  • 1. Data: 2011-01-15 18:26:18
    Temat: "proste" przepisy nowego prawa
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    "
    Nowelizacja ustawy podatkowej różnicuje też stawki w zależności od
    składników produktu. - Na pączki, które mają więcej masła i cukru niż mąki,
    stawka wynosi 8 proc. Ale już na bułki maślane można stosować 5 proc., bo
    składają się głównie z mąki - opowiada Grażyna Zachoszcz, dyrektor biura
    Cechu Piekarzy w Łodzi. Chałka nie pasuje do żadnej grupy z nowelizacji, a
    kilka innych produktów z powodzeniem można by wpisać do kilku grup.

    Przedsiębiorcy, z którymi rozmawialiśmy, próbowali rozwiać swoje
    wątpliwości. - Pojechałem do dwóch wielkich hurtowni spożywczych. Chciałem
    sprawdzić, jakie stawki one nakładają. Problem w tym, że na ten sam produkt
    miały różny VAT. Tak było na przykład z sucharami - mówi właściciel sklepiku
    w Koluszkach.

    Zmartwił się, bo chciał mieć pewność, że wprowadzi właściwą stawkę. - Zawsze
    może przyjść kontrola z urzędu skarbowego i będą kłopoty - mówi. Poszedł
    więc do urzędu, gdzie usłyszał: "Proszę się nie martwić, nie jest pan sam.
    Trzy czwarte Polski nie wie, co robić".
    "

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8951755,Stawki_V
    AT___przedsiebiorcy_nie_moga_sie_polapac.html

    I jak zwykle wyszło, że u nas "cyrk" napisze przepisy, a później zwykli
    ludzie muszą je interpretować. Czy nie można u nas robić przepisów nie do
    intepretowania ? Żeby były proste i jeszcze raz proste.

    Icek

  • 2. Data: 2011-01-15 21:13:48
    Temat: Re: "proste" przepisy nowego prawa
    Od: "t-1" <t...@o...pl>

> [...]
    > ludzie muszą je interpretować. Czy nie można u nas robić przepisów nie do
    > intepretowania ? Żeby były proste i jeszcze raz proste.

    Przecież to takie proste.
    Zawsze właściwa jest największa stawka podatku i największe pieniądze
    odprowadzone do fiskusa.
    t.

  • 3. Data: 2011-01-15 21:54:12
    Od: Silinde Ringëril <s...@v...pl>

    W dniu 2011-01-15 19:26, Icek pisze:
    > Czy nie można u nas robić przepisów nie do
    > intepretowania ? Żeby były proste i jeszcze raz proste.
    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    A z czego by wtedy żyły zastępy pożal się Boże "doradców podatkowych"?

    SR
    --
    http://qck.pl/Rc
    "Planned Parenthood proponuje ,,doskonały" pomysł na gwiazdkowy prezent.

  • 4. Data: 2011-01-15 21:55:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-15 22:13, t-1 pisze:
> [...]
    >>

    > Przecież to takie proste.
    > Zawsze właściwa jest największa stawka podatku i największe pieniądze

    Przynajmniej do wydania indywidualnej interpretacji - by się mogło wydawać.

    Ale czy na pewno?

    Obiła mi się o oczy interpretacja, iż odliczenie u kupującego większego
    VATu niż być powinien - jest błędem!

    Czyli dostając fakturę z VATem 23%, gdzie VAT powinien być mniejszy,
    podatek należny można zmniejszyć o niższy VAT.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-01-16 10:21:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Icek napisa?(a):

    [...]

    Prosta sprawa, Klient zwraca w styczniu towar, który kupił w grudniu. Z
    jaką stawką należy mu wystawić fakturę korygującą?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 6. Data: 2011-01-16 11:32:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    januszek w <news:slrnij5hl7.goi.januszek@gimli.mierzwiak.com>:

    > Icek napisa?(a):

    > [...]

    > Prosta sprawa, Klient zwraca w styczniu towar, który kupił w grudniu. Z
    > jaką stawką należy mu wystawić fakturę korygującą?

    Korygujesz co? Ilość, więc: było x, jest 0...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2011-01-16 11:49:47
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Czyli dostając fakturę z VATem 23%, gdzie VAT powinien być mniejszy,
    > podatek należny można zmniejszyć o niższy VAT.

    tak, tez to slyszalem. Bylo tak w przypadku domen internetowych. Warszawski
    US wydal interpretacje, ze to 7% VAT, wroclawski, ze 22% (albo odwrotnie).
    Wiec wroclawska firma kupujaca domene w nasku nie moga odliczyc zcalosci
    VATu bo tu panowala inna stawka

    Zawsze u nas musi byc pod gorke. Coprawda ludzie sie do tego przyzwyczaili
    ale podsumowujac akcje "zmiana VATu" to w firmie w ktorej pracuje koszty
    siegnely jakis 10 tys zlotych

    Icek

  • 8. Data: 2011-01-16 11:52:33
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 16-01-2011 11:21, januszek pisze:

    > Prosta sprawa, Klient zwraca w styczniu towar, który kupił w grudniu. Z
    > jaką stawką należy mu wystawić fakturę korygującą?

    Stara.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-01-16 13:28:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    'Tom N' napisa?(a):

    > Korygujesz co? Ilość, więc: było x, jest 0...

    Ok, proszę:

    a) było 1 jest 0
    b) było 10 jest 9
    c) było 9 jest 10

    j.

  • 10. Data: 2011-01-16 14:29:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    januszek w <news:slrnij5sjg.h7o.januszek@gimli.mierzwiak.com>:

    > 'Tom N' napisa?(a):

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ok, proszę:

    > a) było 1 jest 0

    było 1
    jest 0
    różnica -1

    > b) było 10 jest 9

    było 10
    jest 9
    różnica -1

    Reszty (netto, stawka) nie korygujesz, więc gdzie widzisz problem?

    > c) było 9 jest 10

    To jest zwrot?

    --
    Tomasz Nycz