  • 61. Data: 2008-10-23 18:19:31
    Temat: Re: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Matt pisze:

    > Skoro B nie ma świateł, to tak jakby miał ciągłe zielone.

    Taaa, a co na to pan STOP? Wiesz co oznacza ten znak?

    Jacek Kustra

  • 62. Data: 2008-10-23 19:33:08
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Paź, 20:19, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Taaa, a co na to pan STOP? Wiesz co oznacza ten znak?

    Wiem. Oznacza, że B ma obowiązek zatrzymać się przed nim a następnie
    ustąpić wszystkim na drodze z pierwszeństwem.

    Co to zmienia w kwestii pierwszeństwa A? Wg. mnie droga z
    pierwszeństwem to droga "pozioma" na rysunku, A nią nie jedzie więc B
    nie ma obowiązku ustąpić mu pierwszeństwa.

    Pamiętaj, że światła nie regulują pierwszeństwa. Wg. mnie skrzyżowanie
    jest nieprawidłowo oznakowane, ale już ignorując to - cały problem
    jest ciekawy do analizy, widać to po interpretacjach.

    --
    Regards
    Matt

  • 63. Data: 2008-10-23 19:35:27
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Paź, 18:32, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Bo?

    Bo "stop" oznacza skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem. Droga A i B
    to wg. mnie ta sama droga, gdyby było inaczej - konieczna byłaby
    tabliczka pod stopem.

    Na rysunku OPa brakuje znaków poza światłami, być może one
    rozjaśniłyby sytuację - nie zdziwiłbym się, gdyby A miał "ustąp".

    --
    Regards
    Matt

  • 64. Data: 2008-10-23 19:54:52
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez B ma znak STOP to na jakiej zasadzie uznaje ze ma pierwszenstwo? Dla
    > A jest sygnalizacja swietlna i to ona reguluje pierwszenstwo przejazdu.
    > Pojazdy z B musza ustapic wszystkim innym pierwszenstwo - ich nie interesuje
    > kto i jakie ma swiatlo bo nie maja nawet tego jak sprawdzic.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Jacek Kustra

    ludzie z B zatrzymują sie na stopie.
    Mają (jakby)wolną droge to ruszają- i w połowie skrzyżowania- czyli w punkcie
    M-dopiero okazuje sie mają przeciąć droge gdzie poruszają sie juz auta z B.
    Wtedy juz dawno zapomnieli o stopie na którym mieli stać- tylko widzą auta po
    "swojej lewej" i uznają to za pierwszeństwo...a wg mnie to jest błąd bo ta
    reguła ma niższą "wagę" niż ten stop o ktróym zapominają.
    Skrzyżowanie to jest w Gliwicach
    http://maps.google.pl/maps?f=q&hl=pl&geocode=&q=gliw
    ice&ie=UTF8&ll=50.304356,18.659431&spn=0.005057,0.00
    9656&t=h&z=17Portowa, Jana Sliwki, Wybrzeze Armi

  • 65. Data: 2008-10-23 19:58:12
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    dodam tylko jeszcze zblizenie
    http://maps.google.pl/maps?f=q&hl=pl&geocode=&q=gliw
    ice&ie=UTF8&t=h&ll=50.304109,18.660343&spn=0.002529,
    0.004828&z=18&iwloc=addr

    Portowa to punkt A
    Wybrzeze Armi to punkt B
    Jana Sliwiki to C

  • 66. Data: 2008-10-23 20:07:58
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Matt pisze:

    > Co to zmienia w kwestii pierwszeństwa A? Wg. mnie droga z
    > pierwszeństwem to droga "pozioma" na rysunku, A nią nie jedzie więc B
    > nie ma obowiązku ustąpić mu pierwszeństwa.

    A na jakiej podstawie B ma ocenic ktora droga ma pierwszenstwo? A jak A
    ma sygnalizator kierunkowy? B wjezdza z drogi podporzadkowanej i tyle.

    Jacek Kustra

  • 67. Data: 2008-10-23 20:08:40
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Matt pisze:

    > Na rysunku OPa brakuje znaków poza światłami, być może one
    > rozjaśniłyby sytuację - nie zdziwiłbym się, gdyby A miał "ustąp".

    Ciekawe, co wg Ciebie w tej sytuacji zmienilby znak ustap przy
    dzialajacej sygnalizacji swietlnej?

    Jacek Kustra

  • 68. Data: 2008-10-23 20:30:05
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Paź, 22:07, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > A na jakiej podstawie B ma ocenic ktora droga ma pierwszenstwo? A jak A
    > ma sygnalizator kierunkowy? B wjezdza z drogi podporzadkowanej i tyle.

    A gdyby tam nie było stopu tylko ustąp? Wtedy "B wjezdza z drogi
    podporzadkowanej i tyle". Twierdzisz, że mając znak ustąp i skręcając
    w prawo masz obowiązek ustąpić jadącemu z naprzeciwka skręcającemu w
    lewo?

    --
    Regards
    Matt

  • 69. Data: 2008-10-23 20:31:22
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Paź, 22:08, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Ciekawe, co wg Ciebie w tej sytuacji zmienilby znak ustap przy
    > dzialajacej sygnalizacji swietlnej?

    Patrząc od strony B - jakiej sygnalizacji? On żadnych świateł nie ma.

    --
    Regards
    Matt

  • 70. Data: 2008-10-23 20:38:57
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Paź, 22:30, Matt <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > podporzadkowanej i tyle". Twierdzisz, że mając znak ustąp i skręcając
    > w prawo masz obowiązek ustąpić jadącemu z naprzeciwka skręcającemu w

    Uzupełniając - na podstawie znaku "stop" B wie, że pierwszeństwo ma
    droga poprzeczna - A nią nie jedzie.

    --
    Regards
    Matt