-
1. Data: 2002-10-14 07:29:59
Temat: przekret sprzedawcy
Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
Kupilem drzwi. Nie takie sobie znow zwykle, ale antywlamaniowe Gardessa.
Dwa zamki, kilka skobli na grubosc kciuka, stalowy "ruszt", itp. Po
przywiezieniu ich na miejsce okazalo sie, ze w opakowaniu jest masa
roznych stalowych profili - zupelnie luzem. Nie ma natomiast zadnej
instrukcji montazu. Czy sprzedawca, albo producent ma obowiazek takowa
dolaczyc ?
Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
"praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl. Jak juz zgodzilem sie
na ten ich montaz, to cena wzrasta to 400 zl - bo 10 km poza Krakowem.
Generalnie chodzi mi o brak instrukcji montazu, czy ktos moze na 100%
powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.
Federacje Konsumentow, albo nawet sad ?
--
Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
-
2. Data: 2002-10-14 07:46:08
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>
KrzysiekPP wrote:
> Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
> mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
> "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
> Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl.
Jakiś czas temu montowałem antywłamaniową Gerdę. I faktycznie w instrukcji
jest info, że "montaż drzwi dokonany przez nieautoryzowaną firmę może
stanowić podstawę do odmowy albo obniżenia odszkodowania przez Towarzystwa
Ubezpieczeniowe". Jest także info, że "karta gwarancyjna wystawiona przez
nieautoryzowaną firmę (sprzedawcę/instalatora), bez wpisanej daty sprzedaży
i montażu oraz numeru rachunku jest nieważna".
Przy czym przy Gerdzie problemu nie było bo z tego co wiem instalatorzy
dostają kasę za montaż na podstawie umowy z samym producentem. Jest to
wliczone w cenę drzwi (tak było u mnie).
Przy ubezpieczaniu proszono o okazanie potwierdzenia montażu przez
licencjonowaną przez producenta firmę.
Pozdrawiam
Adam Szpakowski
-
3. Data: 2002-10-14 07:50:43
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: "Jarosław Jędrzejczak" <j...@c...com.pl>
Każdy produk sprzedawany w Polsce musi mieć instrukcji i to jeszcze w języku
polskim. Czasami ona musi byc po prostu dla samego faktu zaistnienia, a
inspekcja handlowa (czy jak ona sie tam zwie) ostatnio lubi za to scigac :))
Pozdrawiam
jarek^
Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
news:MPG.181490e3e9e5f4e09896ff@news.tpi.pl...
> Kupilem drzwi. Nie takie sobie znow zwykle, ale antywlamaniowe Gardessa.
> Dwa zamki, kilka skobli na grubosc kciuka, stalowy "ruszt", itp. Po
> przywiezieniu ich na miejsce okazalo sie, ze w opakowaniu jest masa
> roznych stalowych profili - zupelnie luzem. Nie ma natomiast zadnej
> instrukcji montazu. Czy sprzedawca, albo producent ma obowiazek takowa
> dolaczyc ?
>
> Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
> mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
> "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
> Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl. Jak juz zgodzilem sie
> na ten ich montaz, to cena wzrasta to 400 zl - bo 10 km poza Krakowem.
>
> Generalnie chodzi mi o brak instrukcji montazu, czy ktos moze na 100%
> powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
> prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.
> Federacje Konsumentow, albo nawet sad ?
>
> --
> Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
-
4. Data: 2002-10-14 07:55:18
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
> Generalnie chodzi mi o brak instrukcji montazu, czy ktos moze na 100%
> powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
> prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.
> Federacje Konsumentow, albo nawet sad ?
Moja zona po awanturze u sprzedawcy wlasnie dostala instrukcje montazu
do reki. Dopiero po tym jak umowilismy sie z ich ekipa na montaz.
Jeszcze w sobote twierdzili, ze takiej instrukcji nie ma .... rece
opadaja.
Strzezcie sie przed firma Poradom ;)
--
Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
-
5. Data: 2002-10-14 08:05:09
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
> Przy czym przy Gerdzie problemu nie było bo z tego co wiem instalatorzy
> dostają kasę za montaż na podstawie umowy z samym producentem. Jest to
> wliczone w cenę drzwi (tak było u mnie).
> Przy ubezpieczaniu proszono o okazanie potwierdzenia montażu przez
> licencjonowaną przez producenta firmę.
To cie chyba zrobili w bambuko, bo ponoc Gardessa nie wymaga montazu
swoich wyrobow przez autoryzowana firme. Dlatego po prostu wzialem inna
tansza, ale oni sie rozlozyli na braku instrukcji montazu.
--
Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
-
6. Data: 2002-10-14 08:15:47
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: "bynio" <D...@p...fm>
> Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
> mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
> "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
>
Jest przecież jeszcze rękojmia, w której nic nie mówi się o konieczności
montażu przez sprzedawcę / producenta. W gwarancji faktycznie mogą sobie
wypisać co chcą, ale rękojmia obowiązuje wszystkich jednakowo, bez względu
na warunki gwarancji.
-
7. Data: 2002-10-14 08:38:47
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
> Jest przecież jeszcze rękojmia, w której nic nie mówi się o konieczności
> montażu przez sprzedawcę / producenta. W gwarancji faktycznie mogą sobie
> wypisać co chcą, ale rękojmia obowiązuje wszystkich jednakowo, bez względu
> na warunki gwarancji.
Teoretycznie to wszystko jedno, dopoki czas gwarancji nie jest dluzszy
od 1 roku .
--
Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
-
8. Data: 2002-10-14 09:07:11
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: t...@w...pdi.net
In pl.soc.prawo KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:
> Teoretycznie to wszystko jedno, dopoki czas gwarancji nie jest dluzszy
> od 1 roku .
Oj, mnie sie wydaje, ze zapisy Rekojmii sa o niebo korzystniejsze od wielu
zapisow w kartach gwarancyjnych. Moj ulubiony przyklad to gwarancja HP jaka
dostalem z drukarka. HP ma prawo 3 razy naprawiac sprzet a termin naprawy
moze ulec dowolnemu przedluzaniu.
> Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi
Z powazaniem
Tomasz Leszczynski
(...)
-
9. Data: 2002-10-14 09:19:27
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>
KrzysiekPP wrote:
> To cie chyba zrobili w bambuko, bo ponoc Gardessa nie wymaga montazu
> swoich wyrobow przez autoryzowana firme. Dlatego po prostu wzialem inna
> tansza, ale oni sie rozlozyli na braku instrukcji montazu.
Nie sądzę. Zacytowałem orginalną kartę gwarancyją Gerdy. Przy zakupie
porównywałem oferty (także z ofertą producenta) i ceny były w zasadzie
identyczne. Czyli firma jako taka nic do cen Gerdy nie doliczyła.
Adam Szpakowski
-
10. Data: 2002-10-14 09:51:17
Temat: Re: przekret sprzedawcy
Od: "bynio" <D...@p...fm>
> > Jest przecież jeszcze rękojmia, w której nic nie mówi się o konieczności
> > montażu przez sprzedawcę / producenta. W gwarancji faktycznie mogą sobie
> > wypisać co chcą, ale rękojmia obowiązuje wszystkich jednakowo, bez
względu
> > na warunki gwarancji.
>
> Teoretycznie to wszystko jedno, dopoki czas gwarancji nie jest dluzszy
> od 1 roku .
>
W zadnym wypadku. Generalnie gwarancję, możesz sobie powiesić na gwoździu w
wychodku, jeżeli jest mniej korzystna od rękojmi, na nic więcej ci się nie
przyda. Sama rękojmia wystarczy do załatwienia każdej reklamacji.