  • 11. Data: 2006-11-29 15:22:56
    Temat: Re: [prio 0] problem z salonem meblowym (zwrot mebli)
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes raczej
    > na wygranej pozycji (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij billingi
    > telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).

    Z bilingami moze byc problem - nie wiem, czy Orange takie wydaje dla POPa.
    --
    Olleo

  • 12. Data: 2006-11-29 16:02:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Wróblewski" napisał

    > A w tej sytuacji to slowo jednego vs. slowo drugiego, czyli jestes
    > raczej na wygranej pozycji

    Dlaczego na wygranej pozycji? Jest domniemanie racji konsumenta?
    Skoro coś twierdzi to musi to _udowodnić_.

    > (tylko zapewnij sobie swiadkow i wyciagnij
    > billingi telefonu na poparcie historii kontaktow z firma).

    Billing może być dowodem na fakt odbycia rozmowy, ale nie na jej treść.

  • 13. Data: 2006-11-29 20:55:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    >>> 2. Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie, według wzoru lub

    Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2006-11-29 22:03:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > Nawet bez świadków, vide art.4. u.1.

    Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
    wydania jest niezgodny z umową"?

  • 15. Data: 2006-11-30 13:23:45
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > raczej na

    > Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
    > wydania jest niezgodny z umową"?

    Moim zdaniem gosc (projektant) zapomnial sobie zapisac i poslal zamowienie
    do fabryki bez poprawek, a teraz nie chce poniesc kosztow (wypsnelo mu sie,
    ze to on ponosi konsekwencje czegos takiego). Projekt niestety i zamowienie
    do fabryki, to "dokument wewnetrzny".

    --
    Olleo

  • 16. Data: 2006-12-01 06:08:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 29.11.2006 Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał
    > raczej na

    > Na jakiej podstawie stwierdzić czy "towar konsumpcyjny w chwili jego
    > wydania jest niezgodny z umową"?

    Tu na żadnej. Ww. art. mówi, że jest to problem sprzedawcy. Skoro
    zaniedbał formy pisemnej, gdzie powinien był potwierdzić wszystkie
    ważniejsze p. umowy to niech teraz wykaże że rzeczywiście dostarczył to co
    zamówił klient.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2006-12-01 17:31:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał

    > Tu na żadnej. Ww. art. mówi, że jest to problem sprzedawcy.

    Nie sądzę by to twierdzenie wynikało z treści art.

    > Skoro
    > zaniedbał formy pisemnej, gdzie powinien był potwierdzić wszystkie
    > ważniejsze p. umowy to niech teraz wykaże że rzeczywiście dostarczył
    > to co zamówił klient.

    Może byłoby to logiczne, ale wskaż podstawę prawną.

    Na podstawie art. 2.2. sprzedawca miał obowiązek wydać klientowi
    specyfikację/projekt, jednak zaniedbanie tego nie jest obłożone
    żadną sankcją.

    Na podstawie art. 4.1., który przywołałeś, domniemywa się że niezgodność
    istniała w chwili wydania towaru JEŚLI STWIERDZONO NIEZGODNOŚĆ przed
    upływem pół roku. Żeby powoływać się na ten art. trzeba w ogóle wykazać że
    mamy do czynienia z niezgodnością a w tym przypadku nie ma jak.