  • 1. Data: 2006-09-07 19:54:49
    Temat: prawo prasowe
    Od: KeiCi <k...@o...domyslsie.pl>

    Witam

    Nurtuja mnie kilka pytan z tym zwiazanych:
    - czy "gazetka bazplatna" wydawana co miesiac podlega
    pod te ustawe?
    Jezeli tak:
    - czy wymaga rejestracji wydawanie takiego pisma i
    jak sprawdzic czy zostalo zarejestrowane?
    - z jakiego "urzedu" sa scigane uchybienia w dostosowaniu
    sie do tej ustawy?

    gdyby ktos potrafil mi odpowiedziec bede bardzo wdzieczny
    --
    KeiCi :: tel: <priv> :: gg: 3365539
    "taka prawda.. więc lepiej naucz się

  • 2. Data: 2006-09-07 20:08:42
    Temat: Re: prawo prasowe
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KeiCi napisał(a):
    > Witam
    >
    > Nurtuja mnie kilka pytan z tym zwiazanych:
    > - czy "gazetka bazplatna" wydawana co miesiac podlega
    > pod te ustawe?

    Teoretycznie tak, ale... W zasadzie w takim przypadku można powiedzieć,
    że zależy to od decyzji wydawcy, chociaż formalnie obowiązek istnieje.
    ALe zawsze można z tego zrobić biuletyn samorządowy albo coś innego.

    > Jezeli tak:
    > - czy wymaga rejestracji wydawanie takiego pisma i
    > jak sprawdzic czy zostalo zarejestrowane?

    W przypadku rejestracji wydawca jest obowiązany podawać numer indeksu.
    Dodatkowo w sądzie wojewódzkim jest prowadzony rejestr wydawnictw.

    > - z jakiego "urzedu" sa scigane uchybienia w dostosowaniu
    > sie do tej ustawy?

    Art. 45 Prawa prasowego - Kto wydaje dziennik lub czasopismo bez
    rejestracji albo zawieszone - podlega grzywnie albo karze ograniczenia
    wolności.

    Brak przepisów wykonawczych, więc nie za bardzo wiadomo, kto ściga.
    Pewnie prokuratura.

    M.

  • 3. Data: 2006-09-07 20:57:22
    Od: KeiCi <k...@o...domyslsie.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Teoretycznie tak, ale... W zasadzie w takim przypadku można powiedzieć,
    > że zależy to od decyzji wydawcy, chociaż formalnie obowiązek istnieje.
    > ALe zawsze można z tego zrobić biuletyn samorządowy albo coś innego.

    Wydawca na pierwszej stronie umiescil napis "miesiecznik", wiec podlega
    na moj rozum po obowiazek rejestracji.

    > W przypadku rejestracji wydawca jest obowiązany podawać numer indeksu.
    > Dodatkowo w sądzie wojewódzkim jest prowadzony rejestr wydawnictw.

    Powinienem wiec zglosic sie do sadu wojewodzkiego z zapytaniem czy
    wydawnictwo jest zarejestrowane. Dobrze rozumiem?

> [...]
    > wolności.
    >
    > Brak przepisów wykonawczych, więc nie za bardzo wiadomo, kto ściga.

    Wiec doniesienie do prokuratury o wykroczeniu? "Wykroczenie" jest
    wlasciwym terminem?

  • 4. Data: 2006-09-07 21:02:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KeiCi napisał(a):

    > Powinienem wiec zglosic sie do sadu wojewodzkiego z zapytaniem czy
    > wydawnictwo jest zarejestrowane. Dobrze rozumiem?

    Zacznij od sprawdzenia ISSN
    http://alpha.bn.org.pl/search*pol/i

    > Wiec doniesienie do prokuratury o wykroczeniu? "Wykroczenie" jest
    > wlasciwym terminem?

    ZTCW wykroczenia są skatalogowane w Kodeksie wykroczeń ;-) Więc pewnie
    przestepstwo.

    M.

  • 5. Data: 2006-09-07 21:28:15
    Od: KeiCi <k...@o...domyslsie.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Zacznij od sprawdzenia ISSN
    > http://alpha.bn.org.pl/search*pol/i

    ISBN raczej nie maja, bo powinni a nie maja umieszczonego tego w stopce.
    Adresu zreszta tez nie (jest tylko adres drukarni).

    Wow, jak to brzmi :)

    dzieki bardzo za informacje.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-09-07 21:34:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    KeiCi napisał(a):

    > ISBN raczej nie maja, bo powinni a nie maja umieszczonego tego w stopce.
    > Adresu zreszta tez nie (jest tylko adres drukarni).

    Dla wydawnictw periodycznych jest ISSN. ISBN dotyczy jednorazowych, np.
    książek

    M.

  • 7. Data: 2006-09-08 07:21:53
    Od: KeiCi <k...@o...domyslsie.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Dla wydawnictw periodycznych jest ISSN. ISBN dotyczy jednorazowych, np.
    > książek

    Moja pomylka, zrzucam to na karb poznej pory i zmieczenia. Oczywiscie
    chodzilo mi o ISSN.
    Wlasciwie to w stopce jest tylko Nazwa, tekst "Bezplatny Biuletyn
    informacyjny", Nazwisko redaktora i adresy internetowe. Ilosc
    egzemplarzy.
    Plus nazwa i adres drukarni ale to jak powinno byc.