  • 51. Data: 2010-11-13 14:33:22
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 12 Nov 2010 14:47:51 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Hehehehehehe.... Ja przy zamianie mieszkania przez miesiąc błagałem
    > notariusza, żeby był łaskaw gdzieś mnie tam wstawić. Fakt, że druga
    > strona była nieco oporna (nie zależało jej na zamianie) i chciała to
    > załatwić jedną wizytą a nie czterema, jak chciał notariusz.

    Kiedy to było? Ja niedawno potrzebowałem notariusza "na wczoraj".
    Zazwoniłem w środę do pierwszego z listy, umówiłem się na piątek za dwa
    dni. I jeszcze *sam* zaproponował zniżkę na jedną usługę.

    Inna sprawa, że go sam wyszperałem w sieci i trafił na początek listy za
    opinie typu "elastyczny, pomocny". :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 52. Data: 2010-11-13 20:57:02
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "blazej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > możeci mi wyjaśnić, kiedy nalezy przelać pieniądze na konto osoby od
    > której kupujemy mieszkanie?
    >
    > pośrednik mówi mi, że najlepiej mieć już potwierdzenie przelewu podczas
    > spisywania umowy u notariusza, ale wydaje mi się to dziwne, żeby przelewać
    > pieniądze przed podpisaniem umowy,

    Hmm, a ja mam pytanie. Jakis czas temu natknalem sie na instytucje
    akredytywy. Co prawda to pytanie bardziej na pl.biznes.banki, ale jak ulal
    pasuje do tematu.

    Czy jest ona dostepna 'od reki' dla osob fizycznych, czy jest bardziej
    instrumentem dla przedsiebiorstw (w szczegolnosci w obrocie miedzynarodowym)
    i nie miala by sensu we wspomnianej sytuacji?

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 53. Data: 2010-11-15 07:44:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > Gdyby zdawała sobie sprawę, to nie warunkowała by tak umowy,
    > wiedząc, że nie ma to żadnej mocy prawnej.

    O jakim warunkowaniu piszesz? Nie było żadnego warunkowania, a jedynie
    zobowiązanie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 54. Data: 2010-11-15 17:08:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > O jakim warunkowaniu piszesz? Nie było żadnego warunkowania, a jedynie
    > zobowiązanie.

    Tak zrozumiałem z tego, co Ty napisałeś.
    Poczekam aż będziesz sprzedawał i wtedy sprawdzimy
    jak "lekką" będzie dla Ciebie zgoda na takie zapisy :-)

  • 55. Data: 2010-11-16 08:16:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > Tak zrozumiałem z tego, co Ty napisałeś.

    No to może niejasno napisałem. Nie było żadnego warunkowania, tylko
    zobowiązanie do tego, aby pieniądze dotarły na konto sprzedającego w
    ciągu 7 dni od daty podpisania aktu.

    > Poczekam aż będziesz sprzedawał i wtedy sprawdzimy
    > jak "lekką" będzie dla Ciebie zgoda na takie zapisy :-)

    Mam nadzieję, że niedługo będę miał okazję się wykazać...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 56. Data: 2010-11-17 12:31:41
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I po wyjściu od notariusza w drodze do banku kupujący łamie nogę.....

    -----

    | Najbezpieczniej zapłacić przelewem po zapoznaniu się z aktem notarialnym i jego
    podpisaniu przez obie strony, przy czym akt
    zostaje u notariusza.

  • 57. Data: 2010-11-17 12:32:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Wręcz odwrotnie, sporo o np. jednym mieszkaniu sprzedanym 5 razy tego samego dnia
    różnym nabywcom.

    -----

    | No właśnie - a tysiące transakcji rocznie jest zawieranych a jakoś na tyle cicho o
    podobnych problemach.

  • 58. Data: 2010-11-17 12:33:55
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Pleciesz jak dureń, niestety.

    -----

  • 59. Data: 2010-11-17 12:42:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-17 13:32, ąćęłńóśźż pisze:

    > Wręcz odwrotnie, sporo o np. jednym mieszkaniu sprzedanym 5 razy tego samego dnia
    różnym nabywcom.

    A co tu zmieniłby sposób przekazania pieniędzy (bo o tym wątek)?
    Wręcz przeciwnie - przelew być może pozwoliłby uniknąć wpadki - prawda?

    --
    spp

  • 60. Data: 2010-11-17 14:30:55
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 6:33 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Pleciesz jak dureń, niestety.
    >

    > -----

    dureń to jesteś ty, ale nie mam na to wpływu.
    masz coś konkretnego do napisania, to napisz.
    jak nie masz, to idź na piwo.