  • 11. Data: 2012-01-23 11:22:49
    Temat: Re: przejęcie nadpłaty za prąd po zmarłym sublokatorze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 12:14, spp pisze:

    > Po śmierci - nie można, można spadek odrzucić... a wtedy wszystko
    > przechodzi na dzieci. :(

    Ale tylko "z dobrodziejstwem inwentarza"... swoją drogą ciągle nie mogę
    się dowiedzieć, kto za spis inwentarza będzie płacił ;)

  • 12. Data: 2012-01-23 11:34:40
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-23 12:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale tylko "z dobrodziejstwem inwentarza"... swoją drogą ciągle nie mogę
    > się dowiedzieć, kto za spis inwentarza będzie płacił ;)

    Hmm, w moim przypadku otrzymałem wezwanie do zapłaty z zastrzeżeniem, że
    w przeciwnym razie zostanie przeprowadzona egzekucja z majątku zmarłego.

    --
    spp

  • 13. Data: 2012-01-23 11:40:24
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-23 12:34, spp pisze:

    > Hmm, w moim przypadku otrzymałem wezwanie do zapłaty z zastrzeżeniem, że
    > w przeciwnym razie zostanie przeprowadzona egzekucja z majątku zmarłego.

    A nawet dokładniej '... do jego wysokości'.
    --
    spp

  • 14. Data: 2012-01-23 11:41:00
    Od: humanizm wpolsce <h...@g...com>

    On 23 Sty, 12:34, spp <s...@g...pl> wrote:

    > Hmm, w moim przypadku otrzyma em wezwanie do zap aty z zastrze eniem, e
    > w przeciwnym razie zostanie przeprowadzona egzekucja z maj tku zmar ego.
    >
    > --
    > spp

    Ale zmarła nie miała już żadnego majątku bo przepisanie mieszkania z
    jego zawartością nastąpiło przed zgonem.

  • 15. Data: 2012-01-23 11:41:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 12:34, spp pisze:

    > Hmm, w moim przypadku otrzymałem wezwanie do zapłaty z zastrzeżeniem, że
    > w przeciwnym razie zostanie przeprowadzona egzekucja z majątku zmarłego.

    Ciekawe co się dzieje w przypadku masy spadkowej nie przekraczającej zera ;)

    A! Czy czasem nie będą mogli się czepnąć tej darowizny? W ramach
    zachowku można się przyczepić... a nie mogę teraz szperać w KC...

  • 16. Data: 2012-01-23 12:03:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.01.2012 12:41, humanizm wpolsce pisze:

    > Ale zmarła nie miała już żadnego majątku bo przepisanie mieszkania z
    > jego zawartością nastąpiło przed zgonem.

    Dlaczego kłamiesz? Sam pisałeś, że istniała jakaś nadpłata. To po pierwsze.

    Po drugie w pewnych okolicznościach wierzyciele mogą ścigać obdarowanego
    przez dłużnika za jego długi - patrz: skarga pauliańska.

  • 17. Data: 2012-01-23 14:06:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2012 2:05 AM, humanizm wpolsce wrote:
> [...]
    > swoje nazwisko. Następnie siostra przepisała mieszkanie na mnie przed
    > śmiercią. Po jej śmierci nie wnosiłem do sądu o spadek, bo już nie
    > było czego przejąć w tym momencie. Okazało się że jest spora nadpłata
    > za elektryczność, na tym rachunku na siostrę, i jednocześnie spora
    > niedopłata za rachunek telefoniczny, który też był na siostrę. Czy
    > przysługuje mi przepisanie na siebie umowy o dostawę elektryczności
    > tak, żebym przejął nadpłatę i czy muszę spłacić zaległość w rachunku
    > telefonicznym? Jak się przepisy przedstawiają w tej sprawie?

    jesli dziedziczysz po siostrze od przejmujesz jej majatek na plus i
    długi na minus.

    To sie juz stało, z chwilą jej smierci, natomiast postepowanie spadkowe
    da ci papierek, ktorym bedziesz sie mogl posługiwac w twierdzeniu, ze to
    jest twoje. I kasa i długi.

    Podsumowując. On juz są twoje, tylko papierka na stwierdzenie tego ci brak.

  • 18. Data: 2012-01-23 14:07:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2012 2:51 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > No właśnie było.

    > Zobowiązania i należności są dziedziczone zgodnie z kodeksem cywilnym.
    > Czyli najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie spadkowe, a potem
    > spadkobiercy dziedziczą tę nadpłatę i zaległość.

    dla usciszlenia
    nie potem dziedzicza, tylko juz odziedziczli
    "potem" to będą mieli papierek na podstawie ktorego beda mogli
    twierdzic, ze to jest ich.

  • 19. Data: 2012-01-23 14:09:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2012 4:03 AM, humanizm wpolsce wrote:

    > Czyli bez przeprowadzenia postępowania spadkowego przeze mnie dostawca
    > usług telefonicznych nie może mnie obciążyć zaległością siostry?

    bezposrednio ciebie nie, to znaczy nie moze wystawic rachynku na ciebie
    i domagac sie zaplaty.
    Natomiast caly czas rosnacy dlug obciaza spadkobierców czyli ciebie.

    dostawca jak najbardziej ma prawo wystapic do sądu o przeprowadzenie
    postepowania spadkowego i jak juz bedzie mial papierek bedzie mogl
    wystapic bezposrednio do ciebie.
    W kazdym razie nic nie zginie. Kwestia tylko czasu kiedy bedziesz to
    musial zapłacić.

  • 20. Data: 2012-01-23 14:10:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/23/2012 5:00 AM, humanizm wpolsce wrote:

    > To ja mam płacić za siostrę, mimo że nie było przejęcia spadku i że
    > umowa była tylko na siostrę??

    spadek przejmuje sie z dniem smierci spadkodawcy, wiec przejecie bylo.
    Narazie tylko nei zostało to potwierdzone papierkiem, a zdarzenie
    miejscu juz mialo.