  • 1. Data: 2008-11-06 20:17:56
    Temat: prawo w badaniach marketingowych
    Od: "moonwalker" <raf23[no-spam]@op.pl>

    witam, czy zna ktos moze akty prawne okreslajace udzial dzieci w badaniach
    marketingowych?
    Znalazlem duzo informacji nt. prawa w reklamie (w kontekscie dzieci) ale nt.
    ich udzialu w badaniach niestety nie...
    pozdr.

  • 2. Data: 2008-11-07 06:45:00
    Temat: Re: prawo w badaniach marketingowych
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 6 Nov 2008 21:17:56 +0100, moonwalker napisał(a):

> [...]
    > marketingowych?
    > Znalazlem duzo informacji nt. prawa w reklamie (w kontekscie dzieci) ale nt.

    badań marketingowych typu który cukierek bardziej ci smakuje ?

    osoby do ukończonych lat 13 tylko za całkowitą zgodą i wiedzą opiekunów
    prawnych (najczęsciej rodziców); osoby takie nie mogą podpisywać żadnych
    umów, podpisują rodzine jako przedstawiciel ustawowy;

    Od 13 do ukończonych 18 lat, podpisują osobiście, ale muszą mieć zgodę
    przedstawiciela ustawowego, najlepiej na piśmie, nie jest konieczne
    notarialne, ale bezpieczniej z podpisem notarialnie poświadczonym (dla
    ewentualnych późniejszych sporów trudniej jest taką zgodę obalić)

    a badać osoby do lat 13 można, idziesz do podstawówki do 1 czy 2 klasy i
    zadajesz pytania, a potem zbiorczo opracowujesz wyniki.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ kolej Warszawa galeria wielotematyczna

  • 3. Data: 2008-11-07 10:07:19
    Od: "moonwalker" <raf23[no-spam]@op.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:gf0o5d$ngo$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >

    > a badać osoby do lat 13 można, idziesz do podstawówki do 1 czy 2 klasy i
    > zadajesz pytania, a potem zbiorczo opracowujesz wyniki.

    dzieki za odpowiedz! A na jaka podstawy prawne mozna w takich przypadkach
    sie powolac?

  • 4. Data: 2008-11-07 19:45:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "moonwalker" <raf23[no-spam]@op.pl> wrote
    > A na jaka podstawy prawne mozna w takich przypadkach sie powolac?

    Kodeks cywilny.
    Aczkolwiek mam pewne wątpliwości, czy zawsze ma to zastosowanie (granica
    wieku). Czy jakaś drobna akcja, typu pytanie-odpowiedź co sądzi na ten temat
    to w ogóle zawarcie umowy z tym dzieciakiem??? Bo granica wieku dotyczy
    czynności cywilnoprawnych.