  • 1. Data: 2006-07-30 12:31:30
    Temat: przejazd rowerem przez jezdnie
    Od: "Bolec" <b...@b...ec>

    Przejazd rowerem przez przejście dla pieszych jest zabroniony, a jeżeli
    obok jest przejazd rowerowy to też muszę zejść z roweru, czy po czymś
    takim można już przejechać rowerem?

  • 2. Data: 2006-07-30 13:01:39
    Temat: Re: przejazd rowerem przez jezdnie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Bolec wrote:
    > Przejazd rowerem przez przejście dla pieszych jest zabroniony, a jeżeli
    > obok jest przejazd rowerowy to też muszę zejść z roweru, czy po czymś
    > takim można już przejechać rowerem?

    Hint: prze_jście_, prze_jazd_.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-07-30 13:19:44
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 30-07-2006 o 15:01:39 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał(a):

    > Hint: prze_jście_, prze_jazd_.

    Powiem wiecej, jesli nie ma swiatel to pierwszenstwo na przejezdzie ma
    rowerzysta. Swoja droga bylbym wdzieczny gdyby zmieniono ten przepis
    odnosnie 'zsiadania'. Np. przez zapis ze nie dotyczy to rowerzystow
    poruszajacych sie z predkoscia ponizej 5km/h lub mniejsza umozliwiajaca
    natychmiastowe zatrzymanie pojazdu.

  • 4. Data: 2006-07-30 13:39:49
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    Bolec napisał(a):
    > Przejazd rowerem przez przejście dla pieszych jest zabroniony, a jeżeli
    > obok jest przejazd rowerowy to też muszę zejść z roweru, czy po czymś
    > takim można już przejechać rowerem?
    raz jeszcze bo było wiele razy
    przejscie dla pieszych rower przeprowadzamy
    oznaczona sciezka dla rowerów przechodząca przez jezdnie na jezdni
    wyznaczone przerywane linie dwie tam przejeżdzasz
    i jeszcze aby rozwiac watpliwośic na przejciu dla pieszych jak
    przejezdzasz na rowerze imasz kolizje z pojazdem jestes sprawcą
    jak wjedziesz w merola s klasy to mozesz za jego naprawe zaplacic z
    10tys bo rowerzysci z reguły nie maja oc
    adam

  • 5. Data: 2006-07-30 13:44:08
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

> [...]
    > jak wjedziesz w merola s klasy to mozesz za jego naprawe zaplacic z
    > 10tys bo rowerzysci z reguły nie maja oc

    A jesli dzieje sie to na przejezdzie? Nagminnie jak jade rowerem to
    samochody zatrzymuja sie przed przejsciem ale NA przjezdzie.

  • 6. Data: 2006-07-30 14:00:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tdh7a6yla2iefb@sempron Jasko Bartnik
    <j...@g...pl> pisze:

> [...]
    > 'zsiadania'. Np. przez zapis ze nie dotyczy to rowerzystow poruszajacych
    > sie z predkoscia ponizej 5km/h lub mniejsza umozliwiajaca natychmiastowe
    Natychmiastowe zatrzymanie pojazdu można wykonać np. o mur prostopadły do
    kierunku jazdy albo inną podobną przeszkodę. Hamulcami na pewno nie.
    Pomijając kwestię utrzymania równowagi.
    Jestem przekonany, że ten przepis nie zostanie zmieniony i cykliści będą
    nadal musieli zsadzać zadek z siodełka na przejściach dla - jak sama nazwa
    wskazuje - pieszych.
    I bardzo słusznie, bowiem absurdem jest rowerzysta-kretyn lawirujący między
    pieszymi i to w tak newralgicznym miejscu jak przejście przez jezdnię.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-07-30 14:01:47
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > A jesli dzieje sie to na przejezdzie? Nagminnie jak jade rowerem to
    > samochody zatrzymuja sie przed przejsciem ale NA przjezdzie.
    na oznaczonym przejezdie rowerowym pierwszenstwo ma przejezdzający
    rowerzysta
    adam

  • 8. Data: 2006-07-30 14:20:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tdh8fu1ma2iefb@sempron Jasko Bartnik
    <j...@g...pl> pisze:

    > A jesli dzieje sie to na przejezdzie? Nagminnie jak jade rowerem to
    > samochody zatrzymuja sie przed przejsciem ale NA przjezdzie.
    Czemu to się dzieje nagminnie akurat jak Ty jedziesz?
    Prostym rozwiązaniem problemu jest zastosowanie metody doświadczalnej.
    Kiedy jadąc rowerem zobaczysz samochód nagminnie _stojacy_ w poprzek
    przejazdu i blokujący Ci drogę - wal mu śmiało w bok. Policja oszacuje
    podział winy między współsprawców. ;)

    Jotte

  • 9. Data: 2006-07-30 14:49:12
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    adam158 napisał(a):
    > i jeszcze aby rozwiac watpliwośic na przejciu dla pieszych jak
    > przejezdzasz na rowerze imasz kolizje z pojazdem jestes sprawcą

    sprawcą czego?

    KG

  • 10. Data: 2006-07-30 14:52:12
    Temat: Re: przejazd rowerem przez jezdnie [OT]
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-07-30 16:00 użytkownik Jotte napisał :
    > W wiadomości news:op.tdh7a6yla2iefb@sempron Jasko Bartnik

    > Natychmiastowe zatrzymanie pojazdu można wykonać np. o mur prostopadły
    > do kierunku jazdy albo inną podobną przeszkodę. Hamulcami na pewno nie.
    Bzdura.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`