  • 1. Data: 2004-11-24 15:01:34
    Temat: prawo jazdy-zdane ale nie wydane...co na to policjant???
    Od: "arek" <a...@o...pl>

    witam.
    mam pytanko do szanownych kolegów lub koleżanek.mianowicie :
    wyobrazmy sobie sytuacje-zdałem prawo jazdy (2 dni temu) ,papiery z osrodka
    egzaminacyjnego zostają przesłane do urzędu miasta.ja zaczynam jeżdzić autem-bo
    muszę-co w takim przypadku zrobi policjant który mnie skontroluje ????
    co mi grozi w takim przypadku ?????
    dzięki z góry za odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-11-24 15:46:57
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > muszę-co w takim przypadku zrobi policjant który mnie skontroluje ????
    > co mi grozi w takim przypadku ?????

    Dostaniesz mandat i na dodatek stracisz prawo jazdy ;-)

  • 3. Data: 2004-11-24 16:13:41
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "arek" <a...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:5b3d.0000152d.41a4a24d@newsgate.onet.pl

> [...]
    > osrodka egzaminacyjnego zostają przesłane do urzędu miasta.ja zaczynam
    > jeżdzić autem-bo muszę-co w takim przypadku zrobi policjant który mnie

    To, co grozi za jazdę bez uprawnień. (bo ich nie masz)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    ...ostatnio ojciec przeczytał w pewnej ankiecie, że najwięcej wypadków

  • 4. Data: 2004-11-24 16:29:23
    Od: "Realista" <r...@s...o2.pl>

    Użytkownik "arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    autem-bo
    > muszę-co w takim przypadku zrobi policjant który mnie skontroluje ????

    Mandat za jazde bez dokumentu potwierdzajacego posiadanie uprawnien do
    kierowania pojazdem

  • 5. Data: 2004-11-24 17:25:54
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia 24 Nov 2004 16:01:34 +0100, arek <a...@o...pl> napisał:

> [...]
    > autem-bo
    > muszę-co w takim przypadku zrobi policjant który mnie skontroluje ????

    Prowadzenie pojazdu bez dokumentów to wykroczenie.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 6. Data: 2004-11-24 17:59:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    Generalnie napisano Ci już, ze mandat. Ja chciałem rozwinąć myśl w kierunku
    "bo muszę". W niektórych wypadkach może to powodować, ze nie popełnisz
    wykroczenia. jakbyś na przykład wiózł rannego do szpitala. Wówczas możesz
    się na stan wyższej konieczności powołać. A nie napisałeś nic bliższego o
    tym "muszę", więc taka moja dygresja.

  • 7. Data: 2004-11-24 19:28:31
    Od: ":: Solana ::" <s...@h...com>

    "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> skrev i meddelandet

    > To, co grozi za jazdę bez uprawnień. (bo ich nie masz)

    Bardzo dziwne.
    Czyli uprawnienie do prowadzenia pojazdu ma sie, gdy mozna pokazac papier?
    Wazny jest papier, nie zdany egzamin?

    W Szwecji mozna juz jezdzic chwile po zdanym egzaminie - wystarczy przy
    kontroli pokazac odciniek oryginalu, ktory egzaminator przekazuje do bazy
    danych. Tutaj nie popelnia sie ani wykroczenia, ani nie dostaje mandatu, bo
    przeciez osoba ktora zdala egzamin, ma juz prawo jazdy...............

    magda

  • 8. Data: 2004-11-24 19:57:19
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Realista" <r...@s...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Mandat za jazde bez dokumentu potwierdzajacego posiadanie uprawnien do
    > kierowania pojazdem
    Czy jeśli ktoś prowadzi po pijaku, zostanie zatrzymany przez Policję i
    przebadany homologowanym alkomatem - policja stwierdzi stan nietrzeźwości,
    zatrzyma prawo jazdy i skieruje sprawę do prokuratury to czy jeśli taki
    zawodnik, który jest w sprawie jedynie podejrzanym nadal jeździ (pomijając
    jazdę bez dokumentu) popełnia wykroczenie? Czy jeśli spowoduje wypadek, to
    Zakład Ubezpieczeń ma regres do kierującego? Przecież ma uprawnienia.

    Idą za ciosem, mając zakaz prowadzenia pojazdów nadam ma się uprawnienia,
    natomiast po przekroczeniu 24 punktów karnych (odpowiednio 20) uprawnienia
    są cofane - był przypadek, że gość przekroczył 24 punkty, jeno o tym nie
    wiedział, gdyż policjant nie zatrzymał kierowcy prawa jazdy - niczego nie
    świadom biedak, zdarzyło się, spowodował stłuczkę - tu Ubezpieczyciel OC
    wyskoczył z regresem do sprawcy (bez uprawnień). Sprawca wytoczył powództwo
    pko. Skarbowi Państwa - dalej nie śledziłem.

    (wygłaszane przeze mnie sądy są moimi przekonaniami - nie sprawdzałem w
    przepisach - tak mi się jeno wydaje).
    p.
    W,

  • 9. Data: 2004-11-24 21:39:03
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik :: Solana :: napisał:

> [...]
    > danych. Tutaj nie popelnia sie ani wykroczenia, ani nie dostaje mandatu, bo
    > przeciez osoba ktora zdala egzamin, ma juz prawo jazdy...............

    Tutaj nie jest Szwecja.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 10. Data: 2004-11-24 22:06:29
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik :: Solana :: napisał:

    > Bardzo dziwne.
    > Czyli uprawnienie do prowadzenia pojazdu ma sie, gdy mozna pokazac papier?
    > Wazny jest papier, nie zdany egzamin?

    Tak, ważny jest papier, bo zdany egzamin nie jest jedynym warunkiem na
    otrzymanie prawa jazdy.

    Art. 90. 1. Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:

    1. osiągnęła wymagany dla danej kategorii wiek;

    2. uzyskała orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych
    do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku
    przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono
    wymagane;

    3. odbyła wymagane dla danej kategorii szkolenie;

    4. zdała z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy wymagany dla danej
    kategorii.

    Dodatkowo prawa jazdy nie może otrzymac osoba, która je utraciła.

    M.