  • 1. Data: 2010-07-22 21:27:37
    Temat: Re: problem z biurem rachunkowym
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gadacz wrote:

    > otoz trafilem na "ksiegowego", ktory:
    >
    > 1. dzien rozwiazania umowy 31.06.2010 - twierdzi, ze chce jeszcze
    > rozliczac czerwiec, pytanie na jakiej podstawie

    Może na podstawie umowy?
    Czy 31.06.2010 to już 01.07.2010 czy jakiś byt pośredni?

  • 2. Data: 2010-07-22 21:36:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gadacz pisze:

    > kurcze, zle ujalem, *umowa wygasla z dniem 31.06.10*

    Księgowy ma rację, umowa nie wygasła i nadal obowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-22 21:44:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gadacz pisze:

    > niby jak ma obowiazywac skoro wygasla? i jakim cudem mialaby nie
    > wygasnac, skoro okres wypowiedzenia mowi, ze wygasnie w dniu podanym wyzej?

    Taki dzień jeszcze nie nadszedł.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-07-22 21:49:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gadacz pisze:

    > wybacz, faktycznie czerwiec ma 30 dni, w papierach jest ok bo wlasnie
    > sprawdzilem. to skoro jest to 30 czerwiec wiec wygasla.

    Czy umowa zobowiązuje do rozliczania "w okresie" jej trwania, czy "za
    okres" jej trwania?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-22 22:02:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gadacz pisze:

    > nie ma takiego zapisu ale jest:
    >
    > /strony zawieraja umowe na czas nieokreslony z zachowaniem
    > jednomiesiecznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzien
    > miesiaca, - przy czym zleceniobiorca dokona wpisow do ewidencji i ksiegi
    > oraz rozliczy miesiac w ktorym uplywa termin umowy/
    >
    > jak rozumiem, chodzi o miesiac maj, ktory rozliczany byl w czerwcu.

    Skoro umowa rozwiązała sie w czerwcu, to ten miesiąc księgowy musi
    jeszcze rozliczyć, to jasno wynika z powyższej treści.

    Ale nie uważam za słuszne zatrzymywanie dokumentów - powinieneś mieć
    do nich pełny dostęp, również w czasie trwania umowy, a tym bardziej po.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-07-22 22:07:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gadacz pisze:

    > moment jest zapis "miesiac w ktorym uplywa termin umowy"
    > w czerwcu uplynal, a w tym miesiacu zostal rozliczony maj.

    "rozliczy miesiac w ktorym uplywa termin umowy"
    =
    rozliczy czerwiec

    czerwiec rozliczy się w lipcu

    > a czerwiec mam rozliczany w lipcu, i jakby nie patrzec to nie jest
    > miesiac w ktorym konczy sie umowa.

    Ale umowa zobowiązuje do rozliczenia czerwca.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-07-22 22:17:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gadacz pisze:

    > niby jak ma to zrobic skoro nie ma waznej umowy?
    > po za tym w czerwcu rozliczamy maj - zawsze jest miesiac w tyl, dlatego
    > uwazam, ze na maju sie konczy.

    Jak rozumiem umowę to już jasno wyjaśniłem. I nie ma w tym nic
    dziwnego. Na przykład z OC samochodu też ktoś może żądać odszkodowania,
    choćby umowa została już rozwiązana.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-07-23 05:12:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gadacz wrote:

> [...]
    > ksiegi oraz rozliczy miesiac w ktorym uplywa termin umowy/
    >
    > jak rozumiem, chodzi o miesiac maj, ktory rozliczany byl w czerwcu.

    Czyli słusznie podejrzewałem, że na podstawie umowy.
    Termin umowy upływa w czerwcu i za ten miesiąc zleceniobiorca
    dokona wpisów do ksiąg. Nie wiem jak mozesz rozumieć to inaczej.

    Co do technicznej strony, to o przetrzymywaniu dokumentów
    informację dostałeś. Możesz zrezygnować z rozliczenia za miesiąc
    czerwiec i zabrać dokumenty, ale bedziesz musiał jakoś rozliczyć finansowo
    ten miesiąc
    z księgowym. Odda Ci dokumenty, a za czerwiec wystawi
    fakturę zgodnie z umową i jak nie zapłacisz, to doczekasz komornika.

  • 9. Data: 2010-07-23 10:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2010, gadacz wrote:

    > niby jak ma to zrobic skoro nie ma waznej umowy?

    Ma ważną umowę.
    To Ty nie rozumiesz faktu, że umowa wypowiedziana jest nadal ważna:
    obowiązuje w zakresie zdarzeń które dotyczyły okresu przed wypowiedzeniem,
    nie dotyczy zdarzeń nowych.
    Rozważ sobie taki przypadek - w zakresie umowy coś zostanie zrobione
    "nie tak". I jedna ze stron chce "reklamować" - czy to z jednej strony
    usługę (że coś źle zrobiono), czy z drugiej zapłatę (że źle zapłacono).
    Powiadasz, że już nie może wysuwać roszczeń "bo umowa nie obowiązuje"?

    To samo dotyczy przypadku który opisujesz: umowa się skonczyła, ale
    są jeszcze niedokończone zobowiązania. I o ile strony nie postanowią
    zmienić umowy w ten sposób, że uznają je za niebyłe, to z tych
    zobowiązań *trzeba się wywiązać*.

    > po za tym w czerwcu rozliczamy maj - zawsze jest miesiac w tyl, dlatego
    > uwazam, ze na maju sie konczy.

    Ale z treści którą podałeś wynika co innego - że umowa nie kończy się
    "w miesiącu dokonywania rozliczenia", a wraz z "miesiącem który
    zostanie rozliczony".
    Czyli umowa skończy się wraz z rozliczeniem czerwca.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-07-23 10:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jul 2010, cef wrote:

    > Co do technicznej strony, to o przetrzymywaniu dokumentów
    > informację dostałeś. Możesz zrezygnować z rozliczenia za miesiąc
    > czerwiec i zabrać dokumenty

    Jeśli "gadacz" będzie trwał na stanowisku które prezentuje, to może
    sam się podłożyć pod to co mu "biuro" sugeruje - prawdopodobnie ma
    zgłoszone "przechowywanie dokumentów w biurze księgowym".
    Fakt, może (wbrew umowie) zabrać dokumenty i przechować je u siebie,
    ale jeśli "tamci" zgłosili że dokumenty zwrócą "po 20.", to będzie
    okienko w ktorym US może dać się namówić na kontrolę :>
    (idzie mi o fakt, iż skoro "gadacz" jest taki pewien momentu
    zakończenia umowy - wbrew temu co nam cytuje - to może polegać
    na tym iż "to biuro miało obowiązek")

    > ten miesiąc z księgowym. Odda Ci dokumenty, a za czerwiec wystawi
    > fakturę zgodnie z umową i jak nie zapłacisz, to doczekasz komornika.

    Ano. Ale chodzi o fakt odrębny od roszczeń biura - jeśli wbrew
    umowie i wbrew stanowisku biura zmieni miejsce przechowywania
    dokumentów, to musi już o wszystko dbać *osobiście*.

    pzdr, Gotfryd