-
1. Data: 2004-09-24 06:37:17
Temat: problem z rejestracją samochodu
Od: "palermos" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
Witam
Mam pytanie do znawców prawa wiec chyba dobrze trafiłem :)
Sprowadziłem sobie samochód z zagranicy (kraj wspólnoty) jednakze ma on
nabite numery dwukrotnie poniewaz był w nim wymieniany silnik (tylko górna
czesć blok został stary) i poprzednie nie zostały dobrze skasowane przez co
te nowonabite nie są czytelne. Posiadam fakture na wymiane silnika na fak.
jest jego numer ten nabity przez serwis, oraz wpsi w kasiążce serwisowej
samochodu mówiący o wymianie silnika równiez jest tam podany nowy numer. Po
załatwieniu wszystkich formalnosci z US i WK udałem sie do rzeczoznawcy PZM
któy to wydał mi opinie ze faktycznie nie są to oryginalne numery i ze
zostały nabite nowe przez serwis oraz ze istnieje mozliwosc nabicia nowych po
skasowaniu istniejących. Wiec powołując sie na Art.66a skierowałem wniosek o
nabicie nowych numerów z uwagi na to iz te zostały uszkodzone podczas naprawy
bo chyba mozna to tak potraktować. Jednakże Pan z WK od razu nawet nie
czytając tej opinii poeiwdział ze bedzie odmowa bo auto musi miec fabrycznie
nabite numery, to ja sie pytam po co jest ten art 66a ? odpowiedziałze to nie
dotyczy samochodów z zagranicy, wiec sie spytałem gdzie tak pisze a on na to
ze "to jest w domyśle" :) według mnie prawo takiego czegos jak w domysle nie
uzjane ale kto wie... :D prosił bym osoby znające temat o wypowiedź.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2004-09-24 20:31:04
Temat: Re: problem z rejestracją samochodu
Od: "Paweł K." <p...@n...pl>
Użytkownik "palermos" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:cj0fat$59k$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Mam pytanie do znawców prawa wiec chyba dobrze trafiłem :)
> Sprowadziłem sobie samochód z zagranicy (kraj wspólnoty) jednakze ma on
> nabite numery dwukrotnie poniewaz był w nim wymieniany silnik (tylko górna
> czesć blok został stary) i poprzednie nie zostały dobrze skasowane przez
co
> te nowonabite nie są czytelne. Posiadam fakture na wymiane silnika na fak.
> jest jego numer ten nabity przez serwis, oraz wpsi w kasiążce serwisowej
> samochodu mówiący o wymianie silnika równiez jest tam podany nowy numer.
Po
> załatwieniu wszystkich formalnosci z US i WK udałem sie do rzeczoznawcy
PZM
> któy to wydał mi opinie ze faktycznie nie są to oryginalne numery i ze
> zostały nabite nowe przez serwis oraz ze istnieje mozliwosc nabicia nowych
po
> skasowaniu istniejących. Wiec powołując sie na Art.66a skierowałem wniosek
o
> nabicie nowych numerów z uwagi na to iz te zostały uszkodzone podczas
naprawy
> bo chyba mozna to tak potraktować. Jednakże Pan z WK od razu nawet nie
> czytając tej opinii poeiwdział ze bedzie odmowa bo auto musi miec
fabrycznie
> nabite numery, to ja sie pytam po co jest ten art 66a ? odpowiedziałze to
nie
> dotyczy samochodów z zagranicy, wiec sie spytałem gdzie tak pisze a on na
to
> ze "to jest w domyśle" :) według mnie prawo takiego czegos jak w domysle
nie
> uzjane ale kto wie... :D prosił bym osoby znające temat o wypowiedź.
Ten Pan z WK nie ma racji. Nie ma roznicy, skad pochodzi auto. Wedle ustawy,
pojazd musi posiadac nadwozie (podwozie, rame) i silnik, ktore sa
numerowane. Tyle. Gdyby nie bylo numeru wogole, to lipa. A tak - numery sie
zatarly - rzeczoznawca, nabicie. Pana rozumowanie jest bezbledne i nie
rozumiem decyzji odmownej Pana z WK.
Moja rada: zloz podanie na pismie, naklej znaczek za 5, daj na sekretariat a
oni przekaza do wydzialu kom. - Pan z WK musi to przeczytac, a widziec od
razu nie musi, ze zlozyles podanie - i niech ten Pan napisze, czemu nie
mozna nabic. Od tego mozna sie odwolac, a tak "na gebe" nic.
--
Paweł K.
r...@w...pl