  • 41. Data: 2008-09-16 18:38:23
    Temat: Re: prowadzil wozek inwalidzki po pijaku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gamhhi$b3t$1@news.onet.pl...

    > ale mnie tu nie chodzi za co dostal wyrok tylko na wymiar kary (zakaz
    > uzywania wozka inwalidzkiego, co w wypadku on = areszt domowy)

    Ja tam widzę zakaz prowadzenia wózka. Czyli może sobie jeździć pchany przez
    inną osobę przykładowo. poza tym nie wiemy, czy jego inwalidztwo jest
    takie, ze nie może przykładowo chodzić o kulach.

  • 42. Data: 2008-09-16 20:18:01
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > Za głupotę się płaci.

    pomysl to nie boli. dla Cibie byl by mandat, i mogl bys swoja dupe
    powlec gdziebadz - a temu gosciowi defacto zafundowano areszt domowy za
    ten sam czyn (powrot po pijaku z pubu).

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 43. Data: 2008-09-16 21:06:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2008, SlawcioD wrote:

    > mozliwe - ale zakaz uzywania wozka to absurd sam w sobie.

    Nie większy, niż jakakolwiek kara pozbawienia wolności, prawda?

    Wydanie wyroku rocznego pozbawienia wolności (a ściślej, odwieszenie
    wyroku poprzednio wydanego), które było kiedyś na grupie (nie "z gazet"
    tylko skazany pisał co może jeszcze zrobić) jakoś specjalnie nikogo
    nie zdziwiło.

    Przypomnę: ROKU.
    Nie 4 tygodni!

    To ja się pytam:

    - czy aby na pewno rowerzysta, jadąc tą samą drogą po tej samej
    jezdni (wózki też jeżdżą jezdnią!) lub tym samym chodniku
    (rowery też jeżdżą chodnikiem, a jest to co najwyżej odrębne
    wykroczenie) - więc czy aby na pewno taki rowerzysta jest
    setki razy groźniejszy, bo jak rozumiem kara NIE jest wprost
    proporcjonalna do przewinienia, więc 18-krotnie surowsza
    kara odpowiada ZNACZNIE większemu naruszeniu prawa?

    - jak SKUTECZNIE można utemperować gościa, który w stanie
    recedywy (był ukarany pouczeniem? - był) popełnia taki sam
    czyn?

    > to tak jak by niewidomemu zakaz uzywania psa przewodnika

    IMHO kara jest mniejsza niż wsadzenie do więzienia.
    Odpowiednik aresztu domowego?
    Pomijam możliwość korzystania z wózka prowadzonego przez kogo
    innego.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2008-09-16 21:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2008, SlawcioD wrote:

    > ale mnie tu nie chodzi za co dostal wyrok tylko na wymiar kary (zakaz
    > uzywania wozka inwalidzkiego, co w wypadku on = areszt domowy)

    4 tygodnie.
    Jakie jest Twoje stanowisko dla 1 ROKU pozbawienia wolności (zupełnego,
    nie aresztu domowego) dla rowerzysty przy recedywie?
    Opis w archiwach grupy (a szukanie tylko o ile gugiel działa, bo ostatnio
    kiepsko mu szło).

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-09-17 07:09:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Rety rety. I to, że jest inwalidą, zwalnia go z przestrzegania przepisów i
    > stawia ponad prawem.

    a gdzies to wyczytal??
    twierdze tylko ze dla niego, zakaz poruszania sie wozkiem to tak jakby
    ciebiew przywiazac na smyczy do kaloryfera w domu, nie zalatwisz
    podstawowych sprawunkow, nie kupisz sobie jedzenia, w skrajnym przypadku to
    skazanie czlowieka na smierc glodowa,
    stad moje pytanie czy stosujac dla niego areszt domowy, bo do tego sie to
    sprowadza, zapewnili mu podstawowe potrzeby np jedzeniowe

  • 46. Data: 2008-09-17 07:10:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Za głupotę się płaci.

    smiercia?
    to adekwatna kara?

  • 47. Data: 2008-09-17 07:10:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > pomysl to nie boli.

    w tym wypadku chyba jednak boli ;)

  • 48. Data: 2008-09-17 07:12:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jakie jest Twoje stanowisko dla 1 ROKU pozbawienia wolności (zupełnego,
    > nie aresztu domowego) dla rowerzysty przy recedywie?

    a czy zwrociles subtelna uwage na fakt, ze w pierdlu podadza mu miske z
    jedzeniem, a w tym wypdaku nie ma o tym mowy?
    o tym wlasnie mowa

  • 49. Data: 2008-09-17 07:13:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ja tam widzę zakaz prowadzenia wózka. Czyli może sobie jeździć pchany
    > przez inną osobę przykładowo.

    a jesli nie ma innej osoby?
    dodatkowo wiaze sie to byc moze rowniez z zakazem pracy, zakazem kupienia
    sobie jedzenia itp, oczywiscie to skrajny przypadek, ale wcale nie taki
    niemozliwy do spelnienia

  • 50. Data: 2008-09-17 07:43:10
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > a gdzies to wyczytal??
    Z postów wyrażających oburzenie na fakt ukarania inwalidy za
    nieprzestrzeganie przepisów o zakazie poruszania się po pijaku na wózku
    po drogach publicznych.

    > twierdze tylko ze dla niego, zakaz poruszania sie wozkiem to tak jakby
    > ciebiew przywiazac na smyczy do kaloryfera w domu,
    W domu może sobie jeździć do woli.

    > nie zalatwisz
    > podstawowych sprawunkow, nie kupisz sobie jedzenia, w skrajnym przypadku
    > to skazanie czlowieka na smierc glodowa,
    Załatwię. Wezmę urlop na miesiąc, zakupy załatwię przez telefon i ten
    cholerny miesiąc będzie dla mnie nauczką, żeby nie jeździć po pijaku.
    Kwestia chęci, a nie roszczeniowej postawy: 'jestem inwalidą i MI SIĘ
    NALEŻY inne traktowanie'. Skoro jest takie prawo-musi go przestrzegać.
    I musi poddać się karze. pl.soc.PRAWO. Jasne?

    > stad moje pytanie czy stosujac dla niego areszt domowy, bo do tego sie
    > to sprowadza, zapewnili mu podstawowe potrzeby np jedzeniowe
    Fakt. W zasadzie powinni mu zapłacić, bo nie może chodzić do pracy, nie
    będzie go stać na zapłacenie rachunków za prąd, gaz, wodę, czynsz.