  • 51. Data: 2008-10-23 16:32:27
    Temat: Re: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 październik 2008 18:29
    (autor olo
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdq8t4$pdv$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Nie dziwię się że się nie dziwisz. To tak dla podtrzmania konwencji
    > rozmowy. Ponieważ widzę że nie masz ochoty na zapoznanie się przepisami
    > ruchu drogowego, to wyobraź sobie że nasz kodeks określa hierarchię
    > ważności znaków i sygnałów w następującej kolejności:
    > 1. Sygnały dawane przez policjanta
    > 2. Sygnalizacja świetlna
    > 3. Znaki pionowe i poziome
    > 4. Przepisy ruchu drogowego
    > Chociaż być może cię to zdziwi.

    I oczywiście nie należy zapominać, że w sytuacji równorzędnej jest zawsze
    spadek do 4. Nie ma skoku o 1 w dół. Niektórzy tak próbują to rozumieć.

    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-10-23 16:32:43
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Paź, 18:29, "olo" <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    > drogowego, to wyobraź sobie że nasz kodeks określa hierarchię ważności
    > znaków i sygnałów w następującej kolejności:

    Ale B nie ma świateł - wogóle. Więc jak się ma do nich stosować?

    --
    Regards
    Matt

  • 53. Data: 2008-10-23 16:33:15
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    > nie rozumiem twojego przykładu

    Po przejechaniu znaku stop NIE ZAWSZE wjeżdza się na drogę której jesteśmy
    podporządkowani, a np. na przejazd kolejowy lub odcinek gdzie pierwszeństwo
    mają pojazdy z przeciwka.

    padr
    olo

  • 54. Data: 2008-10-23 16:34:43
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Matt"

    > Ale B nie ma świateł - wogóle. Więc jak się ma do nich stosować?
    ale ma STOP to trochę więcej niż USTĄP

    pzdr
    olo

  • 55. Data: 2008-10-23 16:51:18
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 23 Paź, 18:15, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > jeśli B nie ma znaku stop to B jest drogą z pierwszeństwem wględem A.
    > Masz jakieś wątpliwości co do tego?

    B nie ma stopu tylko zwykły ustąp. Jaki znak daje drodze B
    pierwszeństwo? Stop na A nakazuje mu ustąpić tylko samochodom na
    drodze C - D. Droga B to ta sama droga co A i jest tak samo
    podporządkowana. Gdyby było inaczej, byłaby tabliczka informująca o
    innym przebiegu drogi z pierwszeństwem.

    Tutaj dobrze prawisz. Jakby droga z pierwszeństwem zmieniała kierunek na
    skrzyżowaniu, to powinna być tabliczka pokazująca jej przebieg. Natomiast
    sytuacja narysowana przez wątkotworcę jest trochę inna.

    --
    Maluch

  • 56. Data: 2008-10-23 17:37:15
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    wiadomości news:jfl6t5-eb.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Twierdzisz, że w takiej sytuacji samochód ma pierwszeństwo przed
    > pociągiem? ;->

    Czy pytanie może być twierdzeniem ? ;>>

    pzdr
    olo

  • 57. Data: 2008-10-23 17:43:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Matt wrote:
    > Stop informuje o skrzyżowaniu z drogą z
    > pierwszeństwem, ale to oznacza że droga "na wprost" znaku stop też
    > jest podporządkowana.

    bo?
    szczególnie duże bo, na skrzyżowaniach w mieście.

  • 58. Data: 2008-10-23 17:45:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Twierdzisz, że w takiej sytuacji samochód ma pierwszeństwo przed
    > pociągiem? ;->

    jasne, jak go pociąg ciabnie, to jakby nie poatrząc zawsze będzie przed
    (czytaj z przodu) lokomotywą.

  • 59. Data: 2008-10-23 17:46:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    olo wrote:

> [...]
    > drogowego, to wyobraź sobie że nasz kodeks określa hierarchię ważności
    > znaków i sygnałów w następującej kolejności:

    dyskusja na tem temat juz była i robert tomasik może ci swoj wyklad
    powtórzyć jak będzie miał ochotę.

  • 60. Data: 2008-10-23 18:16:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    BETON pisze:

    > Ja powinno sie prawidłowo zachować auta z B i A

    Przeciez B ma znak STOP to na jakiej zasadzie uznaje ze ma
    pierwszenstwo? Dla A jest sygnalizacja swietlna i to ona reguluje
    pierwszenstwo przejazdu. Pojazdy z B musza ustapic wszystkim innym
    pierwszenstwo - ich nie interesuje kto i jakie ma swiatlo bo nie maja
    nawet tego jak sprawdzic.

    Jacek Kustra