  • 1. Data: 2006-10-03 17:17:42
    Temat: przedawnienie - kilka spraw...
    Od: "Magda Awerska" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam wszystkich,

    Mam parę szczegółowych pytań odnośnie przedawnienia w
    postępowaniu karnym. Zdecydowałam się pisać na ten temat
    pracę semestralną a kilka informacji, do których dotarłam
    jest bardzo niejednoznacznych.

    Zacznijmy od artykułu 101 i 102 KK. Przestępstwo zagrożone
    karą do lat 3 przedawnia się po 5 latach od momentu jego
    popełnienia. Ale jeśli zostało wszczęte postępowanie oraz
    postawione zarzuty danej osoby, wówczas okres przedawnienia
    przedłuża się o kolejne 5 lat. Co to w praktyce znaczy?

    - Czy to, że okres tenwydłuża się do 10 lat od momentu
    popełnienia przestępstwa?

    - Czy to, że okres ten wydłuża się do 5 lat od momentu
    przedstawienia zarzutów danej osobie? (Czyli postępowanie
    się przedawnia jeśli nie skazano prawomocnie osoby w ciągu
    5 lat od przedstawienia jej zarzutu?)

    - Czy przedstawienie zarzutów w tym wypadku jest równoznaczne
    ze sformułowanie aktu oskarżenia?

    Jak to interpretować, jak to jest?

    Będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc,
    Pozdrawiam serdecznie,

    Magda Awerska

  • 2. Data: 2006-10-03 17:37:47
    Temat: Re: przedawnienie - kilka spraw...
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Magda powiada:

    [..]
    > - Czy to, że okres tenwydłuża się do 10 lat od momentu
    > popełnienia przestępstwa?

    Tak właśnie jest.

    > - Czy przedstawienie zarzutów w tym wypadku jest równoznaczne
    > ze sformułowanie aktu oskarżenia?

    Nie. Przedstawienie zarzutów odbywa się w toku postępowania
    przygotowawczego. Zobacz do art. 313 i art. 325g kpk.

    Szmul Szmulewicz