  • 11. Data: 2006-05-22 21:11:48
    Temat: Re: próba gwałtu - jak zapobiec
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gippo wrote:
    > >> smsy do niej ... i jej kolezanek..
    >
    > smsow do niej nie pisze

    Chciałbym zauważyć, że plączesz się w zeznaniach.

    A nawet abstrahując od SMS-ów: Z tego co piszesz żadna próba gwałtu mi
    nie wynika. Co najmniej równie prawdopodobne jest, że chłopak po paru
    miesiącach w męskim towarzystwie stęsknił się za byłą dziewczyną
    (niekoniecznie w najbardziej platonicznym sensie) i bardzo chciałby się
    z nią spotkać, a ona nie mając o nim najlepszego zdania uroiła sobie
    planowany przebieg takiego spotkania. Bez urazy, tak to po prostu na
    pierwszy rzut oka wygląda.

    To samo powie Ci dowolny policjant, jeśli na tak mglistych podstawach
    spróbujesz oskarżyć kogoś o przestępstwo. Więc polecałbym albo postarać
    się o lepsze uzasadnienie tego "gwałtu", albo o towarzystwo kogoś
    silnego na najbliższe dni. To drugie raczej dla uspokojenia nerwów, niż
    dla obrony.

    -------------------+
    -------------------+

  • 12. Data: 2006-05-22 23:08:46
    Temat: Re: proba gwaltu - jak zapobiec
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Gippo [###d...@U...satfilm.net.pl.###] napisał:

    Chęć zgwałcenia kogoś musi wynikać z konkretnych przesłanek, a nie być
    mglistym wyobrażeniem potencjalnej pokrzywdzonej. Skoro chłopak chce
    się z nią spotkać, to niech się z nim spotka w takim miejscu, w którym
    jej nie zgwałci i tyle albo jednoznacznie mu wyjaśni, że nie ma na to
    ochoty. To może być przykładowo jej mieszkanie, publiczny lokal,
    szkoła, czy co tam jeszcze jesteś sobie w stanie wymyślić. Żeby gość
    był nie wiem jak napalony, to przecież nie rzuci się na nią w
    publicznym miejscu w obecności postronnych osób (możesz w sumie zrobić
    spacer z kolegą w charakterze bodygarda), a jeśli by nawet podjął tak
    desperacki krok, to i tak - nawet przy obecnym zobojętnieniu
    społeczeństwa - znajdzie się ktoś, kto da mu po prostu po pysku. Takie
    spotkanie w sposób jednoznaczny wyklaruje sytuację.

    Chyba, że w wysyłanych SMS-ach gość jednoznacznie grozi tym
    zgwałceniem. Ale to musi być jednoznaczna groźba, a nie propozycja
    ewentualnego spotkania w celu erotycznym, bo o ile dziewczyna ma
    więcej niż 15 lat, to nie jest to karalne samo w sobie. Gdyby z SMS-ów
    wynikały groźby, to wówczas można złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    kierowania gróźb. Ale nie usiłowania zgwałcenia poprzez wysyłanie
    SMS-ów, bo to było by komiczne.

    No i na koniec, mało prawnie, ale życiowo: w 9 na 10 przypadkach
    opisany przez Ciebie problem jest konfabulacją potencjalnej
    pokrzywdzonej, która albo chce się w ten sposób wykręcić od spotykania
    z Tobą (bo się boi i musi chodzić na trasie szkoła - dom) albo chce
    wzbudzić w Tobie zazdrość, współczucie albo jeszcze inne "wyższe"
    uczucia, albo po prostu z jakiegoś innego - dla męskiej
    szowinistycznej części społeczeństwa niemożliwego do pojęcia - powodu
    robi Cię w przysłowiowego jelenia.

    Zacznij od ujrzenia na własne oczy tych SMS-ów. Być może to wyjaśni
    sprawę.

  • 13. Data: 2006-05-23 08:31:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    stern napisał(a):

    > dobrze, że mi powiedziałeś, bo bym nie wiedział.

    jak bys wiedzial to bys nie pisal o udowodnieniu >jego zamiarow< bo
    nawet jezeli by to udowodniono to co?

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 14. Data: 2006-05-23 08:33:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Gippo napisał(a):

    > nie musze wnioskowac.. ona mi powiedziala
    > smsy do niej ... i jej kolezanek.. chcial sie nawet spotkac z jakajs jej
    > kolezanka - ona sie tez o nia boi

    prosze Cie, a jak powiem ze chcesz mnie zabic to ma byc dowod na ten fakt ?

    > pare dni temu skonczyl sluzbe.. przyjechal do miasta... i szuka
    > jakiegokolwiek kontaktu z nia.. wypytuje jej kolezanki o to gdzie moze
    > przebywac.. gdzie mozna ja spotkac itp.

    a moza po prostu ja kocha, takiej opcji kolezanki nie przewiduja?
    Widzisz mi sie kiedys zdarzylo w pewien dzien kwaitka wyslac taksowka
    do wypatrzonej Panny, i tez mi byly potrzebne pewne informacje idac
    twoim tokiem rozumowania powinienem siedziec za usilowanie gwaltu.

    P.

  • 15. Data: 2006-05-23 08:34:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Gippo napisał(a):

    > powiedziala mi ze dzwoni do niej ciagle i mowi ze chce ją. chce ją
    > wykorzystac. wysyla smsy do jej kolezanki aby dowiedziec sie gdzie mozna
    > ja spotkac, znalezc itp. boi sie ona takze o ta kolezanke (coby jej
    > czasem nic nie zrobil - bo tez sie chcial spotkac z jej kolezanka)
    >
    > powiedzial jej ze chce ja wykorzystac. facet ma numer zastrzezony wiec
    > ona go nie zna, a smsow do niej nie pisze ( bo czasami sie wtedy numer
    > wyswietla ) tylko dzwoni z zastrzezonej komorki.

    wykorzysatnie pelnletniej siwadomej panny o ile nie jest to robione
    przemoca nie jest karalne.

    P.

  • 16. Data: 2006-05-23 13:41:53
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > czy jest jakajs mozliwosc jej ochrony ? czy musi dalej sie ukrywac ? :/

    Jedyne wyjscie jakie widze, to spotkanie w ustronnym miejscu, dyskretnie
    "nadzorowane" z ukrycia przez dwoch kolegow, na ktorym kolezanka wyraznie
    chlopakowi powie co o nim mysli i zeby sie odczepil. W takiej sytuacji,
    jezeli chlopak pojawi sie i rzeczywiscie bedzie chcial przemoca doprowadzic
    do gwaltu, dwoch kolegow wyskakuje z ukrycia i dokonuje zatrzymania
    obywatelskiego, wzywajac jednoczesnie policje. Podczas wzywania nalezy
    sytuacje policji opisac. Za usilowanie gwaltu bedzie mial sprawe karna i
    tyle. Mozna tez nagrac go na wideo i zagrozic mu, ze dalsze nekanie, czy
    jakakolwiek proba kontaktu z jego strony zaskutkuje skierowaniem sprawy na
    policje. Powinien sobie darowac.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 17. Data: 2006-05-23 17:50:01
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > jakakolwiek proba kontaktu z jego strony zaskutkuje skierowaniem sprawy na

    i rejestrowac to bo mi by to troszke zalatywalo wrobieniem.

    P.

  • 18. Data: 2006-05-23 22:41:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > i rejestrowac to bo mi by to troszke zalatywalo wrobieniem.

    Czemu? Wrobienie, to by było, jakby się z nim umówiła przyrzekając mu,
    że się mu odda a następnie dokonali zatrzymania. Sama rejestracja
    oczywiście może się przydać, ale i tak generalnie to, że dziewczyna
    wyraża zgodę na spotkanie nie oznacza automatycznie, że wyraża zgodę
    na odbycie stosunku z tą osobą. Więc dokąd gość będzie po prostu
    nalegał, to wszystko jest moim zdaniem w porządku. Do przestępstwa
    dojdzie w chwili, gdy postanowi siłą lub w inny bezprawny sposób
    nakłonić ją do tego. Ale osobiście wątpię, by to nastąpiło. Swoje
    wątpliwości opisałem w poście z wczoraj.

  • 19. Data: 2006-05-24 09:27:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

> [...]
    > nakłonić ją do tego. Ale osobiście wątpię, by to nastąpiło. Swoje
    > wątpliwości opisałem w poście z wczoraj.

    wrobienie w sensie, ze babka przysle dwoch kolesi ktorzy zeznaja to co
    ona chce. Nawet jezlei to nie bedzie prawda.

  • 20. Data: 2006-05-24 12:06:25
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > wrobienie w sensie, ze babka przysle dwoch kolesi ktorzy zeznaja to co ona
    > chce. Nawet jezlei to nie bedzie prawda.

    Co nie zmienia faktu, ze w ten sposob mozna zabezpieczyc sie na wypadek
    jakichkolwiek problemow z ex-chlopakiem, jezeli nie uda mu sie wytlumaczyc w
    cztery oczy, ze nic z tego i ma sie odczepic.

    Pozdrawiam,

    Tiger