  • 1. Data: 2007-12-28 15:53:16
    Temat: problemy z firmą kurierską
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Witam!

    Dokonałem zakupu w sklepie internetowym pralki automatycznej. Sklep dość
    sprawnie się uwinął i wysłał ją DHL-em. I tutaj niestety zaczęły się
    problemy. Bardzo mi zależało żeby otrzymać przesyłkę jak najszybciej
    więc jak tylko DHL dostał ją w swoje ręce zacząłem się dowiadywać kiedy
    można się jej spodziewać. Procedury u nich wyglądają jednak w ten
    sposób, że dopiero ok. 10 rano kurierzy rozdzielają pomiędzy siebie
    przesyłki więc np. dzień wcześniej nikt nic nie wie. Dwa dni później
    około 13 dostałem telefon, że kurier będzie za pół godziny (!), a że
    pracuję na drugim końcu Warszawy i nie byłem w statnie w tak krótkim
    czasie dostać się do domu oświadczył mi, że w takim razie przesyłka
    zostanie dostarczona za dwa dni.

    Dwa dni później zrobiłem sobie wolne żeby być cały dzień w domu,
    po którymś tam z kolei telefonie do DHLu dowiedziełem się, że kurier ma
    być na 100% po 14.00. Siedziałem w chałupie do 20. I oczywiście go nie
    było, na infolini następnego dnia dowiedziałem się, że "kurier był i
    nikogo nie zastał". Jestem wkurzony na maksa, zwłaszcza, że DHL twierdzi,
    że trzeci raz kuriera posyłać nie będzie i mogę sobie przesyłkę odebrać
    osobiście...

    Oczywiście ja z firmą kurierską nie zawierałem żadnej umowy (zawierałem
    ze sklepem internetowym i niestety zapłaciłem z góry). Od strony sklepu
    sytuacja jest taka, że prawdopodobnie bęđą proponowali mi zwrot kasy za
    sam towar minus koszty przesyłki (65zl) lub dopłatę do dodatkowy dowóz.
    Oczywiście obie opcje mnie całkowicie nie zadowalają i to nawet nie
    chodzi o te 65 zlotych tylko, że próbuje się ze mnie zrobić
    jelenia. Tak się wkurzyłem, że jestem nawet gotowy pójść z tym do sądu
    tylko jak to ugryźć? Rozumiem, że jeśli nie dostanę pralki, ani zwrotu
    kasy (całej) to powinienem z powódctwa cywilnego oskarżyć sklep a nie DHL?
    A może dałoby się odmówić przyjęcia zwrotu części kwoty (tylko za towar)
    i wtedy już z urzędu sprawa byłaby ścigana (całkowite straty ponad 1kzl)?

    Z góry dziękuję za rady i przepraszam za przydługi opis.

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2007-12-28 16:40:20
    Temat: Re: problemy z firmą kurierską
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > około 13 dostałem telefon, że kurier będzie za pół godziny (!), a że

    Powiem ci, że niesamowite. Kurier dla oszczędności nie ma służbowego
    telefonu więc musiał dzwonić ktoś z biura.

    > było, na infolini następnego dnia dowiedziałem się, że "kurier był i
    > nikogo nie zastał". Jestem wkurzony na maksa, zwłaszcza, że DHL twierdzi,

    Kurier za nieodebrany kurs dostaje taką samą kwotę, wiec jeśli nie było mu
    po drodze to korzystniejsze dla niego jest takie właśnie postępowanie. Nim
    nadawca wystąpi do nich z reklamacją niewykonania usługi on już pewnie i tak
    będzie pracował gdzie indziej.

    > ze sklepem internetowym i niestety zapłaciłem z góry). Od strony sklepu
    > sytuacja jest taka, że prawdopodobnie bęđą proponowali mi zwrot kasy za
    > sam towar minus koszty przesyłki (65zl) lub dopłatę do dodatkowy dowóz.

    W pierwsze wątpię bo nie mają takiego obowiązku a przecież zarobić chcą. DHL
    będzie też chciał od nich 65zł za transport zwrotny....

> [...]
    > i wtedy już z urzędu sprawa byłaby ścigana (całkowite straty ponad 1kzl)?

    Po pierwsze ciebie nie intersuje DHL tylko sklep. Ty się wywiązałeś dotąd z
    umowy (wpłaciłeś pieniadze, byłeś w terminie odbioru). Dzwoń do sklepu a nie
    do DHL i pytaj gdzie pralka.

  • 3. Data: 2007-12-28 17:19:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    William napisał(a):

    > Po pierwsze ciebie nie intersuje DHL tylko sklep. Ty się wywiązałeś dotąd z
    > umowy (wpłaciłeś pieniadze, byłeś w terminie odbioru). Dzwoń do sklepu a nie
    > do DHL i pytaj gdzie pralka.

    A sklep powie, ze sie wywiazal bo przekazal rzecz uprawnionemu
    przewoznikowi. :)

    j.

  • 4. Data: 2007-12-28 18:09:10
    Od: "Paweł" <h...@w...pl>

    wałkowanie w kółko tego samego tematu...
    Towar (pralkę) kupuje się w sklepie internetowym wraz z dostawą do domu.
    Termin dostawy powinien być jasno określony w warunkach zakupu na stronie
    sklepu. Po stronie Sprzedawcy jest transport do Kupującego, a transakcje
    zakupu internetowego uważa się za dokonaną, jeśli Kupujący w terminie do 7
    dni od dostarczenia towaru nie odeśle towaru do Sprzedawcy w nienaruszonej
    formie.
    Jeśli Kupujący nie otrzymał w uzgodnionym terminie (podanym na stronie
    internetowej) towaru, oznacza to, że Sprzedawca nie wywiązał się z warunków
    sprzedaży..
    Mówiąc po ludzku - Kupującego nie obchodzi czy kurierem był DHL, Poczta
    Polska, Telekomunikacja Polska,PKP czy Kowboj z Pcimia Dolnego. Nie otrzymał
    towaru w umówionym terminie. Równocześnie to kurier ma się martwić, czy
    zastanie czy adresata. Jeśli nie - to ma obowiązek zostawić awizo..

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2007-12-28 18:15:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł napisał(a):

> [...]
    > towaru w umówionym terminie. Równocześnie to kurier ma się martwić, czy
    > zastanie czy adresata. Jeśli nie - to ma obowiązek zostawić awizo..

    Podstawa prawna?

    j.

  • 6. Data: 2007-12-28 18:20:55
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Paweł pisze:
    > jeśli Kupujący w terminie do 7
    > dni od dostarczenia towaru nie odeśle towaru do Sprzedawcy w nienaruszonej
    > formie.

    A to gdzie wyczytales? Na zwrot towaru klient ma 10 dni i nigdzie nie ma
    slowa o nienaruszonej formie.

    Jacek

  • 7. Data: 2007-12-28 19:29:16
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Je?li Kupuj?cy nie otrzymał w uzgodnionym terminie (podanym na stronie
    > internetowej) towaru, oznacza to, że Sprzedawca nie wywi?zał się z warunków
    > sprzedaży..

    No to akurat bzdura.

    Niestety w tym przypadku istnieje u nas, znaczy się w PL :) dosc powazna
    dziura, która powoduje własnie takie problemy. Zleceniodawcą jest
    Sprzedający i tylko on może reklamować przesyłkę.

    DHL nie dostarczył jej na miejsce. Kurier tej firmy poswiadczył
    nieprawdę i teraz rozgrywa się niejako walka między Kupującym czyli
    Odbiorcą a DHLem, bo każdy twierdzi co innego. Jednak Kupujący ... o
    zgrozo nie jest stroną w tym sporze, ponieważ DHL nie zawarł z nim
    żadnej umowy.

    Tak więc ... Kupujący reklamuje u Sprzedającego niedostarczenie towaru,
    a ten z kolei w DHL. I wszystkie te strony muszą ze sobą jakoś
    współpracować. Wyłamanie się kogokolwiek powoduje powstanie problemu dla
    Kupującego, ale nie ma on w praktyce żadnych szans. Najczęściej traci po
    prostu koszty przesyłki.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 8. Data: 2007-12-28 20:52:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości
    > Kurier za nieodebrany kurs dostaje taką samą kwotę, wiec jeśli nie było mu po
    > drodze to korzystniejsze dla niego jest takie właśnie postępowanie.

    nieprawda - za niedostarczenie kurier nie otrzymuje zapłaty a i jakiś tam
    procent przesyłek musi dostarczyć 1 dnia bo inaczej dostanie po kieszeni

  • 9. Data: 2007-12-28 21:20:43
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > nieprawda - za niedostarczenie kurier nie otrzymuje zapłaty a i jakiś tam
    > procent przesyłek musi dostarczyć 1 dnia bo inaczej dostanie po kieszeni

    A jednak tak jest bo inaczej np. kurierowi opłacałoby się zadzwonić do
    klienta a nie przyjeżdżać 3 razy codziennie pod zamknięte drzwi. Oczywiscie
    dzwoni po sąsiadach i prosi o potwierdzenie że nie zastał nikogo. Ale tak
    czy inaczej firma mu płaci za taki "ślepy" kurs i jest on dla niego
    korzystny.

  • 10. Data: 2007-12-28 22:57:02
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 28 Gru, 20:29, KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote:

    > Niestety w tym przypadku istnieje u nas, znaczy się w PL :) dosc powazna
    > dziura, która powoduje własnie takie problemy. Zleceniodawcą jest
    > Sprzedający i tylko on może reklamować przesyłkę.
    [...]
    > Jednak Kupujący ... o
    > zgrozo nie jest stroną w tym sporze, ponieważ DHL nie zawarł z nim
    > żadnej umowy.

    A art. 393 KC?