-
1. Data: 2007-02-19 16:34:08
Temat: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: qwerty63 <q...@p...noSPAM.onet.pl>
witajcie!
chcialbym Was prosic o informacje - opisze w miare krotko problem.
niecale 3 lata temu kupilem w firmie X dysk twardy, mam paragon i karte
gwarancyjna na 3 lata z pieczatkami, podpisami i adresem domowym oraz
sklepu pana, wlasciciela firmy X. firma upadla, a ja od 2ch miesiecy
probuje skontaktowac sie z jej wlascicielem, bez skutku. pod adresem
dawnego sklepu firmy X jest juz inna firma, nie maja ze soba kontaktu.
pod adresem domowym mieszka starsza pani, ktora nie chce mi udzielic
zadnej informacji, ani osobiscie, ani telefonicznie (gdy dowiaduje sie
ze pytam o pana z firmy X rzuca sluchawka). o aktualny nr telefonu do
tego pana pytalem wszystkie sieci komorkowe oraz tp sa.
dlatego teraz nie wiem za bardzo co jeszcze moge zrobic, prosilbym Was o
jakies sugestie...
mam nr-y nip i regon z karty gwarancyjnej, zamierzam wyslac list
polecony priorytet z prosba o kontakt, tylko spodziewam sie ze nie
dostane odpowiedzi...
bylem tez osobiscie w firmie, w ktorej zaopatrywala sie firma X, z
nadzieja ze oni maja obowiazek uwzglednic moja reklamacje, jesli firma X
przestala istniec. jednak powiedziano mi, ze nie jestem pierwsza taka
osoba i ze oni nie moga przyjac sprzetu ode mnie, tylko od osoby, ktora
u nich kupowala ten sprzet. tutaj tez nie jestem pewien, czy powiedzieli
mi prawde - bo gdy poszedlem przez pomylke do innego dystrybutora
sprzetu, to do czasu sprawdzenia, ze numer seryjny z dysku twardego nie
widnieje w ich bazie, najwyrazniej chcieli mi ta reklamacje uznac i
przyjac sprzet.
pozdrawiam, bede dzwieczny za odpowiedz, co moge jeszcze zrobic...
qwerty63
-
2. Data: 2007-02-19 16:55:14
Temat: Re: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
qwerty63 wrote:
> witajcie!
>
> chcialbym Was prosic o informacje - opisze w miare krotko problem.
> niecale 3 lata temu kupilem w firmie X dysk twardy, mam paragon i karte
> gwarancyjna na 3 lata z pieczatkami, podpisami i adresem domowym oraz
> sklepu pana, wlasciciela firmy X. firma upadla, a ja od 2ch miesiecy
> probuje skontaktowac sie z jej wlascicielem, bez skutku. pod adresem
> dawnego sklepu firmy X jest juz inna firma, nie maja ze soba kontaktu.
> pod adresem domowym mieszka starsza pani, ktora nie chce mi udzielic
> zadnej informacji, ani osobiscie, ani telefonicznie (gdy dowiaduje sie
> ze pytam o pana z firmy X rzuca sluchawka). o aktualny nr telefonu do
> tego pana pytalem wszystkie sieci komorkowe oraz tp sa.
>
> dlatego teraz nie wiem za bardzo co jeszcze moge zrobic, prosilbym Was o
> jakies sugestie...
> mam nr-y nip i regon z karty gwarancyjnej, zamierzam wyslac list
> polecony priorytet z prosba o kontakt, tylko spodziewam sie ze nie
> dostane odpowiedzi...
> bylem tez osobiscie w firmie, w ktorej zaopatrywala sie firma X, z
> nadzieja ze oni maja obowiazek uwzglednic moja reklamacje, jesli firma X
> przestala istniec. jednak powiedziano mi, ze nie jestem pierwsza taka
> osoba i ze oni nie moga przyjac sprzetu ode mnie, tylko od osoby, ktora
> u nich kupowala ten sprzet. tutaj tez nie jestem pewien, czy powiedzieli
> mi prawde - bo gdy poszedlem przez pomylke do innego dystrybutora
> sprzetu, to do czasu sprawdzenia, ze numer seryjny z dysku twardego nie
> widnieje w ich bazie, najwyrazniej chcieli mi ta reklamacje uznac i
> przyjac sprzet.
>
> pozdrawiam, bede dzwieczny za odpowiedz, co moge jeszcze zrobic...
> qwerty63
Jeżeli jest to seagate, maxtor albo wd to sprawy gwarancyjne możesz
załatwić bezpośrednio z producentem.
W tym celu nalezy na stronie producenta (dla seagate jest to
http://support.seagate.com/customer/warranty_validat
ion.jsp) wpisac typ,
model, numer seryjny dysku i jesli dysk jest na gwarancji i byl
przeznaczony do sprzedazy w naszym regionie to możesz wygenertować RMA.
Jak juz to zrobisz to dysk wysylasz pod wskazany adres i po okolo 3
tygodniach dostajesz nowy.
Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na
gwarancji producenta.
Pozdrawiam
Piotrek
-
3. Data: 2007-02-19 17:13:05
Temat: Re: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: qwerty63 <q...@p...noSPAM.onet.pl>
Piotrek wrote:
> Jeżeli jest to seagate, maxtor albo wd to sprawy gwarancyjne możesz
> załatwić bezpośrednio z producentem.
>
> W tym celu nalezy na stronie producenta (dla seagate jest to
> http://support.seagate.com/customer/warranty_validat
ion.jsp) wpisac typ,
> model, numer seryjny dysku i jesli dysk jest na gwarancji i byl
> przeznaczony do sprzedazy w naszym regionie to możesz wygenertować RMA.
>
> Jak juz to zrobisz to dysk wysylasz pod wskazany adres i po okolo 3
> tygodniach dostajesz nowy.
>
> Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
> sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na
> gwarancji producenta.
>
> Pozdrawiam
>
> Piotrek
dzieki. akurat moj dysk to samsung/szajsung:)
dalej chcialbym sie dowiedziec, czy powinienem szukac sprzedawcy, mam
juz ochote isc z tym na policje... albo czy zadac od dystrybutora
przyjecia sprzetu, bo wydaje mi sie, ze nie powinien z tym robic takiego
problemu. w ostatecznosci sprobuje sie skontaktowac z samsungiem w
polsce i wyslac pod wskazany adres dysk, ale moze da sie to prosciej
zalatwic w moim miejscu zamieszkania (krakow).
dziekuje i pozdrawiam!
qwerty63
-
4. Data: 2007-02-19 17:27:22
Temat: Re: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: scream <n...@p...pl>
Dnia Mon, 19 Feb 2007 18:13:05 +0100, qwerty63 napisał(a):
> dalej chcialbym sie dowiedziec, czy powinienem szukac sprzedawcy, mam
> juz ochote isc z tym na policje... albo czy zadac od dystrybutora
> przyjecia sprzetu,
Policja Ci nie pomoże. Okres niezgodności towaru z umową już minął (2
lata), gwarancje miałeś co prawda na 3 lata, ale... Ale gwarancja to
świadczenie dobrowolne, więc dystrybutor czy nawet główny oddział Samsunga
może kazać Ci spadać na drzewo i nic im nie możesz zrobić.
--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
-
5. Data: 2007-02-19 20:41:56
Temat: Re: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl>
Użytkownik "qwerty63" <q...@p...noSPAM.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ercls8$q71$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Piotrek wrote:
>> Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
>> sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na
>> gwarancji producenta.
>> Pozdrawiam
>> Piotrek
> dzieki. akurat moj dysk to samsung/szajsung:)
Wez znajdz tu http://www.punktyserwisowe.samsung.pl/ jakis autoryzowany
serwis i zadzwon.
Z tego co widze jest ich duzo.
-
6. Data: 2007-02-22 00:24:36
Temat: Re: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: pit <p...@o...eu>
Piotrek napisał(a):
>
> Jeżeli jest to seagate, maxtor albo wd to sprawy gwarancyjne możesz
> załatwić bezpośrednio z producentem.
>
> W tym celu nalezy na stronie producenta (dla seagate jest to
> http://support.seagate.com/customer/warranty_validat
ion.jsp) wpisac typ,
> model, numer seryjny dysku i jesli dysk jest na gwarancji i byl
> przeznaczony do sprzedazy w naszym regionie to możesz wygenertować RMA.
>
> Jak juz to zrobisz to dysk wysylasz pod wskazany adres i po okolo 3
> tygodniach dostajesz nowy.
>
> Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
> sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na
> gwarancji producenta.
>
a jak to załatwić z Maxtorem??
-
7. Data: 2007-02-22 08:08:33
Temat: Re: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
Od: qwerty63 <q...@p...noSPAM.onet.pl>
pit wrote:
> Piotrek napisał(a):
>>
>> Jeżeli jest to seagate, maxtor albo wd to sprawy gwarancyjne możesz
>> załatwić bezpośrednio z producentem.
>>
>> W tym celu nalezy na stronie producenta (dla seagate jest to
>> http://support.seagate.com/customer/warranty_validat
ion.jsp) wpisac
>> typ, model, numer seryjny dysku i jesli dysk jest na gwarancji i byl
>> przeznaczony do sprzedazy w naszym regionie to możesz wygenertować RMA.
>>
>> Jak juz to zrobisz to dysk wysylasz pod wskazany adres i po okolo 3
>> tygodniach dostajesz nowy.
>>
>> Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
>> sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na
>> gwarancji producenta.
>>
>
> a jak to załatwić z Maxtorem??
z tego co widze masz troszke wiekszy problem, niz ja z szajsungiem
(wstepnie umowilem sie z serwisem, zgodzili sie zeby im ten dysk
przyniesc - zobaczymy co z tego wyniknie), jesli chcesz sie skontaktowac
z maxtorem. strony maxtor polska najwyrazniej brak, natomiast wg
informacji z wiki (dla mnie nowosc) maxtor zostal przejety przez
seagate'a. http://pl.wikipedia.org/wiki/Maxtor_Corporation
moj wniosek: powinienes pomeczyc seagate w sprawie supportu dla Twojego
dysku (byc moze korzystajac z linku naszego przedpiszcy, piotrka).
pozdrawiam!
qwerty63