sprzedającego).

  • 16. Data: 2006-05-04 21:34:40
    Od: m...@m...com (Miden)

> [...]
    > Po drugie nie jest istotne co on z tymi srodkami zrobil - mogli mu je
    > nawet ukrasc. Wazna jest chwila zawierania kontraktu.

    W takim razie co innego pozostaje ?

  • 17. Data: 2006-05-04 22:13:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Miden [###m...@m...com.###] napisał:

    > W takim razie co innego pozostaje ?

    Od strony karnej:

    1) Znalezienie innego wierzyciela, którego zaspokoił a Ciebie nie.
    2) Znalezienie kilku innych wierzycieli.
    3) Wykazanie, że jego sytuacja gospodarcza w chwili zawierania
    transkacji była na tyle zła, że powinien był przypuszczać, że nie
    bedzie w stanie wywiązać się ze zobowiązań.

    Od strony cywilnej:

    4) Poszukać jego dłużników i spróbować im sprzedać dług nawet taniej,
    albo skierować tam egzekucję.
    5) Szukać jego majątku.
    6) Pilnować przedawnienia.

    Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

  • 18. Data: 2006-05-04 23:02:46
    Od: m...@m...com (Miden)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > 1) Znalezienie innego wierzyciela, którego zaspokoi? a Ciebie nie.
    > 2) Znalezienie kilku innych wierzycieli.

    To moze dac sie zrobic, i co dalej ?

  • 19. Data: 2006-05-04 23:03:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To moze dac sie zrobic, i co dalej ?

    Dalej to juz przestepstwo - doprowadzenie do swojej upadlosci. (cos
    kolo 300 kk)

  • 20. Data: 2006-05-05 08:54:26
    Od: m...@m...com (Miden)

    > Dalej to juz przestepstwo - doprowadzenie do swojej upadlosci. (cos
    > kolo 300 kk)

    Tyle, ze on nadal prowadzi dzialnosc (DG).