  • 1. Data: 2002-08-12 13:57:41
    Temat: problemy z NASK
    Od: "avatara" <a...@w...pl>

    Witam Panstwa.

    Postanowilem napisac poniewaz mam problem z Naukowa i Akademicka Siecia
    Naukowa (NASK), przyznam ze licze na jakies porady, ktore bede mogl
    wykorzystac i wcielic w zycie.

    Sprawa wyglada nastepujaco.

    11 lipca wygasala mi domene nazwa.pl, w regulaminie NASK
    (http://www.dns.pl/zasady.html) punkt:
    26. Umowa zostaje przedłużona na kolejne 12 miesięcy na warunkach
    wskazanych w niniejszych zasadach, jeśli abonent nie złoży w terminie 14 dni
    przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta, pisemnego oświadczenia
    o rezygnacji z utrzymywania przez NASK domeny.

    W zwiazku z powyzszym punktem dnia 20.06.2002 wyslalem stosowny
    dokument na adres NASK Poczta Polska list "zwykly".

    I tu zaczyna sie problem, jak okazalo sie 2 tygodnie po 11 lipca
    dostalem rachunek za ow domene, z ktorej to pisemnie zrezygnowalem. Po
    skontaktowaniu sie z Administratorem NASK okazalo sie ze nie dotarla moja
    rezygnacja (lub ja zapodziali - moja teoria), w zwiazku z tym ze dokument
    nie dotarl sporzadzilem nowy, w ktorym informuje NASK o wszystkich oraz
    zalaczylem kopie dokumentu wyslanego 20.06.br wyslalem to fax'em oraz kilka
    dni pozniej zadzwonilem. Po rozmowie telefonicznej NASK mial sie
    ustosunkowac do mojego pisma w terminie 7 dni, zajelo im to az 13 dni. W
    odpowiedzi czytam, ze NASK nie widzi podstaw i mam przedstawic dowody ze
    wyslalem.

    Pismo, ktore dostalem od NASK obraza mnie, sugerujac ze jestem klamca
    i oszustem.

    Tu mam wielka prosbe na co moge sie powolac w walce z NASK. Dokument
    wyslalem listem zwyklym, z powodu poznej godziny wysylania listu, kiedy
    poczty w mojej dzielnicy byly juz zamkniete i listu poleconego nie dalo sie
    nadac, a na drugi dzien wyjezdzalem z Poznania, na pewien czas.

    Jezeli, ktos jest zainteresowany pomoca i chcialby poznac dokladnie
    szczegoly oraz tresci dokumentow prosze niech napisze na adres avatara @
    icpnet .pl

    Dziekuje z powazaniem,
    Łukasz O.

  • 2. Data: 2002-08-12 17:58:41
    Temat: Re: problemy z NASK
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl>

> [...]
    > skontaktowaniu sie z Administratorem NASK okazalo sie ze nie dotarla moja
    > rezygnacja (lub ja zapodziali - moja teoria)

    Oto i caly problem z NASKiem :( My jako firma mamy z 20 domen swoich - z
    kilku rezygnowalismy itp. itd. co sie okazalo - przyszla fvat i potem na
    nasze zyczenie wykaz nazw domen ktore niby sa nasze. Wiesz usmialem sie do
    lez bo policzyli nam np. domeny gdzie wlascicielami sa wogole inne osoby.
    Domeny z ktorych rezygnowalismy wystepuja rowniez w tym zestawieniu. W tej
    chwili po roku kiedy dostalismy pierwsza fvat, NASK nadle sie obudzil i
    krzyczy dlaczego zaplacilismy mniej niz na fvat i dopiero teraz do nich
    dochodzi, ze faktycznie mieli pismo, ze rezygnowalismy itp. itd.

    Zobacz dokladniej co masz w regulaminie/umowie za jej zerwanie. Jezeli nic
    ci za to nie grozi to po prostu nie plac. List nadales i tez zgadzam sie z
    twoja teoria ze go gdzies zapodziali.

    Jezeli bedziesz mial jeszcze jakies pytanie to na priva - zapytam sie wtedy
    admina jak ta sprawe dokladnie rozwiazal.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-08-12 20:46:43
    Od: gericotel <n...@s...com>

    Grupa pl.soc.prawo
    Ktoś coś ma do powiedzenia:

> [...]
    >lez bo policzyli nam np. domeny gdzie wlascicielami sa wogole inne osoby.

    - potwierdzam, mialem podobny problem.

    r.w

  • 4. Data: 2002-08-12 20:50:56
    Od: gericotel <n...@s...com>

    witam,
    krotko mowiac: Nie plac ! (powaznie)

    wg mnie w Polsce (przynajmniej czesciowo) obowiazuje prawo: cywilne,
    handlowe, inne.
    Wg tego prawa dowodem zakupu jest faktura VAT (ktora otrzymales -
    zgodne) ale prawem do uzytkowania jest oplacenie tej faktury.
    (w 99%, ale i na to sa sposoby - przerabialem to, bo oplata za
    uzywanie domeny przyszla na konto z lekkim opoznieniem, a nask domene
    wyrejestrowal i pozniej ktos inny wyslal wniosek o rejestracje - o
    taaakie machloje tam sie dzieja ! ) wrrr.

    Z racji tego ze ostatnim czasy obudzil sie "dzial windykacji" w nasku,
    badz pewien ze domene wyrejestruja.

    pozdrawiam,
    radoslaw

  • 5. Data: 2002-08-13 12:22:39
    Od: "avatara" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Daniel/Dan/Sniegon" <[nospam]dan@pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wtedy
    > admina jak ta sprawe dokladnie rozwiazal.

    I tu jest pewna roznica, NASK osoby prywatne traktuje inaczej niz firmy, juz
    kiedys straszyli mnie sadem jak nie zaplace za domene, a co do regulaminu to
    jak nie zaplace to wylacza mi domene (i ok) ale i tak beda dochodzic kasy.

    Mi sie wydaje ze list mogl zaginac po drodze do W-wy lub w samym NASK, a
    dowodow na wyslenie jako takich nie mam poniewaz to byl list zwykly.

    --
    Łukasz O.

  • 6. Data: 2002-08-13 12:25:02
    Od: "avatara" <a...@w...pl>

    Uzytkownik "gericotel" <n...@s...com> napisal w wiadomosci

    > Z racji tego ze ostatnim czasy obudzil sie "dzial windykacji" w nasku,
    > badz pewien ze domene wyrejestruja.

    Wyrejestruja, ale przysla mi wezwanie przed sadowe, ktore bedzie mialo mnie
    sklonic do zaplaty.
    Jezeli nie zaplace wowczas zapewne spotkamy sie w sadzie... sprawa bedzie
    ciagnela sie dlugo, a ja zapewne bede ponosil koszty dojazdu do warszawy.

    --
    Lukasz O.

  • 7. Data: 2002-08-13 14:38:58
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Tue, 13 Aug 2002 14:22:39 +0200, "avatara" <a...@w...pl> wrote:

    >Mi sie wydaje ze list mogl zaginac po drodze do W-wy lub w samym NASK, a
    >dowodow na wyslenie jako takich nie mam poniewaz to byl list zwykly.

    kumpel ma teraz taki problem: zrezygnowal na pismie z kilku domen,
    pismo wyslal faxem do NASKU - minelo pare miesiecy i przyszla faktura
    na dwie z tych domen - tzn. czesc faktycznie mu odebrano na prosbe, a
    o dwóch jakby "zapomniano"... pani z NASKu przez telefon pytala go,
    czy ma potwierdzenie wyslania tego faksu (sprzed paru miesiecy), a gdy
    sie okazalo, ze ma, nagle powiedziala, ze "to i tak by nie
    wystarczylo".

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 8. Data: 2002-08-13 15:50:04
    Od: gericotel <n...@s...com>

    Grupa pl.soc.prawo
    Ktoś coś ma do powiedzenia:

    >Wyrejestruja, ale przysla mi wezwanie przed sadowe, ktore bedzie mialo mnie
    >sklonic do zaplaty.

    slusznie.

    >Jezeli nie zaplace wowczas zapewne spotkamy sie w sadzie... sprawa bedzie
    >ciagnela sie dlugo, a ja zapewne bede ponosil koszty dojazdu do warszawy.

    slusznie, ale tu juz nie jest tak do konca. dlaczego ? poniewaz,
    jezeli NASK rosci sobie zaplate od ciebie za usluge ktora swiadczy
    (rejestracja i utrzymanie domeny na swoich serwerach), to Ci przypomne
    ze oplata ta jest pobierana za ROK czasu.

    odpowiedz mi np.:
    idziesz, ... kupujesz telewizor za 1000 zl ... nie zaplaciles (albo
    sie spoznilez z zaplata) przychodzi windykator (ew. komornik) ...
    bierze telewizor ... i co ... Rzada od Ciebie nadal 1000 zl.
    Jezeli tak by bylo to byl by to WSPANIALY interes w zupelnosci
    legalny.

    (ps. sam bym taka firme zalozyl, dawal bym wszystko wszystkim i
    spokojnie za 2 tygonie, czy 2 miesiace wykombinowal bym jak zrobic cos
    takiego zeby "drugiemu" sie "noga podwinela" .. wowczas bedzie jakas
    podstawa do rozpoczecia calego precederu ... bo:

    1) wezme telewizor, ktory ktos inny uzywal np. 1 tydzien o wartosci:
    1000 zlotych
    2) wniose do sadu pozew, w ktorym bede sie staral abys mi oddal 1000
    zlotych

    RAZEM: 2000 zlotych
    ZYSK: 1000 zlotych

    :) nie zle ... obiektywizm Cie moze uratowac :))

    pozdrawiam,
    r.w.

  • 9. Data: 2002-08-14 08:13:34
    Od: "Adalbert " <m...@N...gazeta.pl>

    avatara <a...@w...pl> napisał(a):
    ..
    > W zwiazku z powyzszym punktem dnia 20.06.2002 wyslalem stosowny
    > dokument na adres NASK Poczta Polska list "zwykly".
    List zwykły - z mojego doświadczenia, niestety błąd.
    Będzie tak:
    Ich wniosek o w postępowaniu uproszczonym
    dostaniesz nakaz zapłaty (bez twojej obecności)
    albo zapłacisz albo złożysz sprzeciw od nakazu zapłaty (terminy!)
    będzie rozprawa, dojazdy, koszty zastępstwa itd. A to Tobie brak dowodów.
    Jeszcze inaczej - oni sprzdają sprawę kancelarii windykacyjnej za pół ceny a
    kancelaria z takich spraw żyje.
    Życzę najlepszego mimo wszystko.
    pzdr

  • 10. Data: 2002-08-17 00:36:02
    Od: "avatara" <a...@w...pl>

    Uzytkownik "gericotel" <n...@s...com> napisal w wiadomosci
    > witam,
    > krotko mowiac: Nie plac ! (powaznie)

    Witam,

    kilka postow wyzej piszesz ze miales podobny problem, mozesz napisac jak go
    rozwiazales???

    --
    Lukasz O.