  • 11. Data: 2012-09-07 13:27:44
    Temat: Re: przeglądanie cudzej korespondencji - kk
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2012 23:15, Robert Tomasik pisze:

    > Moze sobie być za NATem i nie mieć własnego IP :-))

    Tylko że wtedy będziesz musiał przeszukać wszystkie komputery za NATem
    (o ile sprawca sam się nie ujawni).

  • 12. Data: 2012-09-07 13:42:45
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-07 13:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko że wtedy będziesz musiał przeszukać wszystkie komputery za NATem
    > (o ile sprawca sam się nie ujawni).

    Weźcie se wrzućcie na luz, bo się kolejny flejm "techniczny" zrobi.

    Dlatego właśnie zalecałem wątkotwórcy, żeby pozyskał świadków.
    Jeśli sprawca pozyskał informację, a zrobił to nie za pomocą hasła,
    które mu ujawniła lub "zostawiła na wierzchu" poszkodowana i ktoś to
    widział (np te zdjęcia), to wystarczy. To sprawca będzie musiał wybronić
    się np. dowodząc, że hasło do konta było zapisane w jego komputerze lub
    w innym komputerze bez hasła.

    (Sam zarządzam "nieprofesjonalną" siecią sąsiedzką i się modlę, żeby mi
    ktoś-coś ode mnie nie napłochał i żeby prokurator nie przyszedł do mnie
    po logi czy-co... Na razie, póki-co, to przeglądam sobie (no - skrypty
    przeglądają) różne logi i czasem jakiemuś sąsiadowi coś powiem, żeby
    przyhamował... )

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel

  • 13. Data: 2012-09-07 21:29:02
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomasz W." <f...@o...pl> wrote in message
    > Kolega z akademika zdobył jakoś hasło do skrzynki pocztowej mojej dziewczyny i
    > przeglądał jej pocztę

    kluczowe jest to 'jakos'

    jezeli zgadl, odczytal z jej\twojego komputera to zachodzi wspomniane juz
    w tym watku przelamanie zabezpieczen

    z kolei jezeli ona korzystala kiedys z jego komputera i haslo zostalo
    zapamietane w przegladarce to juz niezbyt

    musisz byc w stanie udowodnic (czy dostarczyc sensownych faktow zeby
    policja mogla podjac jakies konkretne dzialanie) ze faktycznie to
    zrobil, sam fakt posiadania fotek to malo - moze sie np. okazac ze
    w sytuacje zamieszany byl ktos trzeci a on je dostal wlasnie od niego...

  • 14. Data: 2012-09-08 01:53:47
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > te zdjęcia), to wystarczy. To sprawca będzie musiał wybronić się np.
    > dowodząc, że hasło do konta było zapisane w jego komputerze lub w innym

    A co w takim razie grozi kolesiowi przy założeniu, że dziewczyna sam
    zostawiła hasło w kompie sprawcy (bo używali go wspólnie). Przełamywania
    zabezpieczeń nie ma, ale dostęp do cudzych danych jest.

    Przemek

  • 15. Data: 2012-09-08 11:39:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2012 01:53, Przemek Lipski pisze:

    > A co w takim razie grozi kolesiowi przy założeniu, że dziewczyna sam
    > zostawiła hasło w kompie sprawcy (bo używali go wspólnie). Przełamywania
    > zabezpieczeń nie ma, ale dostęp do cudzych danych jest.

    Grozi foch.

  • 16. Data: 2012-09-08 15:38:21
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 7 Sep 2012 20:29:02 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > z kolei jezeli ona korzystala kiedys z jego komputera i haslo zostalo
    > zapamietane w przegladarce to juz niezbyt

    Cudzej korespondencji nie wolno czytac niezaleznie od zabezpieczen.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 17. Data: 2012-09-08 15:51:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2012 15:38, KRZYZAK pisze:

    > Cudzej korespondencji nie wolno czytac niezaleznie od zabezpieczen.

    Na takiej samej zasadzie, jak "nie wolno" bzykać "cudzej" żony.

    A przypominam, że jest to grupa o prawie.

  • 18. Data: 2012-09-10 20:26:53
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "KRZYZAK" <k...@k...pl> wrote in message
    > Cudzej korespondencji nie wolno czytac niezaleznie od zabezpieczen.

    nie wolno szeregu rzeczy, ale zeby byly karane musi zajsc szereg
    w miare precyzyjnie opisanych w kk okolicznosci

    jezeli zostawie swoje otwarte listy na twoim stoliku nocnym to
    co zrobisz?

    przeciez czytajac co i do kogo to jest lamiesz wyrazone tu
    'glebokie przekonanie' ze nie wolno

    ze wzgledu na miejsce dyskusji proponuje odrozniac 'nie wolno'
    wynikajace z savoir-vivre'u czy etyki a 'zabrania sie pod grozba kary'
    wynikajace z zapisow kk

  • 19. Data: 2012-09-10 20:28:24
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl> wrote in message
    > A co w takim razie grozi kolesiowi przy założeniu, że dziewczyna sam zostawiła
    > hasło w kompie sprawcy (bo używali go wspólnie). Przełamywania zabezpieczeń
    > nie ma, ale dostęp do cudzych danych jest.

    grozi dluga i ryzykowna gra w 'sadowa ruletke' ;)

  • 20. Data: 2012-09-12 20:30:14
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 19:26:53 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > ze wzgledu na miejsce dyskusji proponuje odrozniac 'nie wolno'
    > wynikajace z savoir-vivre'u czy etyki a 'zabrania sie pod grozba kary'
    > wynikajace z zapisow kk

    Macie racje, pomyliło misie z dostępem do systemu informatycznego.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)