  • 1. Data: 2006-05-17 08:34:03
    Temat: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
    Od: "rosak" <h...@t...pl>

    Witam,
    pytanie chyba proste jednak brak mi czasu aby samemu znaleźć odpowiedź w
    gąszczu ustaw i rozporządzeń.
    Kupiliśmy niedawno z żoną elektroniczą niańkę dla dziecka za ok. 200 zł. po
    5 dniach używania zauważyłem że sprzęt nie jest do końca sprawny (nadajnik
    nie działa na samej baterii, po odłączeniu zasilacza). Od razu udaliśmy się
    do sklepu. Pani przyjęła reklamację i poinformowała mnie że sprzęt podlega
    gwarancji a termin naprawy to min. 14 dni. Zapytałem czy przypadkiem sprzęt,
    w którym wykryto wadę w ciągu 7 dni (a może nawet jest to 10 dni) nie
    podlega natychmiastowej wymianie, na co odpowiedziała że oni i tak starają
    się to zrealizować jak najszybciej i że aktualnie nie mają na miejscu
    takiego sprzętu ale że kierownik dowiezie z hurtowni za 3 dni. Stwierdziłem
    ze 3 dni nas nie zbawią i że poczekamy. Jednak po 3 dniach w sklepie był
    kierownik który stwierdził że nadal sprzętu nie ma i dalej swoje że termin
    naprawy wynosi 14 dni.

    Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy?

    Nie byłoby problemu gdyby nie to że życie bez takiego małego wynalazku staje
    się dosyć uciążliwe.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    rosak

  • 2. Data: 2006-05-17 08:51:27
    Temat: Re: prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu
    Od: DonWito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Wed, 17 May 2006 10:34:03 +0200, rosak napisał(a):

    > Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy?

    Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów.
    pzdrw,
    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)

  • 3. Data: 2006-05-17 09:08:32
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    > Moje pytanie: czy mogę żądać od sklepu natychmiastowego zwrotu pieniędzy?

    --> towar nie jest zgody z umową (tym za co zapłaciłeś), więc możesz.

  • 4. Data: 2006-05-17 10:07:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.05.2006 Michał <d...@g...pl> napisał/a:
    > --> towar nie jest zgody z umową (tym za co zapłaciłeś), więc możesz.

    Jasne, że może, z tym że wątpliwe czy skutecznie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-05-17 10:08:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.05.2006 DonWito <q...@c...barg.cy> napisał/a:
    > Nie. Patrz archiwum i strona Federacji Konsumentów.

    Tak.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-05-17 11:01:21
    Od: DonWito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Wed, 17 May 2006 18:08:52 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Tak.

    IMHO:
    zakup podlega ustawie o szczególnych warunkach (etc. etc.);
    był dokonany osobiście w skepie;
    kupujący może skorzystać więc z gwarancji na towar (jeśli została
    wydana) albo reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową na
    podstawie ustawy. jeśli reklamuje z tytułu gwarancji, to w ogóle nie ma
    co o tym gadać na grupie. jeśli z tytułu niezgodności - to tryb
    reklamacji opisuje art. 4 ustawy, który przewiduje możliwość:
    1) w pierwszej kolejności żądania doprowadzenia do stanu zgodności
    przez naprawę lub wymianę na nowy
    2) czas 14 dni dla sprzedawcy na ustosunkowanie się do żądania
    3) dopiero w drugiej kolejności prawo odstąpienia od umowy (zwrotu
    pieniędzy) jeśli sprzedawca nie może zrealizować żądania z p. 1

    wg mnie oznacza to, że nie można opierając się na obowiązującym
    prawie żądać od sprzedawcy natychmiastowego zwrotu pieniędzy.

    Czy potrafisz to jakoś uzasadnić swoje zdanie?

    pozdrawiam,
    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)

  • 7. Data: 2006-05-18 05:33:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > wg mnie oznacza to, że nie można opierając się na obowiązującym
    > prawie żądać od sprzedawcy natychmiastowego zwrotu pieniędzy.
    > Czy potrafisz to jakoś uzasadnić swoje zdanie?

    Oj zwykle czepialstwo z mojej strony, akurat w Twoim przypadku
    nieuzasadnione a raczej nie w Ciebie wymierzone: w koncu zadac moze z tym,
    ze bedzie to zadanie nieskuteczne i tyle. Irytuja mnie ludzie ktorzy
    zadaja powtarzajace sie do znudzenia pytania i nawet im sie nie chce na
    tydzien wstecz archiwum przeszukac.

    --
    Marcin