  • 31. Data: 2017-05-08 01:17:26
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

    > No coz, jak i innych referendow, gdy zaglosuje mniej niz polowa.
    >
    > Ale ... a w druga strone ?
    > Powiedzmy ze zrobia referendum "czy chcesz przywrocenia gimnazjow" i
    > narod masowo orzeknie ze chce, i wynik bedzie wiazacy ... kogo
    > wiazacy? kto ma zmienic ustawy ?
    >
    > Trzeba by bylo precyzyjnie - czy chcesz uniewaznienia ustaw ... i tu
    > wpisujemy te, ktore zniosly gimnazja.

    Taaaa, jasne. Postaw pytanie "czy jesteś za wprowadzeniem w RP systemu
    parlamentarno-gabinetowego, prezydenckiego, kanclerskiego..." itp. A
    najpierw zadaj sobie pytanie jaka część głosujących wie w ogóle o co w
    tym chodzi i na czym te systemy polegają. 75% głosujących postawi czy
    krzyżyk na chybił trafił nie rozumiejąc nawet na co głosuje. No chyba że
    przy którymś z systemów dopisze się, że jeśli na niego zagłosujesz to
    dostaniesz na flaszkę albo coś w stylu 500+. Hołota zawsze pójdzie po
    prostu za żłobem.
    ---
    Ludzie idą na wybory by mieć WPŁYW. Nie idą by ktoś za nich decydował tylko
    by ktoś zrobił to, czego oni nie są w stanie. To kwestia WŁADZY. Nie pójdą
    na wybory w sprawie o której mogą decydować sami. Z reguły stawką jest to,
    co im zabrano.

  • 32. Data: 2017-05-08 08:45:22
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    >W dniu 07.05.2017 o 18:08, J.F. pisze:
    > [...]
    > Nie - tu nie ma możliwości, żeby wynik był wiążący - dajmy na to, że
    > "czy jesteś za zmianą konstytucji" wyjdzie na tak przy wystarczającej
    > frekwencji. I co - dalej nie można jej zmienić dopóki nie masz
    > większości konstytucyjnej w parlamencie. A jak ją masz to w dupie masz
    > czy się obywatele chcą zmieniać czy nie.

    Nie jest to prawda, wiedzą to wszyscy prawnicy. Zgodnie z konstytucją po takim
    referendum jakiś klub zgłasza projekt ustawy o zmianie konstytucji zgodnie z wynikiem
    referendum. Każdy poseł który głosuje przeciw idzie natychmiast pod Trybunał Stanu
    który pozbawi go statusu posła. Poseł nie może głosować przeciw woli narodu wyrażonej
    w wiążącym referendum.

  • 33. Data: 2017-05-08 09:08:01
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "Danusia" <d...@w...pl> pisze:
> [...]
    > przeciw idzie natychmiast pod Trybunał Stanu który pozbawi go statusu
    > posła. Poseł nie może głosować przeciw woli narodu wyrażonej w

    Tylko *jeden* klub poselski zgłosi swój projekt *po* referendum?
    Aż taką totalnie durną mamy opozycje?
    Może jest i durna ale nie aż tak :-)

    Jak opozycji ręce z dupy nie wyrosły to już tworzy _swój_ projekt
    zgodny/"zgodny" z pytaniem w referendum. Projekt z kilkoma istotnymi
    propozycjami na które _wszystkie_ PiS się nigdy nie zgodzi. Zdecydować
    się czy z niego skorzystać może później. Lepiej móc a nie chcieć niż
    chcieć a nie móc.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2017-05-08 11:10:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    W dniu 2017-05-07 o 18:08, J.F. pisze:

> [...]
    >ogóle o co w tym chodzi i na czym te systemy polegają. 75%
    >głosujących postawi czy krzyżyk na chybił trafił nie rozumiejąc nawet

    Nie mowie nie.
    Ale ... powiedzmy, ze ksiadz Rydzyk przekona i spoleczenstwo wybierze
    jeden system, wynik bedzie wiazacy ... kogo i do czego wiazacy ?

    P.S. A wlasciwie, to jaka jest roznica miedzy tymi trzema systemami ?
    Tylko w nazwach ?

    J.

  • 35. Data: 2017-05-08 11:15:09
    Temat: Re: prezia mam w dudzie [Przez referenda zejdziemy na psy "jak Szwajcaria"! ;-) ]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    >Naród wybiera swoich przedstawicieli durniu po to, żeby za niego
    >decydowali reprezentując interes tego narodu. A że nie potrafi ich
    >potem rozliczyć w kolejnych wyborach, to tylko świadczy o głupocie
    >tego narodu skoro wciąż u żłobów tkwią te same ryje. Masz przykład. W
    >2007 miano dosyć Pisowskiej durnoty i kogo znowu wybrano? Te same
    >ryje które były u koryta w 2007, bo elektorat potrafi tylko tak jak
    >ty wstawiać gwiazdki i podkreślenia a nie potrafi postawić krzyżyka
    >na karcie do głosowania.

    No wiesz, jakbys spojrzal na wyniki PiS, to by sie okazalo, ze ma on
    dosc stabilny elektorat.
    Tylko w 2007 troche im zabraklo i inni wygrali, w 2011 zabraklo, a w
    2015 narod zdecydowal, ze wiecej nie chce na te same ryje u koryta
    glosowac i mamy dobra zmiane :-)

    >EOT, bo to temat nie na tą grupę.

    A co proponujesz w zamian ?
    Demokracja jest kiepska, ale jak na razie nic lepszego nie wymyslono
    :-)

    J.

  • 36. Data: 2017-05-08 19:53:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2017 o 23:48, J.F. pisze:

    > Chodzi mi o inne referenda.

    Ale ja jestem ciekaw tego konkretnego - nie ma możliwości ani żeby było
    wiążące, ani w ogóle możliwości realizacji ewentualnego wyniku. Równie
    dobrze można pytać o pogodę na weekend.

    > Ano jest, co nie znaczy ze "prezydent nie ma mandatu aby o to pytac".

    Normalnie - prawo nie zezwala na proponowane przez niego rozwiązanie - i
    to nie byle jakie prawo a ustawa zasadnicza. Więc chyba nie ma mandatu
    do zadawania takiego pytania.

    > No, to jest ciekawa koncepcja ... czyzby ?

    Oczywiście - "suweren się wypowiedział, trybunał nie zgłasza sprzeciwu
    (jak dojdzie w kolejce do pytania to sprzeciw rozpatrzy negatywnie w
    terminie dwóch lat), wojska obrony terytorialnej się nie angażują, ale
    nie są przecież w stanie zapewnić bezpieczeństwa opozycji przed
    ewentualnymi wystąpieniami patriotycznymi..." Ciężko nie zauważać dużego
    prawdopodobieństwa że się szeregowy poseł zapatrzyła na sułtana
    tureckiego:( Niby czemu innemu miałoby takie pytanie służyć?

    > ZNP ?

    > Ale narod tak chce, to ... taki maly zamach stanu ?
    > Czy zaden zamach, tylko wypelnienie woli narodu :-)
    >
    > Hm, technicznie ... rozwiazanie Sejmu, skoro wiazacego referendum nie
    > wykonuje ?

    No dobra - mamy jakiego konstycjunalistę na grupie?

    > No to mamy zagwozdke:
    > -Duda chlapnal byle co, od serca, bez zastanowienia,
    > -wszystko bylo dobrze przemyslane i cos szykuja, na granicy bezprawia,
    > -a moze po prostu, zgodnie z poleceniem, przygotowuje ustroj
    > kanclerski, bo prezes ma ochote.

    A jakby ktoś miał wątpliwości, to wystarczy popatrzeć trochę w
    przeszłość... Nieciekawe czasy nadchodzą.

    Shrek

  • 37. Data: 2017-05-08 19:56:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2017 o 08:45, Danusia pisze:

> [...]
    który pozbawi go statusu posła. Poseł nie może głosować przeciw woli narodu wyrażonej

    Ale jakieś wsparcie? Nie to żebym kwestionował, ale... "czy jesteś za
    tym, żeby każdy poseł oddał połowę majątku a 1/4 najbogatszych trzy
    czwarte, ukrywających majątek rozstrzelać" i co?

    Shrek.

  • 38. Data: 2017-05-08 20:30:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-08 o 08:45, Danusia pisze:

    > Nie jest to prawda, wiedzą to wszyscy prawnicy. Zgodnie z
    > konstytucją po takim referendum jakiś klub zgłasza projekt ustawy o
    > zmianie konstytucji zgodnie z wynikiem referendum.

    A jak żaden nie zgłosi?

    > Każdy poseł który
    > głosuje przeciw idzie natychmiast pod Trybunał Stanu który pozbawi go
    > statusu posła.

    Posłowie, poza jednym przypadkiem nie podpadają pod Trybunał Stanu, i
    akurat to nie jest ten przypadek.

    > Poseł nie może głosować przeciw woli narodu wyrażonej
    > w wiążącym referendum.

    A kto mu zabroni?

  • 39. Data: 2017-05-09 11:20:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 23:20, Sonn pisze:

> [...]
    > koryta w 2007, bo elektorat potrafi tylko tak jak ty wstawiać gwiazdki i
    > podkreślenia a nie potrafi postawić krzyżyka na karcie do głosowania.

    hmmm.... A jaki jest wybór? Za bardzo nie możesz wybierać. Ograniczono
    Twoje bierne prawo wyborcze, zabezpieczono się na tyle, żeby "obce" siły
    miały utrudniony start, a nawet jak się dostaną, to tak, by musiały
    naruszyć zasady finansowania, więc za długo nie będą... Więc wyboru w
    zasadzie nie ma.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2017-05-09 11:23:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-07 o 23:22, Sonn pisze:

    > A ktoś cię zmusza do głosowania na złodzieja lub jego złodziejską partię?

    Problem jest taki, że głosując na pana x, glosujesz na wszystkich którzy
    sa na liście razem z panem x.... No właśnie, czyli nawet głosując na
    niezłodzieja, dajesz głos złodziejowi (jesli jest na tej samej liście)...

    --
    http://kaczus.ppa.pl