  • 11. Data: 2009-12-21 21:20:16
    Temat: Re: przekształcenie spółdzielczego prawa lokatorskiego w odrębną własność - co oprócz aktu ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:hgom8e$3ie$4@inews.gazeta.pl...

    > takiej sytuacji pewnie nie przewidzieli, kazdy zglasza sie osobiscie i
    > osobiscie dostaje opieprz

    Jeśli wyślem niekompletny wniosek pocztą, to Urząd powinien pytającego
    wezwać do uzupełnienia dokumentów, ale nie będzie mógł czynić zarzutu
    niezgłoszenia w terminie. Sądzę, ze wysyłając dokument po 2 tygodniach
    spokojnie w ten sposó kolejne dwa się uda wytargować.

  • 12. Data: 2009-12-21 21:45:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2009-12-21 22:20, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > niezgłoszenia w terminie. Sądzę, ze wysyłając dokument po 2 tygodniach
    > spokojnie w ten sposó kolejne dwa się uda wytargować.

    Dzięki Robert ... miałem nadzieję, że ktoś może choć odrobinę
    tak to postrzega ;) No to jestem prawie przekonany ;).

    Popchnę wszystko korespondencyjnie z kserówkami, powpisuję
    bzdury (bo wniosek dla mnie jakiś taki nielogiczny jest - czy
    mam opodatkować mój udział w gruncie pod budynkiem, czy też mam
    opodatkować grunt pod budynkiem i również do tego mieszkanie ...
    psia krew - do pitów dają "wyjaśnienia i instrukcje" jak to to
    wypełnić - a tu - po prostu pytają ... ehhh).

    Pozdrawiam !

    6008

  • 13. Data: 2009-12-21 22:20:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > budynkiem i również do tego mieszkanie ... psia krew - do pitów dają
    > "wyjaśnienia i instrukcje" jak to to wypełnić - a tu - po prostu pytają

    W odpowiednie rubryki wpisujesz swoje mieszkanie oraz odpowiednią część
    udziału w gruncie. te dane powinieneś mieć w akcie notarialnym.

  • 14. Data: 2009-12-22 00:00:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:
> [...]
    > budynkiem i również do tego mieszkanie ... psia krew - do pitów dają
    > "wyjaśnienia i instrukcje" jak to to wypełnić - a tu - po prostu pytają

    aniemówiłem.

  • 15. Data: 2009-12-22 00:01:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > W odpowiednie rubryki wpisujesz swoje mieszkanie oraz odpowiednią część
    > udziału w gruncie. te dane powinieneś mieć w akcie notarialnym.

    widziałeś kiedyś ten druczek?
    też bym chciał zeby on był taki jak teoria.

  • 16. Data: 2009-12-22 06:58:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 22:45:09 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Popchnę wszystko korespondencyjnie z kserówkami,

    warto na xerokopii dopisać niebieskim długopisem oświadczenie o zgodności
    xerokopii z oryginałem, wpisać datę i własne imię i nazwisko;
    w wielu urzędach to działa.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_6.php

  • 17. Data: 2009-12-22 14:25:36
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2009-12-22 01:00, witek pisze:

    > aniemówiłem.

    ;)
    Kończąc wnioski i dziękując za odpowiedzi dodam na czym stanęło:

    1. Zadzwoniłem do urzędu i rozpytałem się co i jak, a w
    szczególności jakie kary grożą za niedotrzymanie terminu i jak
    konsekwentnie są egzekwowane ... zasadniczo z wyjaśnień
    urzędniczki dowiedziałem się, że w sumie to i można karać, ale
    tak "bokiem" mi powie, żem niejedyny który w tym temacie
    zapomniał o podatku i mają tego na pęczki ... zasadniczo wzywają
    do zapłaty podatku i złożenia wniosku o opodatkowanie gdyż iż
    wiedzę o zmianie spółdzielczego w odrębną własność pozyskują z
    geodezji (jeśli dobrze zapamiętałem).

    2. Niewymagana jest forma osobistego stawiennictwa - można
    korespondencyjnie.

    3. Można wysłać najzwyklejszą kserówkę (pytałem czy poświadczać
    jakokolwiek własnym podpisem czy ogarniać poświadczenie
    notarialne za zgodność - odpowiedź jak w pkt 1 - i tak dostają
    jakiś odpis z jakiegoś urzędu (albo z SM, bo ta pewnie se
    pomniejsza w ten sposób podatki które płaciła).

    4. Po rozpytaniu o formę wypełnienia - zasadniczo rozchodzi im
    się w dwóch pkt. o : 1) powierzchnię użytkową
    mieszkania+piwnica, 2) powierzchnię gruntu, a raczej nabyty
    udział w gruncie, i to wystarczy ... dane do systemiku i tak
    sobie wezmą z kopii aktu i geodezji ... to

    Zatem zakańczam wątek i pozdrawiam "adwersarzy" :)
    6008

  • 18. Data: 2009-12-22 15:33:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > widziałeś kiedyś ten druczek?

    Tak, a nawet kilka razy wypełniałem. Nie przypominam sobie, by tam się
    znajdowały jakieś niemożliwe do wymyślenia informacje.

  • 19. Data: 2009-12-22 15:34:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:hgpqls$75s$1@inews.gazeta.pl...

    > warto na xerokopii dopisać niebieskim długopisem oświadczenie o zgodności
    > xerokopii z oryginałem, wpisać datę i własne imię i nazwisko;
    > w wielu urzędach to działa.

    Słuszna uwaga. Nie pomyślałem.

  • 20. Data: 2009-12-23 11:09:24
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2009 10:18:01 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > To jeszcze pytanko. Dam radę to zrobić "zdalnie" ? Czy niestety
    > obecność na miejscu w miejscowym urzędzie osobiście jest konieczna ?

    Mozesz tez "wybrac" opcje taka jak ja - po prostu "zapomniec". Gwarantuje Ci
    ze Urzad Miasta/Gniny sam sie upomni i wyliczy co trzeba:).
    U mnie tak to wygladalo - nawet nie wiedzialem ze musze to oplacac, wiec
    Urzad po 1.5 roku przeslal pisemko.. Oczywiscie musialem wyrownac wstecz i
    oplacic juz nowy okres -w krakowie za mieszkanie 68m to nieduzo, jakies 50
    zl rocznie

    --
    Mark