-
1. Data: 2008-11-06 20:17:56
Temat: prawo w badaniach marketingowych
Od: "moonwalker" <raf23[no-spam]@op.pl>
witam, czy zna ktos moze akty prawne okreslajace udzial dzieci w badaniach
marketingowych?
Znalazlem duzo informacji nt. prawa w reklamie (w kontekscie dzieci) ale nt.
ich udzialu w badaniach niestety nie...
pozdr.
-
2. Data: 2008-11-07 06:45:00
Temat: Re: prawo w badaniach marketingowych
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
Dnia Thu, 6 Nov 2008 21:17:56 +0100, moonwalker napisał(a):
> witam, czy zna ktos moze akty prawne okreslajace udzial dzieci w badaniach
> marketingowych?
> Znalazlem duzo informacji nt. prawa w reklamie (w kontekscie dzieci) ale nt.
> ich udzialu w badaniach niestety nie...
> pozdr.
badań marketingowych typu który cukierek bardziej ci smakuje ?
osoby do ukończonych lat 13 tylko za całkowitą zgodą i wiedzą opiekunów
prawnych (najczęsciej rodziców); osoby takie nie mogą podpisywać żadnych
umów, podpisują rodzine jako przedstawiciel ustawowy;
Od 13 do ukończonych 18 lat, podpisują osobiście, ale muszą mieć zgodę
przedstawiciela ustawowego, najlepiej na piśmie, nie jest konieczne
notarialne, ale bezpieczniej z podpisem notarialnie poświadczonym (dla
ewentualnych późniejszych sporów trudniej jest taką zgodę obalić)
a badać osoby do lat 13 można, idziesz do podstawówki do 1 czy 2 klasy i
zadajesz pytania, a potem zbiorczo opracowujesz wyniki.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt z kw1618 przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ kolej Warszawa galeria wielotematyczna
-
3. Data: 2008-11-07 10:07:19
Temat: Re: prawo w badaniach marketingowych
Od: "moonwalker" <raf23[no-spam]@op.pl>
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
wiadomości news:gf0o5d$ngo$1@inews.gazeta.pl...
> Dnia Thu, 6 Nov 2008 21:17:56 +0100, moonwalker napisał(a):
>
>> witam, czy zna ktos moze akty prawne okreslajace udzial dzieci w
>> badaniach
>> marketingowych?
>> Znalazlem duzo informacji nt. prawa w reklamie (w kontekscie dzieci) ale
>> nt.
>> ich udzialu w badaniach niestety nie...
>> pozdr.
>
> badań marketingowych typu który cukierek bardziej ci smakuje ?
>
> osoby do ukończonych lat 13 tylko za całkowitą zgodą i wiedzą opiekunów
> prawnych (najczęsciej rodziców); osoby takie nie mogą podpisywać żadnych
> umów, podpisują rodzine jako przedstawiciel ustawowy;
>
> Od 13 do ukończonych 18 lat, podpisują osobiście, ale muszą mieć zgodę
> przedstawiciela ustawowego, najlepiej na piśmie, nie jest konieczne
> notarialne, ale bezpieczniej z podpisem notarialnie poświadczonym (dla
> ewentualnych późniejszych sporów trudniej jest taką zgodę obalić)
>
>
> a badać osoby do lat 13 można, idziesz do podstawówki do 1 czy 2 klasy i
> zadajesz pytania, a potem zbiorczo opracowujesz wyniki.
>
dzieki za odpowiedz! A na jaka podstawy prawne mozna w takich przypadkach
sie powolac?
-
4. Data: 2008-11-07 19:45:09
Temat: Re: prawo w badaniach marketingowych
Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>
"moonwalker" <raf23[no-spam]@op.pl> wrote
> A na jaka podstawy prawne mozna w takich przypadkach sie powolac?
Kodeks cywilny.
Aczkolwiek mam pewne wątpliwości, czy zawsze ma to zastosowanie (granica
wieku). Czy jakaś drobna akcja, typu pytanie-odpowiedź co sądzi na ten temat
to w ogóle zawarcie umowy z tym dzieciakiem??? Bo granica wieku dotyczy
czynności cywilnoprawnych.