  • 11. Data: 2008-01-28 18:27:48
    Temat: Re: problemy z kablowka
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Ustawa Prawo Telekomunikacyjne

    Sorry, Ustawa o Radiofonii i Telewizji:

    "Art. 43. 1. Operator sieci kablowej wprowadza programy do sieci kablowej w
    następującej kolejności:

    1) ogólnokrajowe programy radiofonii i telewizji publicznej,

    2) regionalne programy radiofonii i telewizji publicznej dostępne na danym
    obszarze,

    2a) programy krajowych nadawców społecznych dostępne na danym obszarze,

    3) programy innych nadawców krajowych dostępne na danym obszarze,

    4) programy innych nadawców krajowych i nadawców zagranicznych."

    I teraz popatrz sobie którym z nich jest TVN i Polsat ;-)

  • 12. Data: 2008-01-28 18:45:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert J. pisze:

    > Sorry, Ustawa o Radiofonii i Telewizji:

    Już zwątpiłem w znajomość PT ;)

> [...]
    >
    > 4) programy innych nadawców krajowych i nadawców zagranicznych."
    >
    > I teraz popatrz sobie którym z nich jest TVN i Polsat ;-)

    Nieistotne. Punktem wyjścia jest art. 684 KC "Najemca może założyć w
    najętym lokalu oświetlenie elektryczne, gaz, telefon, radio i inne
    podobne urządzenia". Innymi słowy, najemca ma prawo założyć sobie antene
    telewizyjną. Administrarorzy budynków najpierw (drogą PRLowskiego
    rozporzadzenia) "usuneli" z budynków anteny indywidualne zastepując je
    antenami zbiorczymi. Teraz nie widzą interesu w utrzymywaniu tych
    instalacji i zawierają umowy z TVK, by w koszcie zbliżonym do kosztow
    konserwacji AZARTu świadczyli uslugi w zakresie odpowiadającym AZARTowi.

    I teraz, jezeli w Wólce Górnej jest dostępny "z powietrza" program
    TVTrwam, a nie ma go w tym, co tu umownie okreslono jako "pakiet
    socjalny", ten sam najemca może żądać od administracji swojego budynku
    umozliwienia odbioru tej własnie kultowej telewizji. Jak nie, zaklada
    sobie antenę.

    W zasadzie podobna konstrukcje prawną można zastosowac do TVSAT. Można
    znaleźc taki pakiet, którego lokalna TVK nie świadczy, lub świadczy po
    wyższej cenie, niz operator satelitarny. Ale tu ludzie wykazują z reguły
    mniej asertywnosci. Nie można założyć talerza, bo szpeci - słysza w
    spółdzielni. A KC mówi "chyba że sposób ich założenia sprzeciwia się
    obowiązującym przepisom albo zagraża bezpieczeństwu nieruchomości".

    M.

  • 13. Data: 2008-01-29 08:45:47
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > "usuneli" z budynków anteny indywidualne zastepując je antenami
    > zbiorczymi. Teraz nie widzą interesu w utrzymywaniu tych instalacji

    Nie jest to tylko kwestią interesu. Zauważ że:
    1. AZART był na prawie każdej klatce/bloku. Weź to teraz konserwuj,
    zwłaszcza że klamotów do tego badziewia w zasadzie już się nie produkuje
    :-), a psuje się toto nagminnie i nie trzyma parametrów.
    2. SM musiałaby być operatorem telekomunikacyjnym. Jak myślisz, kto by
    pokrył koszty związanej z tym biurokracji? A nie są małe, uwierz mi.

    > zawierają umowy z TVK, by w koszcie zbliżonym do kosztow konserwacji
    > AZARTu

    To chyba dość logiczne akurat :-). Odpada im papierologia i zabawa z
    konserwacją (syzyfowa praca)

    > świadczyli uslugi w zakresie odpowiadającym AZARTowi.

    OK, mniej więcej. Ale jesteś w stanie powiedzieć ile procent AZART-ów miało
    TVN? Daję głowę uciąć że najwyżej kilka, jeśli nie w ogóle. A to dlatego, że
    TVK praktycznie wyeliminowała AZART-y jeszcze zanim TVN zaczął nadawać
    teresterycznie :-).

> [...]
    > socjalny", ten sam najemca może żądać od administracji swojego budynku
    > umozliwienia odbioru tej własnie kultowej telewizji. Jak nie, zaklada

    Trochę dorabiasz ideologię. Akurat z dostępnych programów teresterycznych
    innych niż TVP to w zasadzie są tylko TVN i Polsat (pomijając jakieś lokalne
    pierdoły). Jeśli pakiet socjalny go nie ma to proszę bardzo, niech klient
    montuje sobie antenę. Sam założyłem sobie na balkonie 10-elementową, bo MM
    nie daje Polsatu w socjalnym, a na C+ go nie ma :-).

  • 14. Data: 2008-01-30 04:01:31
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ??? I TVN nakaże operatorowi "w trybie natychmiastowym" wpuścić program
    > ;-))).

    Co zrobi TVN to ja juz nie wiem, ale tak powinna wygladac droga zalatwienia
    tej sprwy, bo jak wyzej wspomnialem to TVN-owi powinno zalezec.

  • 15. Data: 2008-01-31 18:56:55
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Co zrobi TVN to ja juz nie wiem, ale tak powinna wygladac droga
    > zalatwienia tej sprwy, bo jak wyzej wspomnialem to TVN-owi powinno
    > zalezec.

    Równie dobrze każdemu innemu nadawcy powinno zależeć. I rozumując w ten
    sposób wszystkie programy powinny być free, bo wtedy oglądalność będzie
    największa :-). Pisać sobie możesz, i owszem. Ale... nic nie wskórasz. W
    mojej sieci też były takie głosy niektórych lokatorów z pakietem socjalnym.
    Nawet próbowali wymóc na spółdzielni żeby ta nakazała nam puścić TVN w tymże
    pakiecie, bo przecież jest dostępny z nadajnika w Kołowie. Ale sorry
    Winnetoo... :-).
    Sorry, ale mam niejasne wrażenie że jesteś jakimś bliskim przyjacielem kol.
    Mr Interneta. A może nawet... nim samym? ;-). Próbujesz udowodnić wszem i
    wobec że Twoje rozumowanie jest jedynie słuszne :-).

  • 16. Data: 2008-01-31 21:59:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 31 styczeń 2008 19:56
    (autor Robert J.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnt5lq$rei$1@news.onet.pl>):

    > Nawet próbowali wymóc na spółdzielni żeby ta nakazała nam puścić TVN w
    > tymże pakiecie, bo przecież jest dostępny z nadajnika w Kołowie. Ale sorry
    > Winnetoo... :-).

    Podejrzewam, że TVN jest za droga. U nas też długo nie było TVN24, bo se za
    dużo liczyli. Nie wiem czy w końcu stanieli czy kablówka uległa.

    Gorzej, że ja TVN nie oglądam wcale, a np. TVP Historia czy Kultura nie
    mam :( I wolałbym te, niż TVN24. Przemyśluję więc nad przejściem na
    talerze.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 17. Data: 2008-02-01 08:20:11
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Podejrzewam, że TVN jest za droga.

    TVN akurat jest free. Ale to nie powód żeby puszczać go wszystkim ;-). Nie
    znam kablówki w której TVN jest w socjalu (przynajmniej w Szczecinie). Bądź
    co bądź jest to wabik do kupienia pakietu droższego ;-)

    > U nas też długo nie było TVN24, bo se za
    > dużo liczyli. Nie wiem czy w końcu stanieli czy kablówka uległa.

    Nie, nie stanieli. Ja też właśnie przed miesiącem byłem praktycznie zmuszony
    do podpisania umowy na nowych warunkach, gdzie cena skoczyła niebotycznie. A
    TVN Turbo + TVN Meteo kosztują już 0,54 Euro (netto) za abonenta! Zważywszy
    że na Turbo praktycznie same powtórki, to żenada. Ale przecież nie wyłączę
    klientom dwóch programów, które były w ofercie ponad 3 lata, zwłaszcza że
    jednak wielu je ogląda... Uważam że to świadoma polityka TVN. Podwyższać
    ceny operatorom TVK (jednocześnie samemu oferując platformę w umiarkowanej
    cenie), żeby ci podwyższali swój abonament. I wtedy nagle okazuje się. że
    "n" jest tania ;-).

  • 18. Data: 2008-02-01 12:56:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 01 luty 2008 09:20
    (autor Robert J.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnuknt$v1j$1@news.onet.pl>):

    > TVN akurat jest free.

    No nie wiem, opierałem się na TVN24 :D

> [...]
    > platformę w umiarkowanej cenie), żeby ci podwyższali swój abonament. I
    > wtedy nagle okazuje się. że "n" jest tania ;-).

    No moja kablówka już kosztuje 60zł i jak mnie zmuszą na cyfrę to na pewno
    przejdę na Polsat Cyfrowy. Na razie nadają analogiem i to ich jeszcze
    faworyzuje.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 19. Data: 2008-02-02 04:12:30
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > socjalnym. Nawet próbowali wymóc na spółdzielni żeby ta nakazała nam
    > puścić TVN w tymże pakiecie, bo przecież jest dostępny z nadajnika w

    Wiesz, mi to zwisa, ja tv ogladam ok 2 godzin tygodniowo (chyba, ze sa np.
    mistrzostwa swiata w pilce lub europy to troche wiecej). dla mnie cala
    telewizja moze nieistniec (w przeciwenstwie do radia:)).
    Zwlaszcza kanaly typu TVN czy inne podobnie beznadzieje, gdzie wieksza czesc
    programu to przerywniki do reklam...
    A czego jak czego, ale supermarketu w domu to nie bardzo chce.
    Naprawde nie wim jak to wyglada w Polsce, ale w UK TV staje sie coraz
    bardziej dostepna i to za free (free w sensie abonamentu ogolnokrajowego [tv
    licence]) tam gdzie dzialaja nadajniki cyfrowe masz w tym abonamencie ok 35
    kanalow tv i ilesdziesiat radiowych. Oczywiscie, poza BBC reszta to crap
    wpychajace na sile supermarket do domu;) (BBC nie nadaje reklam). Cyfrowa TV
    dociera do ponad 80% odbiorcow (http://www.freeview.co.uk)
    Ale to dyskusja off topic.

    > Sorry, ale mam niejasne wrażenie że jesteś jakimś bliskim przyjacielem
    > kol. Mr Interneta. A może nawet... nim samym? ;-). Próbujesz udowodnić
    > wszem i wobec że Twoje rozumowanie jest jedynie słuszne :-).

    Nie znam tego uzytkownika, poza czytaniem jego postow. Czy to zle, ze
    uzytkownik MrInternet ma podobne zdanie do mojego? Nikomu nie wciskam
    "jedynie slusznego rozumowania" - pewne sprawy latwiej mi ocenic z
    perspektywy wieku a co sie z tym wiarze doswiadczenia oraz miejsca.
    Sadzac po twoim poscie, jestes wlascicielem kablowki, chcesz zarobic jak
    najwiecej, jednak sam widzisz, ze za chwile poprzez chec bezwzglednego zysku
    sam sobie podetniesz galaz na ktorej siedzisz, bo ludzie uciekna do
    "talerzy". Podobnie bylo w UK, tu choc wyglada to trche inaczej (jest jedna
    platforma cyfrowa [SKY] i jedna kablowka [Virginmedia]) to wystarczylo, ze
    operator kablowy (virginmedia) nie dal wiecej za SKY One a juz stracil 35%
    abonamentow! Najprawdopodobniej w ciagu 3 miesiecy wroci laskawie do SkyOne
    bo traci coraz wiecej klientow (pakiet podstawowy). I nawet super oferty nie
    dzialaja typu abonament telefoniczny za 10 funtow + za darmo pakiet
    podstawowy kablowki.
    Znajomy ma kablowke i chcial zrezygnowac (wlasnie ze wzgledu na brak skyone)
    to dali mu oferte nie do odrzucenia:)) Za ta sama cene pakiet family juz ze
    skyone:)
    Chcialem ci wylacznie przyblizyc jak to dziala w UK. Tak bys mial jakis
    odnosnik do innych systemow.

  • 20. Data: 2008-02-02 04:14:29
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > No moja kablówka już kosztuje 60zł i jak mnie zmuszą na cyfrę to na pewno
    > przejdę na Polsat Cyfrowy. Na razie nadają analogiem i to ich jeszcze
    > faworyzuje.

    Dlaczego analog faworyzuje? Co zlego jest w cyfrowym przekazie?