  • 1. Data: 2006-03-24 16:06:58
    Temat: prawo o ruchu drogowym a parking hipermarketu
    Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>

    Witam

    Jest parking przy centrum handlowym, przy wjeździe nie ma tabliczki
    informującej o obowiązywaniu przepisów ustawy prawa o ruchu drogowym.
    Wewnątrz parkingu są jedynie znaki poziome na jezdni nakazujące zatrzymanie
    się P-12, P-13.

    Normalnie powinny one obowiązywać razem ze znakami B-2, B-32, A-7.

    Czyli w przypadku obowiązywania przepisów "kodeksu drogowego" same znaki
    P-12 i P-13 nie były by ważne.

    Jak jest w przypadku braku informacji, że na drodze wewnętrznej centrum
    handlowego obowiązuje "kodeks drogowy"? Czy w razie kolizji można powoływać
    się na brak łącznych znaków poziomych i pionowych?

    Pozdrawiam

    PrzemekK

    smeno@tlen..pl - wytnij kropka

  • 2. Data: 2006-03-24 16:38:38
    Temat: Re: prawo o ruchu drogowym a parking hipermarketu
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy w razie kolizji można powoływać
    > się na brak łącznych znaków poziomych i pionowych?

    Moim zdanie można. Ale czy nie lepiej pod hipermarketem po prostu nikomu nie
    ufać? Ja nie ufam nikomu...
    Ale jeśli już się zdarzy to myślę, że powoływać się trzeba. Sam P-12 i P-13
    niczego nie znaczy...

  • 3. Data: 2006-03-24 16:57:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kasi i Przemek [###smeno@tlen..pl.###] napisał:

    Przepisy PoRD stosuje sie wszędzie i wcale nie musi być żadnej
    tabliczki. Z tym, że poza drogami publicznymi w ograniczonym zakresie,
    w jakim jest to niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego.

    Natomiast co do wadliwego oznakowania, to moim zdaniem należało by w
    takim wypadku zastosować zasadę ograniczonego zaufania. Wszak, jak na
    drodze publicznej dojeżdżasz do skrzyżowania i widzisz prostopadły
    pas, a nie ma znaku STOP, to i tak zahamujesz, spodziewając się, że
    może ktoś ów znak ukradł.

  • 4. Data: 2006-03-24 19:26:51
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości

    > Jak jest w przypadku braku informacji, że na drodze wewnętrznej
    > centrum handlowego obowiązuje "kodeks drogowy"? Czy w razie kolizji
    > można powoływać się na brak łącznych znaków poziomych i pionowych?

    W twoim rozumowaniu może być błąd - na jakiej to podstawie twiedzisz ,że
    jest to droga ,a nie teren prywatny centrum handlowego ?Czy na prywatnym
    podwórku poustawiasz znaki pionowe ?- mam wątpliwośći ,jeżeli już to właśnie
    powyznaczasz miejsca do parkowania i drogi dojazdowe przy pomocy "znaków
    poziomych"
    barakuda

  • 5. Data: 2006-03-24 19:56:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    barakuda <b...@o...pl> w

    > Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości

    > W twoim rozumowaniu może być błąd - na jakiej to podstawie twiedzisz ,że
    > jest to droga ,a nie teren prywatny centrum handlowego ?

    Bo przy wjeździe i wyjeździe stoi znak d-46/d-47?

> [...]
    to właśnie
    > powyznaczasz miejsca do parkowania i drogi dojazdowe przy pomocy "znaków

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że znaki poziome wyznaczają *drogi*
    dojazdowe na tym /prywatnym podwórku/?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-03-24 21:07:43
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    > barakuda <b...@o...pl> w
    >>
    > Na jakiej podstawie twierdzisz, że znaki poziome wyznaczają *drogi*
    > dojazdowe na tym /prywatnym podwórku/?

    a czy twoim zdaniem, " znaki poziome " to dokładnie to samo co znaki poziome
    to jedno a drugie ,czytaj uważnie ,ja niczego nie twierdzę

    barakuda

  • 7. Data: 2006-03-25 08:59:53
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kasi i Przemek napisał(a):
> [...]
    > informującej o obowiązywaniu przepisów ustawy prawa o ruchu drogowym.
    > Wewnątrz parkingu są jedynie znaki poziome na jezdni nakazujące zatrzymanie

    to sa malowanki :)

    > Normalnie powinny one obowiązywać razem ze znakami B-2, B-32, A-7.

    zgadza sie

    > Czyli w przypadku obowiązywania przepisów "kodeksu drogowego" same znaki
    > P-12 i P-13 nie były by ważne.

    zgadza sie

    > Jak jest w przypadku braku informacji, że na drodze wewnętrznej centrum
    > handlowego obowiązuje "kodeks drogowy"? Czy w razie kolizji można powoływać
    > się na brak łącznych znaków poziomych i pionowych?

    oczywiscie, w takim wypadku po prostu sa to skrzyzowania rownorzedne

    Jacek

  • 8. Data: 2006-03-25 09:07:36
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Kasi i Przemek napisał(a):
> [...]
    > informującej o obowiązywaniu przepisów ustawy prawa o ruchu drogowym.
    > Wewnątrz parkingu są jedynie znaki poziome na jezdni nakazujące zatrzymanie

    Polecam ten post z grupy pl.misc.samochody, sytuacja dokladnie taka sama
    jak w przypadku opisywanym przez Ciebie.
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/brow
    se_thread/thread/4186b59e16506522/318a80e799532c41?q
    =kapelusz&rnum=2#318a80e799532c41

    Jacek

  • 9. Data: 2006-03-25 13:07:08
    Od: "barakuda" <b...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    http://groups.google.pl/group/pl.misc.samochody/brow
    se_thread/thread/4186b59e16506522/318a80e799532c41?q

    W jednym z postów jest napisane ,że :"jest to skrajna nieodpowiedzialność
    zarządcy terenu" - ja bym powiedział więcej to skrajna nieodpowiedzialność "
    redaktorów" kodeksu drogowego ,bo w trosce o interesy wymyślją gaśnice a
    nie potrafią dookonać drobnego wpisu dotyczącego takich parkingów który może
    brzemieć tak:
    "zasady kodeksu drogowego stosuje się do wszelkiego rodzaju prkingów - w
    tym wyznaczonych na terenach prywatnych jako stałe lub czasowe"
    i by było proste masz parking to oznacz go prawidłowo ,a i użytkownicy nie
    musieli by "myśleć" ,wystarczyło by stosowali się do zasad w kodeksie
    określonych.
    barakuda

  • 10. Data: 2006-03-25 13:31:47
    Od: "vati" <v...@p...onet.pl>

    Jezeli nie ma informacji, ze prawo o ruchu drogowym nie obowiązuje - to nie
    ma co się zastanawiać, tylko trzeba sie do niego stosowac. Poza tym nie
    mozna tak sobie wyłączyć stosowania ustawy, bo jest ona powszechnie
    obowiązująca i nie mogą jej wyłączyć akty nizszego rzedu. Wiec nawet
    regulamin parkingu - gdyby był sprzeczny z ustawa - nie obowiazuje. A to, ze
    te dupki nie potrafią dobrze pooznaczać parkingu - to juz problem kierowców
    :(