  • 1. Data: 2007-12-09 07:08:45
    Temat: [problem]Pobyt staly
    Od: "Tom" <t...@o...pl>

    Witam wszystkich,
    Mojej zonie konczy sie niedlugo paszport. Mieszkamy w USA (rezydenci,
    greencard), ale jest ona niewymeldowana z Polski(jest zameldowana na pobyt
    staly).Wyjezdzajac nie pomyslelismy ze cos takiego moze byc wazne. Z drugiej
    strony bez zameldowania nic w Pl sie nie zalatwi...!!! Czy wedle polskich
    przepisow jej pobytem stalym jest Pl czy USA? Mieszkamy tu jakis czas i nie
    zamierzamy wracac. Mamy oczywiscie wszystkie dokumenty potwierdzajace
    nasze "zameldowanie " tutaj. Jest to o tyle wazne, ze osoby nie przebywajece
    w Polsce nie musza posiadac dowodu a tym samym mozna wyrobic bez niego
    paszport. W innym przypadku to jakas paranoja z dwukrotnymi przyjazdami
    ehhh...Polska
    Z gory dzieki za pomoc.
    Tomek

  • 2. Data: 2007-12-09 07:31:29
    Temat: Re: [problem]Pobyt staly
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
> [...]
    > staly).Wyjezdzajac nie pomyslelismy ze cos takiego moze byc wazne. Z drugiej
    > strony bez zameldowania nic w Pl sie nie zalatwi...!!!

    Wszystko się załatwi.

> [...]

    > w Polsce nie musza posiadac dowodu a tym samym mozna wyrobic bez niego
    > paszport. W innym przypadku to jakas paranoja z dwukrotnymi przyjazdami

    Nie marudź.

  • 3. Data: 2007-12-09 07:56:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.12.2007 Tom <t...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > w Polsce nie musza posiadac dowodu a tym samym mozna wyrobic bez niego
    > paszport. W innym przypadku to jakas paranoja z dwukrotnymi przyjazdami

    Dobrze, a teraz w prostych słowach napisz o co właściwie chodzi.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-12-09 15:54:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tom" <t...@o...pl> wrote
> [...]
    > nie
    > zamierzamy wracac. Mamy oczywiscie wszystkie dokumenty potwierdzajace

    Wedle polskich przepisów popełniliście wykroczenie, wyjeżdżając z kraju bez
    wymeldowania. Meldunek nie jest obowiązkowy dla każdego obywatela polskiego,
    a jedynie poświadcza miejsce pobytu. Większość ludzi go ma, stąd czasem się
    dziwią jak ktoś bez meldunku w urzedzie chce coś załatwić, ale zgodnie z
    prawem nie można mu odmówić. Mieszkacz - masz meldunek, nie mieszkasz-nie
    masz meldunku. Jak jest inaczej, to w teorii jest to niezgodne z prawem.

    A napisz może jak wygląda zameldowanie w USA. Co i gdzie trzeba dostarczyć,
    ile to trwa, w jakim dokumencie to masz zaznaczone? I czy masz tam jakiś ID
    Card w ogóle?

  • 5. Data: 2007-12-09 18:17:16
    Od: "Tom" <t...@o...pl>

> [...]
    > Card w ogóle?
    >
    >Idzie sie do urzedu, przynosi korespondencje ktora byla wyslana do Ciebie na
    ten adres(listy prywatne a jak nie masz to rachunki, bank itp.), pani
    wprowadza to do komputera, przechodzisz dalej robia ci zdjecie i podpisujesz
    sie elektronicznie, nastepnie czekasz 5 min i pan wzywa cie do odbioru ID. A
    zapomnialem placisz o ile pamietam $10 (Indiana, Ilinois). Wyglada to jak nasz
    dow. os. i prawie tak samo jak tutejsze prawo jazdy. No i nie jest wymagane
    (prawo jazdy ma te sama "wartosc"). Z prawem jazdy jest podobnie tylko po
    drodze masz test na widzenie(taka wielka lornetka na ladzie), zdanie testu
    (czesto mozesz zdawac w innym jezyku), no i jazda probna. Nikt nie wymaga
    jakis szkol, musisz miec tylko ubezpieczony sam.(lub pozyczony) Jest mozliwosc
    wczesniejszego zdania testow i to uprawnia cie do prowadzenia sam. jezeli na
    pokladzie jest osoba z waznym prawem jazdy. Jak nie ma kolejki to moze sie
    udac w 1,5 h). no i koszt to $20.

  • 6. Data: 2007-12-09 18:30:52
    Od: "Tom" <t...@o...pl>

    > Dobrze, a teraz w prostych słowach napisz o co właściwie chodzi.
    >
    > --
    > Marcin
    Ma stary dow.os. Aby wyrobic paszport w Pl musi dwa razy pojechac do polski i
    trzeci zeby odebrac pass(zakladajac ze za drugim razem odbiedze dow i zlozy
    wniosek o pass). Nie mamy czasu, no i pieniadze bez sensu wydawac tez nie
    lubie. Mozna wyrobic w ambasadzie i nie jest wtedy wymagany dow.
    (bo "zagraniczniacy" nie musza miec dow.). Martwie sie ze to zameldowanie w Pl
    moze byc odczytane przez jakis beton urzedniczy jako pobyt w PL(wroc do
    poczatku)
    Tomek

  • 7. Data: 2007-12-09 22:54:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > wniosek o pass). Nie mamy czasu, no i pieniadze bez sensu wydawac tez nie
    > lubie. Mozna wyrobic w ambasadzie i nie jest wtedy wymagany dow.

    To dlaczego tak nie zrobić? Jedyny problem ZCP to dużo wyższa opłata i w
    przypadku niektórych krajów długie oczekiwanie.

    > (bo "zagraniczniacy" nie musza miec dow.). Martwie sie ze to zameldowanie w Pl

    Nie widzę w ogóle we wniosku i na liście niezbędnych dokumentów, wymagania
    posiadania d.os.

    > moze byc odczytane przez jakis beton urzedniczy jako pobyt w PL(wroc do
    > poczatku)

    MZ mało prawdopodobne, a jeśli zajdzie potrzeba to wszelkie ustalenia
    dotyczące pobytu będą i tak wymagały potwierdzenia stanu faktycznego.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2007-12-09 22:59:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
> [...]
    > moze byc odczytane przez jakis beton urzedniczy jako pobyt w PL(wroc do

    W Polsce teoretycznie nie powinno ci się nigdzie udać wyrobić paszportu,
    bo nigdzie nie mieszkasz, a obowiązuje "rejonizacja".
    Oczywiście jak masz stary dowód z meldunkiem, to nikt nie będzie tego
    sprawdzał i uda ci się wyrobić, tylko po co tak kombinować.
    W konsulacie też wyrobisz i od tego właśnie są konsulaty, chociaż liczba
    wyjazdów akurat też ci się nie zmniejszy.

    2.
    Nie martw się tyle bo osiwiejesz.

  • 9. Data: 2007-12-09 23:17:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > A napisz może jak wygląda zameldowanie w USA. Co i gdzie trzeba dostarczyć,
    > ile to trwa, w jakim dokumencie to masz zaznaczone? I czy masz tam jakiś ID
    > Card w ogóle?

    W USA nie ma meldunku.
    Poświadczeniem twojego adresu jest cokolwiek co przyszło zaadresowane do
    ciebie na ten adres. Zwykle służą do tego rachunki za prąd, gaz, Wyciągi
    z banku. Cokolwiek. Wypis z więzienia też jest bardzo dobry.

    Dwa dokumenty, z czego jeden ze zdjęciem są wystarczające to
    poświadczenia tożsamości. Zwykle jest to prawo jazdy, akt urodzenia, jak
    ktoś ma to paszport, karta Social Security, karta kredytowa ze zdjęciem.

    Osoby niebędące obywatelami USA mają obowiązek zgłościć zmianę adresu
    zamieszkania w ciagu 10 dni do USCIS (dawny INS).

  • 10. Data: 2007-12-10 19:53:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
> [...]
    > Oczywiście jak masz stary dowód z meldunkiem, to nikt nie będzie tego
    > sprawdzał i uda ci się wyrobić, tylko po co tak kombinować.

    Dla administracji polskiej to ona mieszka w Polsce. (meldunek)