  • 1. Data: 2012-02-20 11:25:13
    Temat: przedawnienie roszczenia za szkodę "po pijoku"
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użyczyłem 4 lata temu swojego starego samochodu znajomemu.
    Po pijoku rozbił go o słup oświetleniowy.
    Został powiadomiony poprzez ubezpieczyciela o żądaniu zwrotu
    kosztu naprawy słupa w kwocie ok 4 kPLN.
    Podobno wystąpił z prośbą o ustalenie ratalnego sposobu spłaty
    roszczenia i na tym kontakt z ubezpieczycielem ustał.
    Po prawie 4 latach otrzymuję zwykłym listem żądanie zwrotu tej
    kwoty kierowane pod moim adresem.
    1. Czy są jakiekolwiek podstawy aby ubezpieczyciel zgłaszał roszczenia
    do byłego właściciela?
    2. Czy roszczenia nie są przypadkiem przeterminowane?

    pzdr
    olo

  • 2. Data: 2012-02-20 12:32:53
    Temat: Re: przedawnienie roszczenia za szkodę "po pijoku"
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 20 Feb 2012 12:25:13 +0100, olo wrote:

    > 1. Czy są jakiekolwiek podstawy aby ubezpieczyciel zgłaszał roszczenia
    > do byłego właściciela?

    Moim zdaniem nie ma żadnych podstaw...
    Ubezpieczyciel pokrywa straty z OC, a następnie może wystąpić z regresem do
    sprawcy. Być może ubezpieczycielowi się po prostu coś pomieszało.

    Bo na tej zasadzie to ciesz się że kogoś nie zabił pożyczonym od Ciebie
    młotkiem.

  • 3. Data: 2012-02-20 13:00:14
    Od: "news" <s...@m...com>

    >Ubezpieczyciel pokrywa straty z OC, a następnie może wystąpić z regresem do

    w przypadku drivin under invluence (ang) OC NIE obowionzuje

    Mecenas

  • 4. Data: 2012-02-20 13:29:11
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "news" napisał w wiadomości grup

    >Ubezpieczyciel pokrywa straty z OC, a następnie może wystąpić z regresem do

    >w przypadku drivin under invluence (ang) OC NIE obowionzuje

    >Mecenas

    Pomyliłeś podpis. Powinno być: "Głupek" ;)

  • 5. Data: 2012-02-20 15:50:18
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-02-20 14:29, Nostradamus pisze:

    > Pomyliłeś podpis. Powinno być: "Głupek" ;)

    Odpuść, to Kolina:

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 6. Data: 2012-02-20 17:04:40
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    >Moim zdaniem nie ma żadnych podstaw...
    >Ubezpieczyciel pokrywa straty z OC, a następnie może wystąpić z regresem do
    >sprawcy. Być może ubezpieczycielowi się po prostu coś pomieszało.

    Nie dość że mu się pomieszało ze sprawcą, to jeszcze z terminami.
    Gdzieś dzisiaj znalazłem orzecznictwo SN że w takich przypadkach
    przedawnienie
    roszczeń biegnie 3 lata.

    pzdr
    olo

  • 7. Data: 2012-02-22 21:48:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2012, maruda wrote:

    > W dniu 2012-02-20 14:29, Nostradamus pisze:
    [...wycięte...]
    > Odpuść, to Kolina:

    Ale to nie o "odpuszczanie" idzie, groups.google może
    i średnio działa ale działa, lepiej żeby ktoś się nie
    naciął na głupoty.

    pzdr, Gotfryd