  • 11. Data: 2007-12-10 19:54:43
    Temat: Re: [problem]Pobyt staly
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > Osoby niebędące obywatelami USA mają obowiązek zgłościć zmianę adresu
    > zamieszkania w ciagu 10 dni do USCIS (dawny INS).

    1. A inne osoby zmieniając adres też muszą?
    2. Czy jest coś w rodzaju PESELU, jakiś unikalny numer każdego człeka w USA?

  • 12. Data: 2007-12-17 17:19:12
    Od: "bluecing" <r...@g...com>

    > A napisz może jak wygląda zameldowanie w USA. Co i gdzie trzeba
    > dostarczyć, ile to trwa, w jakim dokumencie to masz zaznaczone? I czy masz
    > tam jakiś ID Card w ogóle?

    nie ma czegos takiego jak meldowanie sie w USA
    Prawo Jazdy jest wszystkim...... wedlug prawa powinienes zmieniac adres
    jezeli przeprowadzasz sie, wiaze sie to z dostarczaniem dokumentow na
    przedluzenie prawa jazdy lub dokumentow samochodu.
    jezeli nie prowadzisz samochodu nie potzrebujesz prawa jazdy ani zadnego
    ID... mozesz mieszkac gdzie chcesz jak dlugo chcesz.
    tyle ze bez ID ciezko zalozyc konto w banku ;) ale DA SIE :)

    regards

  • 13. Data: 2007-12-17 17:22:54
    Od: "bluecing" <r...@g...com>

    > 1. A inne osoby zmieniając adres też muszą?
    > 2. Czy jest coś w rodzaju PESELU, jakiś unikalny numer każdego człeka w
    > USA?

    ad 1.
    powinny jezeli maja prawo jazdy... patrz post powyzej. jezeli nie maja,
    calkowita swoboda przemieszczania sie zapewniona konstytucujnie

    ad 2
    jest. Socjal Security Number... wedlug ustawy tylko do rozliczania rent i
    emerytur.... od nastu lat rospowszechnil sie jako potwierdzenie osoby ale
    zwyczajowo a nie legalnie.... mozesz odmowic podawania swojego SSN i kazdy
    urzad ma obowiazek sprawdzic tozsamosc przy pomocy innych srodkow, np
    swiadka.

  • 14. Data: 2007-12-18 00:58:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bluecing wrote:

    > nie ma czegos takiego jak meldowanie sie w USA

    do czego służy druk AR-11?
    to tak celem podtrzymania dyskusji.

  • 15. Data: 2007-12-18 02:42:41
    Od: "bluecing" <r...@g...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > do czego służy druk AR-11?
    > to tak celem podtrzymania dyskusji.

    Druk AR-11 wprowadzony po 9/11/2001 dotyczy tylko nie-obywateli
    przebywajacych legalnie na terenie USA.
    Dla obywateli sa odpowiednie przepisy rozniace sie diametralnie w zaleznosci
    od stanu i dotycza one glownie prawa jazdy.
    Jezeli takowego obywatel USA nie posiada nie obowiazuje go wypelnianie czy
    wysylanie zadnych drukow.

  • 16. Data: 2007-12-18 02:54:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bluecing wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    >
    > Druk AR-11 wprowadzony po 9/11/2001 dotyczy tylko nie-obywateli
    > przebywajacych legalnie na terenie USA.

    Nie pytam kogo dotyczy tylko do czego służy, jaki jest termin na jego
    złożenie i co grozi za niezrobienie tego.
    To tak przy okazji braku obowiązku meldunkowego.

  • 17. Data: 2007-12-18 15:03:05
    Od: "bluecing" <r...@g...com>

    > Nie pytam kogo dotyczy tylko do czego służy, jaki jest termin na jego
    > złożenie i co grozi za niezrobienie tego.
    > To tak przy okazji braku obowiązku meldunkowego.

    ok, no tak :) masz racje.
    AR-11 sluzy do poinformowania CIS (Citizenship and Immigration Services) w
    ciagu 10 dni do czasu zmiany adresu tylko przez NIE obywateli.
    Za niedopelnienie tego obowiazku grozi kara grzywny, pozbawienia wolnosci
    lub deportacji (mam sie dowiedziec ile lub na ile?)
    Niestety jednak jest to tylko matwe prawo. W jaki spsosob ktokolwiek moze
    Cie znalezc jezeli zmienisz adres?
    Z natury rzeczy w Stanach nikt nie bawi sie w egzekwowanie prawa ktore nie
    ma zadnej szkodliwosci spolecznej. Koszty.
    Prawo to przydaje sie jakkolwiek w sytuacji gdy taki delikwent wchodzi w
    kontakt z prawem z innej przyczyny. (tzw gwozdz do trumny?

    Regards