-
1. Data: 2008-07-24 09:52:48
Temat: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
Od: k...@y...com
Bardzo proszę o doradztwo w poniższym problemie.
w kwietniu 2008 zarezerwowałem bilet na lot londyn gatwick - kraków na
dzień 18.07.2008. w pierwszym tygodniu lipca Centralwings kasuje lot i
przenosi lot na kolejny dzień 19.07.2008 , ok - nie ma większego
problemu. 17 lipca 2008 jeden z przedstawicieli tych haniebnych linii
dzwoni do mnie i oferuje 300 PLN za to że zgodzę się polecieć w innym
terminie aniżeli 19.07.2008!!! Oczywiście nie wyrażam zgody na
kolejne zmiany a telefonista zaprasza mnie na lot zapewniając że lot
odbędzie sie według planu. W rozmowie telefonicznej, telefonista
dodaje że będzie inny-mniejszy samolot dlatego oferują taką zmianę....
A teraz kulminacja wybryku Centralwings:
19.07.2008 lotnisko Londyn-Gatwick , do odprawy zgłaszamy się według
rozkładu , odprawa odbywa się dosyć opieszale.W pewnym momencie
obsługa lotniska (na lotnisku nie ma ani jednego przedstawiciela
haniebnych linii Centralwings) oświadcza iż nie ma już miejsc w
samolocie i ostatnie 10-15 osób nie poleci tym razem.....Na lotnisku
pozostają starsi ludzie, dzieci, młoda para która nazajutrz ma się
pobrać,ja z chorym dzieckiem...Brak jakiegokolwiek zainteresowania
haniebnych linii Centralwings, nic , po prostu mają nas w d...
W poniedziałek dodzwoniłem się do ich centrum obsługi, powołują się na
paragraf 22 swojego regulaminu: http://www.centralwings.com/pl/130/index.html#24
tzw. OVERBOOKING (sprzedaż większej ilości biletów niż jest miejsc w
samolocie) , jednak w tym wypadku mijają się z prawdą , podstawili po
prostu inny mniejszy samolot nawiasem mówiąc co by było gdyby
podstawili jakiś dwumiejscowy szybowiec...też by powoływali sie na
Overbooking???
Bardzo proszę o radę jak rozegrać tą sprawę? Jak ich skutecznie
ukarać?? Toż to zwykli pospolici, przestępcy.
Jaka instytucja chroni praw pasażerów, przecież to jest rozbój w biały
dzień??
-
2. Data: 2008-07-24 10:06:49
Temat: Re: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
Od: "Byku" <6...@o...vp.pl>
>tzw. OVERBOOKING (sprzedaż większej ilości biletów niż jest miejsc w
Zgodnie z prawem unii masz prawo do rekopensaty i nic więcej nie wywalczysz.
Przekręty które widziałem NA WŁASNE oczy w centralwings (zmiana trasy i
niepoinformowanie pasażerów - samolot wyleciał do WAW a poleciał do KAT i CW
wiedział o tym przed odlotem, pijany kapitan (!!!!), opóźnienie odlotu 8h -
na zwrot pieniedzy czekałem 6 miesięcy bo "mają dużo takich spraw").
Co do CW: weż co ci przysługuje wg prawa unijnego, wiecej nie wygrasz, nie
dotykaj smroda i :
1. Nie lataj CW
2. Jeśli latasz to bądź 1szy na odprawie zwłaszacza że przez telefon Cię
ostrzegali (cud)
B
-
3. Data: 2008-07-24 10:13:32
Temat: Re: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik <k...@y...com> napisał w wiadomości
news:cf29e591-b75a-44de-aa00-bff0b9fdd81f@m36g2000hs
e.googlegroups.
>Jaka instytucja chroni praw pasażerów, przecież to jest rozbój w biały
dzień??
Może ULC
-
4. Data: 2008-07-24 10:13:58
Temat: Re: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "Byku" <6...@o...vp.pl> napisał w wiadomości
news:g69k7q$8bq$1@news.onet.pl...
> >tzw. OVERBOOKING (sprzedaż większej ilości biletów niż jest miejsc w
>
> Zgodnie z prawem unii masz prawo do rekopensaty i nic więcej nie
> wywalczysz.
Rekompensaty, w jakiej wysokości? A zwrot biletu?
-
5. Data: 2008-07-24 10:19:23
Temat: Re: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
Od: "Byku" <6...@o...vp.pl>
>> >tzw. OVERBOOKING (sprzedaż większej ilości biletów niż jest miejsc w
>>
Regulamin CW jest prawidłowy:
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/10707,umowa_pr
zewozu_tanimi_liniami_lotniczymi_wiecej_biletow_niz_
miejsc_w_samolocie.html
a takie odszkodowanie:
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują
odszkodowanie w wysokości:
a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów;
b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500
kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub
b).
Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego
przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia
spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu.
2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do
ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie
przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1500
kilometrów; lub
b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych
dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500
do 3500 kilometrów; lub
c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone
w lit. a) lub b),
obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane
w ust. 1 o 50 %.
3. Odszkodowanie określone w ust. 1 jest wypłacane w gotówce, elektronicznym
przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami bankowymi albo, za
pisemną zgodą pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych usług.
4. Odległości podane w ust. 1 i 2 mierzone są metodą trasy po ortodromie.
wiecej
http://www.centralwings.com/pl/130/reg_261.html
-
6. Data: 2008-07-26 10:11:14
Temat: Re: prośba o pomoc prawną [CENTRALWINGS - OSZUSTWO]
Od: d...@i...pl
Witam
Wszystko na http://tinyurl.com/6e5hkc (inaczej - www.ulc.gov.pl -
zakładka "prawa pasażera".
Pozdr