  • 1. Data: 2007-02-22 11:27:38
    Temat: prawo skarbowe dziala w stecz
    Od: "jętek" <...@...pl>

    Witam,

    moze to powinienem wyslac na grupe podatki, ale bardziej interesuje mnie
    zagadnienie prawne.

    Historia choroby:
    1. W 2005 wystapilem o Postanowienie ws podatku za rok 2004/2005,
    Postanowienie uznalo moje racje.
    2. W 2006 roku Minister Finansow wydal interpretacje sprawy na ktora
    wystawiono mi Postanowienie - MF nie uznal moich racji (nie stricte mojej
    osoby, lecz spraw analogicznych)
    3. W 2007 roku US wzywa mnie i okzauje interpretacje MF i nakazuje oddac
    pieniadze.

    Czy prawo skarbowe dziala wstecz?

  • 2. Data: 2007-02-22 11:37:24
    Temat: Re: prawo skarbowe dziala w stecz
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 12:27:38 +0100, jętek napisał(a):

> [...]
    > osoby, lecz spraw analogicznych)
    > 3. W 2007 roku US wzywa mnie i okzauje interpretacje MF i nakazuje oddac

    No właśnie chodzi o to, że prawo nie działa wstecz. Prawo było zawsze takie
    samo tylko się zmieniła interpretacja MF, która nie jest źródłem prawa.
    Natomiast jeśli masz prawomocną decyzję to AFAIK jest ona już na bank
    niepodważalna. Nie wiem jednak co masz na myśli pisząc "postanowienie"?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 3. Data: 2007-02-22 12:18:39
    Od: "jętek" <...@...pl>

> [...]
    > Natomiast jeśli masz prawomocną decyzję to AFAIK jest ona już na bank
    > niepodważalna. Nie wiem jednak co masz na myśli pisząc "postanowienie"?

    US nie wydał mi Decyzji a Postanowienie

  • 4. Data: 2007-02-22 12:23:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    jętek wrote:

    > US nie wydał mi Decyzji a Postanowienie

    Nie wiem, nie znam się na podatkach.
    Tak czy inaczej nie ma to nic wspólnego z zasadą nieretroakcji.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 5. Data: 2007-02-23 07:27:48
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > osoby, lecz spraw analogicznych)
    > 3. W 2007 roku US wzywa mnie i okzauje interpretacje MF i nakazuje oddac

    Art. 14b ordynacji podatkowej. O ile mi wiadomo, jeśli stan prawny się nie
    zmienił, cały czas mowa o tym samym stanie faktycznym, sama interpretacja
    MF nie wystarczy, muszą wydać decyzję uchylającą tamto postanowienie. Przy
    czym nie działa to wstecz (§ 5 ww. artykułu).
    Ale specjalistą od podatków ja nie jestem, ostatnio po prostu miałem
    przyjemność rozgryzać takie jedno postanowienie na innym gruncie ;)
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/