  • 11. Data: 2010-11-12 13:47:51
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przy kupnie mieszkania (kiedy?)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.11.2010 14:33, .B:artek. pisze:
    > Notariuszowi też zależy na tym, żeby to u niego dokonać transakcji.

    Hehehehehehe.... Ja przy zamianie mieszkania przez miesiąc błagałem
    notariusza, żeby był łaskaw gdzieś mnie tam wstawić. Fakt, że druga
    strona była nieco oporna (nie zależało jej na zamianie) i chciała to
    załatwić jedną wizytą a nie czterema, jak chciał notariusz.

    Ale tak czy siak, niespecjalnie było parcie notariusza na pozyskanie
    klienta. A to i tak najlepsiejszy notariusz był, bo z niektórymi
    kancelariami to nawet się nie dało rady skontaktować. Telefonów nie
    odbierali etc.

    > wybór wśród notariuszy jest spory.

    I wszyscy mają te same ceny i te same warunki i obłożeni są po uszy.
    Zostać notariuszem nie jest tak prosto i konkurencja jest dość mizerna
    jak na potrzeby rynku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-11-12 13:48:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Nie wiem do jakich notariuszy przychodzicie i od kogo kupujecie. Po
    > zakupie mieszkania miałem w umowie 7 dni na to aby pieniadze dotarły
    > na konto osoby od której kupowałem mieszkanie....

    No i co z tego?
    Zakładasz, że Ty byś zapłacił i ktoś musiał Tobie zaufać.
    Może nie wiedział, ze mógłbyś mu problem zrobić.
    A gdybyś Ty sprzedawał, to też tak byłbyś chętny podpisać bez pieniędzy?

  • 13. Data: 2010-11-12 13:49:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-12 14:35, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie wiem do jakich notariuszy przychodzicie i od kogo kupujecie. Po
    > zakupie mieszkania miałem w umowie 7 dni na to aby pieniadze dotarły na
    > konto osoby od której kupowałem mieszkanie....

    A co z tym wspólnego ma notariusz?

    Tak jak się strony umówią i jakie mają do siebie zaufanie to klepnie -
    taka jego rola.

    --
    spp

  • 14. Data: 2010-11-12 14:16:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    cef pisze:

    > No i co z tego?
    > Zakładasz, że Ty byś zapłacił i ktoś musiał Tobie zaufać.
    > Może nie wiedział, ze mógłbyś mu problem zrobić.

    sądzę, że wiedział. Osoba od której kupowałem jest prawnikiem, więc jak
    sadzę zdawała sobie sprawę ze wszystkich niebezpieczeństw.

    > A gdybyś Ty sprzedawał, to też tak byłbyś chętny podpisać bez pieniędzy?

    Wypróbuję jak będę sprzedawał...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2010-11-12 14:30:50
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

> [...]
    > klienta. A to i tak najlepsiejszy notariusz był, bo z niektórymi
    > kancelariami to nawet się nie dało rady skontaktować. Telefonów nie

    Patrz... A ja przy zakupie nieruchomości z umową przedwstępną
    stargowałem taksę na przedwstępnej i miałem obiecaną taksę (niższą)
    gdybym się zdecydował zawrzeć przyrzeczoną przed tym samym notariuszem.
    Rejenci przecież nie muszą brać taksy maksymalnej. Wystarczy prosta
    rozmowa: "Notariusz X proponuje mi taksę Y za taką umowę, czy Pan jest
    mi w stanie wziąć za to jeszcze 200 zł mniej?"

    --
    .B:artek.

  • 16. Data: 2010-11-12 14:41:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Osobiście jakoś ...niechętnie.

    > Równie dobrze można by mieć konto w tym samym banku i robić przelew na
    > żywo.
    O, to to. Laptop(y), jakiś mobilny net, podpisanie aktu, jedna strona
    przelewa, druga sprawdza że doszło. Najbezpieczniej, jeśli notariusz nie
    chce pośredniczyć. Opcja z gotówką raczej kłopotliwa, każdy bank dostaje
    zadyszki jak podchodzisz do okienka i każesz "do pełna w tą teczkę" :)
    Poza tym większe wypłaty trzeba parę dni wcześniej zgłaszać, organizować
    dodatkowo jakąś obstawę na spacer z kilkuset tysiącami po uliczkach
    naszego bezpiecznego inaczej kraju itp. Kłopotliwe. No i będąc na
    miejscu sprzedającego trochę strach brać taką ilość papieru (przelicz,
    sprawdź czy aby nie świeżo drukowane itp).

    > Zresztą samo podpisanie to nie wszystko... Podpisałeś, przekazałeś
    > kasę.... Idziesz, a tam drzwi zamknięte i dawny właściciel nie chce
    > przekazać mieszkania.

    Przeczytaj dowolny szablon aktu notarialnego umowy przyrzeczonej, możesz
    od razu wzywać mundurowych, bo egzekucja jest z mocy aktu, nawet sądu
    nie trzeba. To mimo wszystko sprzedający ryzykuje bardziej, zwłaszcza
    jeśli część kasy idzie z kredytu bankowego.

    > Albo pojechałeś na wakacje, wracasz, a tam już ktoś mieszka, bo się
    > włamał i se mieszka.

    Eee? To już inna bajka i zupełnie nie związana z momentem zakupu.

    > W ogólności w Polsce system prawny związany z mieszkaniami jest taki, że
    > jak jesteś właścicielem, to możesz jedynie się modlić, żeby tylko ktoś
    > nie zechciał cię wyciulać.

    Niestety to prawda.

    --
    MZ

  • 17. Data: 2010-11-12 14:47:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/12/2010 03:30 PM), .B:artek. wrote:

> [...]
    > rozmowa: "Notariusz X proponuje mi taksę Y za taką umowę, czy Pan jest
    > mi w stanie wziąć za to jeszcze 200 zł mniej?"

    Teraz to by może tak się dało, ale jeszcze 2 lata temu większośc
    notariuszy by powiedziało "droga wolna, proszę iść do X".

    p. m.

  • 18. Data: 2010-11-12 14:49:18
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-12 12:59, blazej pisze:

    > pośrednik mówi mi, że najlepiej mieć już potwierdzenie przelewu podczas
    > spisywania umowy u notariusza, ale wydaje mi się to dziwne, żeby
    > przelewać pieniądze przed podpisaniem umowy,

    Zmień pośrednika, bo ten Cię zwyczajnie oszukuje.
    Takie najlepiej to najlepiej ale dla niego (szybciej prowizję zgarnie).
    --
    MZ

  • 19. Data: 2010-11-12 15:31:24
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 7:35 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Nie wiem do jakich notariuszy przychodzicie i od kogo kupujecie. Po
    > zakupie mieszkania miałem w umowie 7 dni na to aby pieniadze dotarły na
    > konto osoby od której kupowałem mieszkanie....

    Mieszkanie jest twoje samą mocą aktu notarialnego.
    Jakbyś nie wpłacił nic nie zmieniłoby faktu, że mieszkanie jest twoje.
    Mogłeś na następny dzień sprzedać i dać nogę.
    Sprzedający ryzykował jak cholera.

  • 20. Data: 2010-11-12 15:32:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/12/2010 8:16 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > sądzę, że wiedział. Osoba od której kupowałem jest prawnikiem, więc jak
    > sadzę zdawała sobie sprawę ze wszystkich niebezpieczeństw.

    chyba ewidentnie nie.