  • 11. Data: 2006-07-15 18:00:13
    Temat: Re: problem z wlascicielka wynajmowanego mieszkania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    kondi [###k...@g...pl.###] napisał:

    > nie jestesmy prawnikami, zadne z nas i zadnego prawnika nie znamy, na
    > tej rozmowie, ktorasieodbyla niedawno, wlascicielka z wlascicielem
    > powiedzieli ze jesli kolezanka sie wprowadzi, to znajomy bedzie jej
    > podnajmowal w zwiazku z czym oni sobie tego nie zycza i traktuja to jako
    > zerwanie umowy i oczekuja wynagrodzenia za to, do tego mowia, ze te
    > sprawe bez problemu da sie w sadzie udowodnic, ale oni ida koledze na
    > reke i chca potraktowac to lagodnie
    > dlatego kumpel musi byc pewny i dokladnie wszystko im powiedziec, zeby
    > ich zgasic

    Przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do
    używania przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a najemca zobowiązuje się
    płacić wynajmującemu umówiony czynsz. (art. 659 kc) Skoro dziewczyna mu nie
    będzie płacić, to nie jest to umowa najmu. I to by było na tyle.

    > na razie jeśli dobrze rozumiem, to sprawa wyglada tak, ze kolega ma
    > zazadac na pismie informacj o podwyzce zwiazanej z przebywaniem tam jego
    > dziewczyny, a takie pismo ma potraktowac jako zmiane waryunkow umowy
    > tak? kobieta straszy, ze pojdzie do sadu jeśli kumpel sie zechce
    > wyprowadzic przed kwietniem, dla prawnika moze to wyglada smiesznie, ale
    > nie dla informatyka i stydentki pedagogiki
    > nie wiem czy mozna kupic sumienie wlasicieli za 200 zl, kumpel boi sie
    > ze kasa to poczatek problemow, jeśli zaplaca beda kolejne zadania

    Przede wszystkim niech tam spokojnie mieszkają razem. Właścicielka lokalu
    może im ... wężykiem. Jeśli będzie chciała podwyżki, to niech wystąpi na
    piśmie. Wówczas chłopak potraktuje to jako jej wypowiedzenie. Natomiast na
    piśmie do tej właścicielki bym o nic nie występował, bo i po co. Przecież to
    ona chce te 200 zł, a nie Twój kolega.

  • 12. Data: 2006-07-15 18:43:03
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > płacić wynajmującemu umówiony czynsz. (art. 659 kc) Skoro dziewczyna mu nie
    > będzie płacić, to nie jest to umowa najmu. I to by było na tyle.

    no to jak kumpel strzeli dokłady artykuł kodeksu to tu juz kobieta chyba
    będzie musiała zamilknąc, nie wiem jedynie czy sie nie przczyczepi, że
    ta dziewczyna nie jest jego zona wiec na pewno mu placi, ale w koncu
    kolega dobrze zarabia i ma prawo miec utrzymanke :)

> [...]
    > piśmie do tej właścicielki bym o nic nie występował, bo i po co. Przecież to

    na razie beda tak mieszkac, ale jak pisalem, oni chca sie wyprowadzic,
    teraz ok, bo kolezanka jest w mieszkaniu, ale jak sie zacznie rok
    akademicki to jedne klucze na pare nie wystarcza na pewno, do tego
    potrzebny im telefon i internet, powiem znajomemu o tym, ze kobieta nie
    ma prawa nic wziac od nich kasy i on jej zaproponuje te 50 zl wiecej,
    zeby tylko jego dziewczyna zostala wpisana normalnie i zeby dali im
    drugie klucze, ale jesli wlasciciele sie na to nie zgodza, to znajomi
    beda musieli szukac czegos innego,

    tu sie pojawia pytanie czy kolega moze zerwac te umowe czy ma mieszkac,
    choc razem z dziewczyna (przynajmniej tyle) do konca kwietnia przyszlego
    roku, bo w umowie nie ma okresu wypowiedzenia, a została zawarta na czas
    okreslony, problemu nie byloby gdyby okres wypowiedzenia był, bo mogliby
    spokojnie razem mieszkac na wypowiedzeniu wlasnie. moze przy umowach na
    czas okreslony jest jakis domyslny okres wypowiedzenia? oni nie tylko
    nie chca tracic kaucji, ale chca zeby wlasciciele mieszkania podpisali
    im protokol odbioru mieszkania, ze wszystko jest w idealnym stanie, zeby
    potem nie bylo problemow, ze jakis rachunek telefoniczny itp.

  • 13. Data: 2006-07-15 19:14:10
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Robert powiada:

> [...]
    > płacić wynajmującemu umówiony czynsz. (art. 659 kc) Skoro dziewczyna mu nie
    > będzie płacić, to nie jest to umowa najmu. I to by było na tyle.

    Jest jeszcze art. 688 ze zn. 2 kc mowiacy o bezplatnym uzywaniu.

    Szmul Szmulewicz

  • 14. Data: 2006-07-15 19:24:40
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Szmul Szmulewicz napisał(a):
    > Robert powiada:

    > Jest jeszcze art. 688 ze zn. 2 kc mowiacy o bezplatnym uzywaniu.
    >

    > Szmul Szmulewicz

    to znaczy dla nich dobrze czy zle? i co to jest "ze zn. 2" ? no i czy
    wlascicielka mieszkania moze powiedziec, ze skoro dziewczyna sprzata na
    przyklad i gotuje, to znaczy ze placi mu jakos w ten sposob?

  • 15. Data: 2006-07-15 20:01:13
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik kondi napisał:

    > to znaczy dla nich dobrze czy zle? i co to jest "ze zn. 2" ? no i czy
    > wlascicielka mieszkania moze powiedziec, ze skoro dziewczyna sprzata na
    > przyklad i gotuje, to znaczy ze placi mu jakos w ten sposob?

    Ale to nie ma nic do rzeczy, czy ona (dziewczyna twojego kumpla)
    sprzata, czy on jej placi, czy ona jest jego zona, siostra czy matka. w
    umowie jest ze kobieta daje mieszkanie w ramach wynajmu, za co otrzymuje
    pieniadze i koniec. rownie dobrze twoj kumpel moze jej sie zaczac
    wypytywac, czy ona nie ma jakiegos kochanka, albo czy nie sprzedaje
    alkoholu na lewo, bo jak by to bylo zeby mieszkanie wynajmowal od nie
    sprawdzonej w tych wzgledach osoby.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-07-15 20:43:57
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    kondi napisał(a):
    > to znaczy dla nich dobrze czy zle? i co to jest "ze zn. 2" ? no i czy
    > wlascicielka mieszkania moze powiedziec, ze skoro dziewczyna sprzata na
    > przyklad i gotuje, to znaczy ze placi mu jakos w ten sposob?

    Zrozum - ona cos od nich chce, w tym przypadku pieniedzy.

    Wiec ona musi znalezc powod dla ktorego mailaby je dostac. A potem
    udowodnic ze to prawda.

    Dopoki ten kolega i jego znajomi nie lamia postanowien umowy to moga ja
    zlewac sikiem prostym.

    Zadnego paragrafu nie trzeba. To ta wlscicielka musi miec paragraf zeby
    zadas pieniedzy, to jej brocha.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 17. Data: 2006-07-16 09:36:43
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    kondi powiada:

    > to znaczy dla nich dobrze czy zle? i co to jest "ze zn. 2" ? no i czy
    > wlascicielka mieszkania moze powiedziec, ze skoro dziewczyna sprzata na
    > przyklad i gotuje, to znaczy ze placi mu jakos w ten sposob?

    Art. 688 ze znaczkiem 2 kc

    Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać lokalu lub jego części do
    bezpłatnego używania ani go podnająć. Zgoda wynajmującego nie jest wymagana
    co do osoby, względem której najemca jest obciążony obowiązkiem
    alimentacyjnym.

    Szmul Szmulewicz

  • 18. Data: 2006-07-16 09:56:15
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Szmul Szmulewicz napisał(a):
> [...]
    > bezpłatnego używania ani go podnająć. Zgoda wynajmującego nie jest wymagana
    > co do osoby, względem której najemca jest obciążony obowiązkiem

    czyli jednak wlascicielka bedzie miala racje nie zgadzajac sie na
    mieszkanie z kolega jego dziewczyny :(
    wracamy wiec do punktu wyjscia, czy mozna zerwac te umowe i jak to
    zrobioc najmniejszym kosztem

  • 19. Data: 2006-07-16 11:15:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szmul Szmulewicz wrote:

    > Art. 688 ze znaczkiem 2 kc
    >
    > Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać lokalu lub jego części do

    Ale on nie oddaje części lokalu - oni mieszkają wspólnie. Jedzą w jednej
    kuchni, śpią w jednym łóżku, razem korzystają z prysznica ;)

  • 20. Data: 2006-07-16 13:41:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:
    > Ale on nie oddaje części lokalu - oni mieszkają wspólnie. Jedzą w jednej
    > kuchni, śpią w jednym łóżku, razem korzystają z prysznica ;)

    Dokładnie tak. Na podstawie zacytowanego przepisu, to kolega pytającego nie
    może zostawić na dłuzej swojej dziewczyny wyjeżdżając. A i to pojęcie dłużej
    / krócej jest na tyle pojemne, że w praktyce nie do udowodnienia.