  • 11. Data: 2009-10-23 18:49:13
    Temat: Re: produkcja i sprzedaż energii
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Ekolodzy to się za bardzo zdecydować nie mogą co jest ekologiczne a co
    > nie.

    Zalezy kto placi...
    Jak na razie najwiecej pieniedzy maja nafciarze i gornicy, bo jakos np. w UK
    Buduje sie dwie elektrownie weglowe a zamyka jedna nuklearna. A to wlasnie
    nuklearne sa najczystrze.

  • 12. Data: 2009-10-26 10:07:36
    Od: Jan Walesa <j...@g...com>

    On 22 Paź, 18:51, Michał <m...@w...o2.pl> wrote:
    > Czy jest możliwość produkcji i sprzedaży energii elektrycznej na terenie
    > RP przez osobę fizyczną?
    >
    > Konkretnie: kupuję takie coś:http://www.allegro.pl/item792676304_elektrownia_
    wiatrowa_wincon_200kw...

    > i czy mogę postawić to sobie na podwórku pod chalupą, produkować prąd i
    > go sprzedawać?

    pewnie że jest zapisz się na PGE

  • 13. Data: 2010-05-23 11:13:15
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Michał pisze:
    > Czy jest możliwość produkcji i sprzedaży energii elektrycznej na terenie
    > RP przez osobę fizyczną?

    Tak

    > Konkretnie: kupuję takie coś:
    > http://www.allegro.pl/item792676304_elektrownia_wiat
    rowa_wincon_200kw.html

    Starocie i dość drogie. W Polsce uważa się za bardzo dobre wyniki jak
    uda się uzyskać 20% wykorzystania mocy szczytowej. Wynika z tego, że
    mógłbyś wyprodukować rocznie max 350MWh co przy cenie 120zł/MWh i
    świadectwach pochodzenia 260zł/MWh da tobie ponad 133 000 zł/rok.
    Oczywiście piszę o maksymalnych osiągach. Dodatkowo na budowę można
    dostać dofinansowanie z UE. ten biznes, przynajmniej na papierze,
    przedstawia się dość interesująco dlatego w Polsce jest tak duże
    zainteresowanie. Przeciętna inwestycja składająca się z nowych urządzeń
    i wydzierżawionych gruntów ma duże szanse na zwrot kapitału w terminie 4
    lat.

    > i czy mogę postawić to sobie na podwórku pod chalupą, produkować prąd i
    > go sprzedawać?

    Nie. Muszą być zachowane minimalne odległości od zabudowań. Szczegóły
    związane z możliwością zlokalizowania turbiny poznasz podczas
    przygotowywania dokumentacji do uzyskania pozwolenia na budowę.

  • 14. Data: 2010-05-23 11:22:55
    Od: "Papa_5merf" <P...@p...pl>

    Órzytkownik "Michał" napisał:
> [...]
    rowa_wincon_200kw.html
    > i czy mogę postawić to sobie na podwórku pod chalupą, produkować prąd i go

    tak, możesz, tylko jest mały kuczek:O(
    zakład energetyczny ma od ciebie obowiązek tą energię odkupić, ale za 1/10
    wartości, to zaden interes:O(
    znam ludzi co nawet nei muszą takich wiatrakuf kupować, mają po dziadkach,
    sprawne, ale się nie połaca sprzedawać energii, takie prafo mamy:O(

  • 15. Data: 2010-05-29 11:30:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 May 2010, Papa_5merf wrote:

    > tak, możesz, tylko jest mały kuczek:O(
    > zakład energetyczny ma od ciebie obowiązek tą energię odkupić, ale za 1/10
    > wartości, to zaden interes:O(

    Skąd te informacje?

    Bo byłem przekonany, że stan jest taki iż za prąd ze źródeł odnawialnych
    należy się "rynkowa" zapłata (a regulacja która to zapewnia jest urzędowa),
    a pic w tym, że producent prądu nie zawsze jest świadom niespodzianki.
    To on ma sfinansować przyłącze. A potem musi ono przejść "odbiór" :P

    pzdr, Gotfryd