  • 1. Data: 2009-11-27 10:29:10
    Temat: proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Witam,
    chcę pozwać jednego użytkownika allegro za nazwanie mnie oszustem - jaka
    jest prawidłowa procedura?
    wg tego co wyczytalem to pisze zwykłe pismo zatytuowane pozew gdzie wskazuje
    siebie, powoda, czego oczekuje i dlaczego. skladam to do sadu rejonowego i
    uiszczam oplate (jak ja wyliczyc?). czy ma znaczenie i wplyw na wysykosc
    oplaty cel (czy ja czy charytatywnie)? czy moge wskazac konkretna fundacje i
    konkretny cel na ktory maja byc przelane pieniadze w przypadku wygranej?
    Jakie konsekwencje poza pokryciem kosztow procesu moge miec jesli przegram?
    Czy winienem wezwac najpierw jakos oficjalnie powoda do usuniecia
    oszczerstwa czy od razu moge skladac pozew?
    ktos podpowie?

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2009-11-27 14:15:28
    Temat: Re: proces za zniesławienie - jak zrobic to dobrze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał Gut pisze:
    > Witam,
    > chcę pozwać jednego użytkownika allegro za nazwanie mnie oszustem - jaka
    > jest prawidłowa procedura?

    W komentarzu?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-27 14:20:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 11:29:10 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > Czy winienem wezwac najpierw jakos oficjalnie powoda do usuniecia
    > oszczerstwa czy od razu moge skladac pozew? ktos podpowie?

    Myślę, że powinieneś skorzystać z usług profesjonalisty, bo to czego nie
    wiesz to jest w zasadzie wszystko na ten temat...
    ... albo dać sobie spokój.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-11-27 14:21:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Była taka sprawa: http://prawo.vagla.pl/node/8297

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-11-27 15:21:33
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    nie tyczy sie to stricte allegro ale ogolna sciezka przy znieslawieniu w
    mediach lub publicznie.
    dane jego mam wiec jak spisac pozew jest i nie chce pozywac allegro (jak
    cezcez we wspomnianym artykule) tylko tego uzytkownika bo mnie oszukal a gdy
    zazadalem naprawienia szkody w ramach rekojmii to wystawil mi komentarz
    negatywny nazywajac mnie oszustem.
    Stwierdzilem ponadto ze to bedzie dobry poligon do nauczenia sie korzystania
    z sądów (stad tez nie chce sie zdawac na profesjonaliste w 100% tylko na
    wlasnej skorze zdobyc doswiadczenie podstawowe).

  • 6. Data: 2009-11-27 15:24:14
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > ... albo dać sobie spokój.

    moze i dalbym sobie spokoj ale to on mnie oszukal (na mala kwote ale
    jednak - 350 pln to dla mnie kwota niepomijalna).

    poza tym prowadze dzialalnosc gospodarcza pod swoim imieniem i nazwiskiem -
    szkalujac moje imie szkaluje imie firmy a to moze (choc nie musi) odbic sie
    na moich dochodach w jakims tam stopniu. ciezko pracuje na szacunek klientow
    i dobre zdanie o mnie i mojej firmie.

  • 7. Data: 2009-11-27 17:08:26
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    > Czy winienem wezwac najpierw jakos oficjalnie powoda do usuniecia
    > oszczerstwa czy od razu moge skladac pozew?

    Art. 23 i 24 KC.
    Jak żądasz tylko kasy (dla siebie/na cel społeczny albo łącznie), to do
    75.000 zł sąd rejonowy. Jeśli przeprosin (ew. przeprosin i kasy) to sąd
    okręgowy. Właściwość miejscowa wg miejsca zamieszkania/siedziby pozwanego.
    Co do wymogów formalnych pozwu poczytaj w KPC.
    Wskazujesz konkretnie na jaki cel społeczny chcesz zasądzenia, jeśli
    żądasz przeprosin też dokładnie precyzujesz ich treść. Nie musisz do
    niego pisać, możesz od razu pozywać.
    Opłata sądowa 600 zł za przeprosiny + 5% od wartości żądanej kwoty
    pieniężnej.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 8. Data: 2009-11-27 17:42:09
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    A jeśli byłoby to szkalowanie osoby prawnej, jej organu i członków tego organu?
    Czy warto najpierw złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia
    przestępstwa?

    BTW tak wysokie opłaty sądowe za wpis miały w ówczesnym uzasadnieniu rzekomo zapobiec
    "pieniactwu", a skutecznie ograniczają dostęp
    do sprawiedliwości osobom średnio i słabo sytuowanym.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2009-11-27 17:48:02
    Od: kuba <p...@o...pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > A jeśli byłoby to szkalowanie osoby prawnej, jej organu i członków tego organu?
    > Czy warto najpierw złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia
    przestępstwa?

    A co to zmienia, że mamy do czynienia z osobą prawną? I o jakim
    przestępstwie mówisz? Mnie przychodzi do głowy tylko zniesławienie albo
    zniewaga, ale one są ścigane z oskarżenia prywatnego.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 10. Data: 2009-11-27 17:51:28
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Jak żądasz tylko kasy (dla siebie/na cel społeczny albo łącznie), to do
    > 75.000 zł sąd rejonowy. Jeśli przeprosin (ew. przeprosin i kasy) to sąd

    cenna informacja

    > okręgowy. Właściwość miejscowa wg miejsca zamieszkania/siedziby pozwanego.

    kolejna cenna bo lecialbym do swojego rejonowego z pozwem o przeprosiny i
    wyplate zadoscuczynienia. Szkoda bo upierdliwoscia dla mnie bedzie leciec do
    radomia(z okolic wawy)

    > Co do wymogów formalnych pozwu poczytaj w KPC.

    ok

> [...]
    > pisać, możesz od razu pozywać.
    > Opłata sądowa 600 zł za przeprosiny + 5% od wartości żądanej kwoty

    dzieki za konkrety!