  • 41. Data: 2007-06-27 08:33:42
    Temat: Re: [prosba] Problem z podpisaniem karty obiegowej na uczelni
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Szerr w liscie z dnia 2007-06-27 10:28 napisala
    nastepujace slowa:

    > Oczywiście, że powinien wszystkie zobowiązania uregulować, bo jest uczciwy.
    > Karta obiegowa jest tego potwierdzeniem.
    > Twoja sytuacja jest inna. Masz wszystko uregulowane, a obiegówki ci podpisać
    > nie chcą. Więc przejdź nad tym do porządku.

    Acha. No zgadza sie ;) Mysle ze teraz mam juz jasny poglad na ta sprawe.
    Dziekuje serdecznie wszystkim za pomoc.

    --
    michal

  • 42. Data: 2007-06-27 17:35:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Stron nie łączy stosunek cywilnoprawny. Destynatariusz z zakładem
    > pozostaje
    > w relacjach administracyjnoprawnych.

    Jak to nie łączy? Akademik wymaga nieodpłatnego świadczenia usługi remontu
    pokoju, uzależniając od tego podpisanie obiegówki, która jest niezbędna
    studentowi do ukończenia uczelni.

  • 43. Data: 2007-06-27 18:29:29
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Jak to nie łączy? Akademik wymaga nieodpłatnego świadczenia usługi remontu
    > pokoju, uzależniając od tego podpisanie obiegówki, która jest niezbędna
    > studentowi do ukończenia uczelni.

    I dzieje się to na zasadzie łączącej strony umowy cywilnoprawnej, w obrocie
    gospodarczym? Coś mam tu wątpliwości.

    Sz.

  • 44. Data: 2007-06-27 19:36:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I dzieje się to na zasadzie łączącej strony umowy cywilnoprawnej, w
    > obrocie
    > gospodarczym? Coś mam tu wątpliwości.

    Jeśli upierasz się, że akademik nie jest podmiotem prowadzącym działalność
    gospodarczą, to nie.

  • 45. Data: 2007-06-27 20:04:51
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Jeśli upierasz się, że akademik nie jest podmiotem prowadzącym działalność
    > gospodarczą

    A jest?

    Sz.

  • 46. Data: 2007-06-27 20:14:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jest?

    Nie, no skąd. Nawet przez chwilę mi to do głowy nie przyszło. :-)

  • 47. Data: 2007-06-28 05:39:20
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > Nie, no skąd. Nawet przez chwilę mi to do głowy nie przyszło. :-)

    Czyli zachowania kierowniczki nie da się podpasować pod żadne przestępstwo
    niestety.

    Sz.

  • 48. Data: 2007-06-28 19:27:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli zachowania kierowniczki nie da się podpasować pod żadne
    > przestępstwo
    > niestety.

    Rozumiem, że z jakiegoś powodu uznajesz, że akademik działalności
    gospodarczej nie prowadzi :-) Wątpię, choć wykluczyć tego, że to jakaś
    forma stowarzyszenia nie mogę. Choć zapewne zatrudniają pracowników,
    wystawiają faktury, otrzymują należności itd.

    Ale tak, czy siak nie wiem, co też miało by to mieć do rzeczy. Dla pewności
    jeszcze sprawdziłem komentarze zawarte w LEX-ie i żaden z nich słowem nie
    zająkuje się o konieczności prowadzenia przez potencjalnego sprawcę
    działalności gospodarczej. Jeśli swe przekonanie wywodzisz z faktu, że
    przepis ten się znalazł w dziale poświęconym przestępstwom przeciwko
    obrotowi gospodarczemu, to nic bardziej mylnego. W tym dziale znajduje się
    kilka artykułów, które nie koniecznie muszą się wiązać z prowadzeniem
    działalności gospodarczej przez sprawcę, lub ofiarę. By Cię przekonać
    sugeruję lekturę art. 308.Zobacz, jaki wymieniono tam katalog ponecjanych
    sprawców. :-)

  • 49. Data: 2021-11-20 11:29:56
    Od: Użytkownik Gmail <g...@g...com>

    czwartek, 28 czerwca 2007 o 21:27:40 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > działalności gospodarczej przez sprawcę, lub ofiarę. By Cię przekonać
    > sugeruję lekturę art. 308.Zobacz, jaki wymieniono tam katalog ponecjanych

    Ja w roku 2012 zostałem skreślony z listy studentów jednej z uczelni w Szczecinie.
    Potem okazało się, że w lutym 2013 jeden z sądów rejonowych w Polsce zarządził wobec
    mnie wykonanie kary 1 roku pozbawienia wolności. Podczas pobytu w więzieniu zwróciłem
    się do władz uczelni o zwrócenie mi dokumentów które składałem przy rekrutacji na
    studia. Najpierw powalczyłem o umorzenie długu w bibliotece głównej za zagubione i
    niezwrócone książki (bagatela ponad 1200 zł), wnioskowałem też o umorzenie długu za
    pobyt w akademiku przez 2 miesiące jako gość hotelowy. W celu doprecyzowania: z
    akademika wyprowadziłem się w czerwcu 2012 roku nie rozliczając się. Zabrałem rzeczy
    i wyjechałem. Uczelnia początkowo wzbraniała się z umorzeniem długów: biblioteka
    główna najpierw proponowała mi odszukanie książek i ich przekazanie przez rodzinę,
    potem chcieli bym do końca roku 2014 zapłacił kwotę około 320 zł za same książki, w
    końcu umorzony został cały dług. Za pobyt w akademiku jako gość hotelowy uczelnia
    skierowała jak jeszcze byłem na wolności pozew do sądu cywilnego o zapłatę. Już w
    czasie mojego pobytu w zakładzie karnym sprawę skierowali do komornika sądowego,
    który co oczywiste, nie odzyskał żadnej części długu.

    W międzyczasie w marcu 2014 roku uczelnia zwróciła mi dokumenty składane przy
    rekrutacji na studia, a około rok od wyjścia z więzienia umorzono mi zadłużenie za
    akademik. Skutek: system ściągania należności na uczelni został drastycznie
    uszczelniony.

    Także z każdej sytuacji jest wyjście, ja się rozliczyłem z akademikiem i biblioteką
    główną nie płacąc zadłużeń, niczego nie naprawiając i nie wypełniając kart
    obiegowych. Wyrok odsiadywałem w związku z jedną ze spraw dyscyplinarnych na uczelni.

  • 50. Data: 2021-11-20 14:44:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.11.2021 o 11:29, Użytkownik Gmail pisze:
> [...]
    > więzienia umorzono mi zadłużenie za akademik. Skutek: system
    > ściągania należności na uczelni został drastycznie uszczelniony.

    Zauważyłeś, że wypowiedziałeś się w wątku sprzed 7 lat?

    --
    Robert Tomasik