  • 21. Data: 2007-12-17 21:17:02
    Temat: Re: program płacowy w sieci
    Od: pcspec.ovh.org <j...@g...pl>

    On 16 Dec 2007 20:20:43 +0100, "Anna" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Poszukuję jakiś "paragrafów" na program do płac. Otóż w tej firmie informatyk
    >zainstalował place w sieci !!!!
    >
    >Zażądałam, by przenieśc płaceo na komputer w płacach, bo sieć bezpieczna nie
    >jest. Informatyk się upiera, ze program kadrowo-płacowy ma być w sieci, bo oba
    >progrmay muszą współpracowac, a w sieci jest bezpieczniej. Dopiero na moje
    >wyraźne żadanie przeniósł ten progrma na komputer stojący w rachubie płac.
    >
    >Pytanie do speców od komputerów i prawa z nimi związanego: gdzie można znaleźć
    >przepisy, które by to regulowały ? Czy informatyk może miec dostęp do programu

    -W zdrowo zarządzanej organizacji, pracownik Działu Płac, nawet
    Kierownik czy Główny Księgowy nie ma prawa wysuwać takich żądań. To
    gdzie i w jaki sposób jest zainstalowany system powinno być jasno
    określone, a zasady te zatwierdzone przez Zarząd.
    -Dane kadrowo-płacowe podlegają oczywiście ustawie o ochronie danych
    osobowych, która nakłada na system je przetwarzający pewne wymagania,
    które zwykle trudno jest spełnić stojącemu na biurku pecetowi (a gdy
    go np. ukradną albo zepsuje się dysk, to jak szybko przywrócicie dane?
    Jeżeli dane są przechowywane na serwerze, wystarczy postawić nowego
    peceta.)
    -Baaaaardzo trudno wyobrazić sobie sytuację, w której dane
    przechowywane na stacji będą bezpieczniejsze niż dane na serwerze.
    -Skoro Informatyk zgodził się na instalację programu na stacji, to
    należy go natychmiast zwolnić za wprowadzenie zagrożenia utraty
    danych. Następnie należy zatrudnić osobę która będzie miała odwagę nie
    zgodzić się na takie rozwiązanie.
    -Zamiast szukać paragrafów na Informatyka, radzę czasem skonsultować
    się z fachowcem i I nie mam tu na myśli spędzającego dnie w Internecie
    nastolatka, albo pana z komputerowego sklepiku.
    -Przykre jest, że właśnie tak wygląda zarządzanie informatyką w
    większości firm, aż czasem ręce od klawiatury odpadają...

    Jarosław Żabówka
    http://www.goldenline.pl/jaroslaw-zabowka

  • 22. Data: 2007-12-17 21:30:48
    Od: ioo <b...@i...prv.pl>

    Anna wrote:

    > Zaż?dałam, by przenie?c płaceo na komputer w płacach, bo sieć bezpieczna
    > nie jest. Informatyk się upiera, ze program kadrowo-płacowy ma być w

    Koniec swiata! User tlumaczy adminowi jak ma byc zarzadzana siec. Droga
    Anno, ty lepiej uwazaj, zeby w ramach odwetu informatyk nie zaczal sie
    wtracac do Twojej pracy i tez czegos nie zazadal (np. podwojnej wyplaty, a
    co!). Moze wiec lepiej skupic sie na swoich obowiazkach i pozwolic innym
    robic dobrze to, o czym Ty najwyrazniej nie masz pojecia.

    a swoja droga, za latwe uleganie wplywom takiemu adminowi nalezy sie nagana.
    Dac sie zhackowac wlasnej ksiegowej...

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 23. Data: 2007-12-17 23:01:49
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Moje mi ufają bezgranicznie. Jednej nawet kiedyś nieopatrznie wszystkie dane
    > skasowałem, bo się pomyliłem, a mnie nadal lubi, choć przepisywała przez
    > kilka miesięcy :D

    Mogles sie z nią nie zenic jakbys bardziej uwazal :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 24. Data: 2007-12-17 23:19:11
    Temat: Re: program pĹ?acowy w sieci
    Od: "Andy" <g...@d...de>

    "ioo" <b...@i...prv.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > robic dobrze to, o czym Ty najwyrazniej nie masz pojecia.
    >
    > a swoja droga, za latwe uleganie wplywom takiemu adminowi nalezy sie

    E, tam !

    Ona taka madra, ze pewnie tak jak i wczesniej wszystko chodzi na serverze,
    madrej Ani dolepil po prostu Ikonke na Desktopie.
    No bo mialbys ochote uzerac sie z glupia baba ? Dalby jej Solitair´a i by
    juz bylo cacy.

    Andy

  • 25. Data: 2007-12-18 23:29:02
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > Anno, ty lepiej uwazaj, zeby w ramach odwetu informatyk nie zaczal sie
    > wtracac do Twojej pracy i tez czegos nie zazadal (np. podwojnej wyplaty, a
    A gdyby tak po zrobionej wypłacie odtworzyć system księgowy z backupu
    z dnia poprzedzającego wypłatę i upomnieć się delikatnie o pieniążki...:)

    zbyszek