  • 1. Data: 2008-11-14 10:02:15
    Temat: [prawo pracy] Wypowiedzenie w czasie delegacji
    Od: Grzexs <g...@g...pl.pl>

    Czy przebywając w delegacji poza Polską firma może mi wręczyć
    wypowiedzenie przesyłając je faksem?

    Grzexs

  • 2. Data: 2008-11-14 10:06:35
    Temat: Re: [prawo pracy] Wypowiedzenie w czasie delegacji
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzexs pisze:

    > Czy przebywając w delegacji poza Polską firma może mi wręczyć
    > wypowiedzenie przesyłając je faksem?

    Można, choć forma pisemna nie będzie zachowana. Stosunek pracy się
    rozwiąże chyba że się pracownik odwoła do sądu. Ale jak jest faks to
    pewnie jest i pismo, które zostanie doręczone później, pocztą.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-14 10:46:25
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Johnson wrote:

    > Można, choć forma pisemna nie będzie zachowana. Stosunek pracy się
    > rozwiąże chyba że się pracownik odwoła do sądu. Ale jak jest faks to
    > pewnie jest i pismo, które zostanie doręczone później, pocztą.

    Ale okres wypowiedzenia bedzie liczony od chwili SKUTECZNEGO
    poinformowania pracownika, a wiec od chwili dostarczenia pisma normalnie
    (a nie faksem). Chyba ze pracownik chce wypowiedzenia, wtedy obie strony
    moga uznac faks za wystarczajacy. Jelsi jednak pracownik odwola sie do
    sadu - to sad uzna ze liczy sie okres od pisma.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-11-14 15:40:16
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Grzexs wrote:
    > Czy przebywając w delegacji poza Polską firma ...

    firma w delegacji? bez sensu.

    gacek

  • 5. Data: 2008-11-14 18:27:23
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Fri, 14 Nov 2008 16:40:16 +0100, gacek napisał(a):

    > firma w delegacji? bez sensu.

    Może jednoosobowa. Właściwie dwuosobowa, bo sam sobie nie mógłby
    wypowiedzieć niczego.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2008-11-14 18:53:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfjib6$nco$2@inews.gazeta.pl Grzexs
    <g...@g...pl.pl> pisze:

    > Czy przebywając w delegacji poza Polską firma może mi wręczyć
    > wypowiedzenie przesyłając je faksem?
    Co to znaczy, że _firma_ przebywa w delegacji poza Polską?
    Jak można coś _wręczyć_ przesyłając faxem?
    Przesłanie faxem nie stanowi skutecznego dostarczenia jeśli nie zostało
    potwierdzone przez adresata.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2008-11-14 21:06:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick pisze:

    > Ale okres wypowiedzenia bedzie liczony od chwili SKUTECZNEGO
    > poinformowania pracownika, a wiec od chwili dostarczenia pisma normalnie
    > (a nie faksem).

    Nie. Oświadczenie jest skuteczne z chwilą kiedy adresat mógł zapoznać
    się z jego treścią, czyli z chwila otrzymania faksu (pomijam jak
    pracodawca do udowodni).

    Uchwała SN z dnia 2 października 2002 r. (III PZP 17/02)

    Doręczenie pracownikowi za pomocą faksu pisma pracodawcy wypowiadającego
    umowę o pracę jest skuteczne i powoduje rozpoczęcie biegu terminu
    przewidzianego w art. 264 § 1 KP, ale stanowi naruszenie art. 30 § 3 KP.

    [OSNP 2003/20/481, Biul.SN 2002/10/4, OSNP-wkł. 2002/20/1, M.Prawn.
    2003/1/10, Pr.Pracy 2003/9/33, PiZS 2003/11/33, Palestra 2004/3-4/265,
    M.Prawn. 2004/4/187, OSP 2004/9/109]

  • 8. Data: 2008-11-15 10:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, Przemysław Bernat wrote:

    > Może jednoosobowa. Właściwie dwuosobowa, bo sam sobie nie mógłby
    > wypowiedzieć niczego.

    Nie, jednoosobowa - jednoosobowość firmy oznacza jednoosobowość
    przedsiębiorcy, a nie brak pracowników :D

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-11-17 08:55:24
    Od: Grzexs <g...@g...pl.pl>

    > Co to znaczy, że _firma_ przebywa w delegacji poza Polską?
    > Jak można coś _wręczyć_ przesyłając faxem?
    > Przesłanie faxem nie stanowi skutecznego dostarczenia jeśli nie zostało
    > potwierdzone przez adresata.

    No "firma" znaczy tyle co "pracodawca". Źle się wyraziłem, ale i tak
    zostałem przez większość zrozumiany.

    Grzexs

  • 10. Data: 2008-11-17 19:59:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gfrbhs$s4g$1@inews.gazeta.pl Grzexs
    <g...@g...pl.pl> pisze:

    > No "firma" znaczy tyle co "pracodawca".
    Znaczy pracodawca przebywa na delegacji i pytasz, czy może ci wypowiedzieć w
    tym czasie umowę o pracę? ;)

    > Źle się wyraziłem, ale i tak zostałem przez większość zrozumiany.
    Zostałeś zrozumiany przez wszystkich. Część dała ci do zrozumienia, że nie
    umiesz się wysłowić lub formułujesz zdania niechlujnie. Dzięki nim będziesz
    się mógł poprawić.
    A wszystko za darmo. :))

    --
    Jotte